Stránka 1 z 1
Nestartuje zx 6 r!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Napsal: ned led 20, 2008 16:00:13
od Zeli
Napsal: ned led 20, 2008 16:23:26
od Pavel ZRX
Jestli byly svíčky mokrý, tak tam benzin skutečně jde. Znovu je vymontuj, vysuš, s motorem bez svíček pořádně protoč, aby se z válců dostala ven přebytečná směs. Svíčky nastrkej do koncovek, ukostři je a zkus, jestli dávají jiskru. Pokud jo, tak to prostě natoč, svíčky můžeš i nahřát horkovzdušnou pistolí, ale musíš rychle šrobovat, aby ti nevychladly.
Napsal: ned led 20, 2008 16:31:13
od Zeli
Svicky sem vyndal dal na fajku na blok motoru a vyzkosel start a nic ani jiskricka ????
Napsal: ned led 20, 2008 18:18:58
od Pavel ZRX
Tak potom hledat závadu v zapalování. Sehnat schéma a měřit. Je to stříkačka? Zkus zkontrolovat, jestli je napětí na zapalovacích trafech, při seplé spin. skříňce.
Napsal: ned led 20, 2008 18:28:46
od Zeli
Je to karbec ...a do civek my proud jde ale ven asi ne kamosi my radily at to dam do tepla to taky nepomohlo...
nevim co s tim do servisu se my moc nechce
Napsal: ned led 20, 2008 18:52:05
od Pavel ZRX
Pokud na cívkách napětí je, tak musíš zjistit, jestli ř.j. ukostřuje (spíná) prim. okruh zapalování. K tomuto měření je nejvhodnější osciloskop, možná to změříš i kvalitnějším multimetrem, který umí po měření ukázat min. a max. naměřeného napětí. Pak bych doporučil proměřit odpor VN kabelů ke svíčkám.
Napsal: ned led 20, 2008 19:05:33
od Anti
Že by snímač?
Napsal: pon led 21, 2008 21:53:18
od mojky
Nevím jak kdo ale já startují motor po dlohém stání (měsíc a víc) za pomoci sytiče a kusu hadru, kterým lehce ucpu výfuk. Motor vždy po chvilce naskočí.

Napsal: pon led 21, 2008 22:08:32
od DoktorZRX
mojky píše:Nevím jak kdo ale já startují motor po dlohém stání (měsíc a víc) za pomoci sytiče a kusu hadru, kterým lehce ucpu výfuk. Motor vždy po chvilce naskočí.

Sytič chápu, ale co ten hadr

Napsal: pon led 21, 2008 22:35:52
od mojky
DoktorZRX píše:mojky píše:Nevím jak kdo ale já startují motor po dlohém stání (měsíc a víc) za pomoci sytiče a kusu hadru, kterým lehce ucpu výfuk. Motor vždy po chvilce naskočí.

Sytič chápu, ale co ten hadr

Je to pro lepší plnění vyschlých karburátoru,vyzkoušeno a funguje to i u Yamahy!!!

Napsal: úte led 22, 2008 15:49:10
od Anti
Zajímavé.
Já osobně jsem ucpával sání karburátoru abych zvýšil podtlak.Ale to je u vás víceválců asi problematické.Ani mě se nechtělo rozdělávat tech pár plastíků,tak jsem si pořídil stříkačku s jehlou,lehce napíchnu gumu za karburátorem,vpustím dávku benzínu a šup,motor běží.
Nicméně,autorovi to nepomůže,neb nemá jiskru...
Napsal: úte led 22, 2008 15:59:13
od Zubr
Při skoušení svíček, pro které je společná jedna indukční cívka, je potřeba, aby byla vždy ta druhá svíčka namontovaná v motoru a připojená, na té druhé pak zkoušet jestli hází nebo ne. Proud totiž prochází z jednoho vývodu přes svíčku do kostry motoru a zní se pak přes tu druhou svíčku vrací zpět do do druhého vývodu té samé indukční cívky.
Jestliže to tak při zkoušení nebylo, tak zkusit znova a správně.
Jo docela by pomohlo, kdybys uvedl alespoň rok výroby tvé zx6r. Páč od roku 2000 je zapalovací soustava velmi rozdílná. Výše uvedený text platí pro ročníky starší.
Napsal: úte led 22, 2008 20:20:30
od Pavel ZRX
Starší kusy mají dvoujiskrový systém DIS a novější samostatné trafa?
Napsal: úte led 22, 2008 21:07:25
od Zubr
Pavel Kys píše:Starší kusy mají dvoujiskrový systém DIS a novější samostatné trafa?
Jo jo, ZX-6R do r.2000 mají dvojitou indukční cívku a svíčky pálí obě současně každou otáčku motoru (to znamená, že vždy jedna zapaluje a druhá hodí jiskru na prázdno při střihu ventilů). Od roku 2000 má každá svíčka svou vlastní indučku narvanou do její fajfky a vedou k ní jen dva slabé drátky (ale zapalování probíhá úplně stejně jako v předchozích modelech, jednou na ostro, podruhý naprázdno).
To u ZX-9R do roku 1998, jako ZX-6R do 2000. Ale v rocích 98 a 99, už má indukčky ve fajfkách, jenže zbytečně zkomplikovaný tím, že pálí pouze jednou za dvě otáčky jen konkrétní válec . Jenže aby řídící jednotka poznala který válec je právě na řadě, tak musí snímat polohu natočení vačkového hřídele. Proto v roce 2000 snímač vačky zahodili, tím ušetřili váhu a vrátili se k osvědčenému způsobu zapalování svíček. Tím stačí místo čtyřech přerušovacích tranzistorů použít jen dva, a když už překopávali řídící jednotku, tak jí zdigitalizovali, zlepšili snímání předstihu, který nyní zjištuje přesněji, rychlost, zrychlení a polohu natočení klikovky, a podle toho koriguje zapalování. To platí i pro ZX-6R od r.2000.

Napsal: úte led 22, 2008 21:25:00
od Pavel ZRX
Zubr píše:Pavel Kys píše:Starší kusy mají dvoujiskrový systém DIS a novější samostatné trafa?
Jo jo, ZX-6R do r.2000 mají dvojitou indukční cívku a svíčky pálí obě současně každou otáčku motoru (to znamená, že vždy jedna zapaluje a druhá hodí jiskru na prázdno při střihu ventilů). Od roku 2000 má každá svíčka svou vlastní indučku narvanou do její fajfky a vedou k ní jen dva slabé drátky (ale zapalování probíhá úplně stejně jako v předchozích modelech, jednou na ostro, podruhý naprázdno).
To u ZX-9R do roku 1998, jako ZX-6R do 2000. Ale v rocích 98 a 99, už má indukčky ve fajfkách, jenže zbytečně zkomplikovaný tím, že pálí pouze jednou za dvě otáčky jen konkrétní válec . Jenže aby řídící jednotka poznala který válec je právě na řadě, tak musí snímat polohu natočení vačkového hřídele. Proto v roce 2000 snímač vačky zahodili, tím ušetřili váhu a vrátili se k osvědčenému způsobu zapalování svíček. Tím stačí místo čtyřech přerušovacích tranzistorů použít jen dva, a když už překopávali řídící jednotku, tak jí zdigitalizovali, zlepšili snímání předstihu, který nyní zjištuje přesněji, rychlost, zrychlení a polohu natočení klikovky, a podle toho koriguje zapalování. To platí i pro ZX-6R od r.2000.

Pán se vyzná.