Stránka 1 z 2
Olej na svíčce
Napsal: pát zář 28, 2007 16:51:13
od MMKS
Jen pro sychr se chci zeptat. Kontorloval jsem svíčky a na 2. znich jsem zjistil, že je mokrá, ale od oleje. Svíčky jsme vydělával asi 14 dní po poseldní jízdě, kdy mě to špatně jelo vlivem té baterky. Hned pak jsem zjistil, že asi 2 dny(hned po návratů z Mlýnků) mě protíkal benzín z karbeců (vůbec nevím proč).
Čím o může být. Dík.
Napsal: pát zář 28, 2007 17:30:30
od DoktorZRX
Podle mě to nebude olej, to by ti ta svíčka nešla vůbec. To bude moc benzínu. Moje rada zní: zajeď s tím do servisu, protože když se vrtám v něčem čemu nerozumím, tak to nikdy nedopadá dobře

Napsal: pát zář 28, 2007 17:53:09
od MMKS
stálo to skoro 14 dní, takže benzín by tam už ani být neměl a mimoto to byl fatk olej, bylo to dost mastné. Snad to je způsobené jen tím, že motor nefungoval pravidelně kvůli té baterce. V šachtě olej asi nebyl a bylo to jen na kontaktu a spodních závitech svíčky zvrchu byla čistá, byl jen na jedné, nebyl tam asi ani moc dlouho, protože by si mylsím, že by byl zapeklí ( po utření byla svíčka ve stejném stavu jako ostatní), což nebyl a že by motor běžel na tři válce furt, což taky nedělal.
V servisu je problém, že tam nehledájí příčiny ale opravují co jim zadáš, takže bych mohl zaplatit balík za něco, co je úplná blbina.
Napsal: pát zář 28, 2007 18:56:53
od MMKS
tak jsem to hledal na netu a jediné co jsem našel, bylo na automobilových forech ale tam se to týkalo všech svíček a ne jen jedné v řadě. Tak nevím

.
Proč furt KURVA já. Nebo takové blbiny ostatní asi neřeší.
Napsal: pát zář 28, 2007 19:25:49
od DoktorZRX
MMKS píše:
V servisu je problém, že tam nehledájí příčiny ale opravují co jim zadáš, takže bych mohl zaplatit balík za něco, co je úplná blbina.
Tak takovýmu servisu se vyhnout, jasně že každej mechanik musí vědět, čím to je, pokuď neví tak tam nemá co dělat. Ve značkovejch servisech bývá příjmací technik a pokuď to je jen obyčejnej servis s nějakým amatérem tak můžeš dostat takovou odpověď. A k těm svíčkám, můžou to být pístní kroužky, ale teď asi neusneš

Napsal: pát zář 28, 2007 19:48:21
od MMKS
popravdě nějakou podobnou odpověď jsem dostal přímo v Kawě v BV, když jsem tehdy řešit to přehřívání a kapalinu, ale abych jim nekřivdil, nikdo nevěděl co s tím.
No nechám to koňovi, tento rok už pro mě sezóna asi stejnak skončila (jak jsem rád že prší, sorry kluci, ale pojistka končí v půli října. Takže to budu sledovat až příští rok.
Ale ještě dotaz, projevovalo by se to ještě jinak a jak? A když mě štelovali ty ventili, museli by si toho všimnoutM? Říkám si, že kdyby to byly koružky a ten olej tam valil delší dobu, tak bude na svíčce přiškvařený, ale ta svíčka byla jen o oleje a po utření ve stejném stavu jako ostatní a ty se zdáli v pohodě.
Napsal: pát zář 28, 2007 19:55:43
od DoktorZRX
Ale zas kdyby to bylo těma kroůžkama, tak by to hulilo modrej dým. Svíčka by měla být taková lehce našedlá. Ani bílá, ani černá

