Stránka 1 z 1
olej do vidlí zx9r??
Napsal: pát pro 07, 2007 23:28:59
od Mates 24
ahojte lidi, prosímvás jek mám nalít olej do vidlí zx9r ? kdo s tím má zkušenosti? děkuji
Napsal: sob pro 08, 2007 13:42:32
od Zubr
Takže, jdeme na to. Dělal jsem to již 4krát, tudíž už o tom něco vím. Podle manuálu je množství tlumičového oleje do jedné vidle 535+-4 ml. při úplně suché vidlici a 455 ml. při pouhé výměně. Je třeba použít pokud možno syntetický tl.olej viskozity SAE 10W na značce nezáleží. Úroveň hladiny u modelu E ZX9R 2000 je 118+-2 mm (POZOR měří se to při úplném zajetí trubky vidlice do kluzáku, až na doraz.)
Můj postup je takový, že vyndám obě vidlice. Odšroubuji zátky, je potřeba odšroubovat tu pístní tyč od zátky(já si na tu tyč přivážu slabý drát, aby se lépe vyndavala po zajetí dovnitř). Vyndat podložku trubičku další podložku a pružinu. Pak vylít olej a pumpováním pístní tyčí dostat ven co nejvíce oleje(bohužel, všechen nevyteče). Po té zabuduji vidlici zpět do brýlí moto. zajistím zajetí trubky do kluzáku a naliji olej cca 455ml. a měřím hladinu(bez pružiny a se spuštěnou pístní tyčí) naměřím 118mm. A pak už je třeba vše složit do hromady. Nejdelikátnější je přišroubovat zpět zátku na pístní tyč, poněvadž nesmí dojít k rozmáčknutí tyčky pro nastavování útlumu odskoku. Můj způsob je lehce dotáhnout šroubek se shora zátky a povolit ho o dvě kliknutí, po té lehce našroubovat zátku na pístní tyč (s citem až na doraz) dotáhnout kontramatku a vyzkoušet povolit šroubek útlumu o dva kliky a opět o dva kliky dotáhnout a musí to jít na doraz (vše provádět s citem, a lehce). Rozsah kliknutí zátky je cca 18 kliknutí, ale ale nastavovací rozsah je pouze 12 kliknutí, tudíž ty dva kliky na doraze můžeme klidně obětovat.
PS: Bylo by rozumné zapsat si původní nastavení útlumu odskoku na zátce. Tudíž spočítat počet kliknutí do utažení šroubku. Sice bude po výměně oleje vidlice trochu tužší, takže bude nutné přizpůsobit nastavení, ale alespoň je od čeho se odpíchnout.

Napsal: ned pro 09, 2007 11:30:14
od Mates 24
děkuji za vyčerpávající odpověd,

Napsal: pon pro 10, 2007 08:18:07
od NRG
Já to dělám tímhle způsobem - vyndal jsem vidlici, odšrouboval horní zátky, vytáhl je, vyndal pružinu, obrátil, nechal vytéct olej a odkapat, propláchl petrolejem, naplnil novým olejem, doladil množství oleje, pružinu zpátky, zátky zpátky, vidlici zpátky a hotovo Na druhé vidli jsem měnil gufero a to už bylo trochu složitější, ale pokud chceš vyměnit jen olej, tak výše popsanej postup. Jenom bacha, když jsem vyndal ty zátky, tak z nich vede taková dlouhá půlkulatá tyčka na seřizování útlumu a dole v kluzáku zapadá do odpovídajícího otvoru uprostřed v takové "zátce". Jenže ta "zátka" má i další otvory a do nich zapadne taky, když se tam dá trochu nakřivo, takže mě chvíli trvalo, než jsem se strefil.