Napsal: pát zář 28, 2007 20:04:41
od MMKS
no jak říkám, svíčky tmavě našedlé na kontaktech, žádné napálení, nic takového. Modrého dýmu jsme si nevšiml a myslím, že jsem jel dost dlouho v koloně, takž eby ho viděl kdyžtak někdo druhý a řekl by měl to. Jak říkám, to je motorka pro někoho kdo chce hledat záhady. A.C. Clark by o ní mohl natočit seríál.
Ani na ten benzín jsem nedošel, proč chcal do těch karbeců, kontroloval jsem ventil a všechny polohy fungují jak mají. Na nádrži mám hadičku tam kde ji na manuálu nevidím a jinde zase chybí, no prostě radost.
Ještě že jsem došel na to jak tam dostat tu hadičku, tam kde mě se nevejdou ani tři prsty, moje strčí celou ruku (bavíme se furt o motorce

)
Napsal: pát zář 28, 2007 21:16:39
od MMKS
tak jsem se dočetl, že by to mohi být pšatné gufera na ventilech, dky nevím proč jde olej do válce v klidu, spálí se při nastartování a za jízdy je vše OK. To pak není taková pálka, dokonce to prý jde řešit bez demontáže hlavy, ale u druhého válce pochybuju.
Protože nevím jak to funguje, všimli by si této závady, když mě dělaly ty ventily?
Přitom jsem si nevšiml, že by mě to nějak žralo olej.
Napsal: pát zář 28, 2007 21:46:13
od Anti
Vše může souviset:Kapající benzín může znamenat nezavřený jehlový ventil v plovákové komoře=nepravidelný chod motoru kterému se přechlastávají některé válce=mokrá svíčka od benzínu a oleje,který se tam dostal v důsledku rozředění nespáleným benzínem z povrchu válce.
Napsal: pát zář 28, 2007 22:15:59
od MMKS
a může být to rovnítko i obráceně tzn. nepravidlený chod motoru (způsobený špatnou baterkou)= přechlastání některých válců a nezavření ventilu v karbecu?
I když se mě zdálo že benzín kapkal (spíš prosakoval) z přírub na karburátorech 3.4. a svíčka byla mokrá na 2.
No nic chtěl jsem se jen zeptat, zda tam není nějaká universální poučka.
Takže to nechám na příští sezónu. Teď už pomalu zazimovávám, pro sychr, jsem nádrž na karbeci nepřipojil a olej vyměním hned na začátku sezony.
zazimování...
Napsal: pát zář 28, 2007 22:28:50
od 666S999
do nádrže dej přísadu na pohlcení vody v benálu a natankuj plnou...(nerezne z vnitřku banda)
Napsal: pát zář 28, 2007 23:01:20
od Pavel ZRX
Milane, já bych ještě nezimoval. Dej to někomu na opravu, aspoň zjistit závadu, změřit kompresní tlaky. Abys nebyl na jaře něčím nemile překvapený. Já bych to určitě řešil, protože v březnu vyleze slunko a budeš prostě muset jet!
Napsal: sob zář 29, 2007 08:26:02
od MMKS
No počkám si na počasí a udělám asi ještě nějaké zkušebí jízdy (já už snad nejezdím pro radost, jen testuju). Pak to ale asi počká do jara, protože mě stejnak čeká výměna gum, a co jsem četl tak případná výměna gufer není nijak složitá, tak by to moc neprodloužila.
Chosé dík, ví. Ještě jsem četl, vypustit benzín s karburátorů, prý po delší době způsobuje povlak a do motoru přes svíčky vstříknout trošku oleje a nechat naprázdno bez svíček protočit, pro vytvoření povlaku na ochranu motoru.
Napsal: ned zář 30, 2007 10:17:12
od Anti
Ten řetězec může vypadat i takto:Problémy se zapalováním(nepravidelný chod)=přechlastání některých válců=tekoucí nespálený benzín=naředění oleje a jeho povlak na svíčce.Špatnou baterii by mělo dokázat suplovat zapalování(dobíjení).
PS:Teď končit sezónu?V půlce sezóny?
