Stránka 1 z 1
nefungující signalizace neutrálu
Napsal: pon zář 10, 2007 10:24:04
od Lech
Mám takovej problémek který se začal častějš opakovat až jsem si na něj už skoro zvykl a už se bez něho neobejdu,či jak to napsat.

(Ne-) funguje to takto. To bylo než jsem sešteloval-přidal otáčky na volnoběhu tím kolečkem-šroubem za karburátory.Přijížděl jsem třeba ke křižovatce řadil neutrál a pak jsem zastavil a motor na volnoběh chcípl.Měl jsem zařaděnej neutrál ale zelená kontrolka neutrálu se nerozsvítila.Sem tam teda ale nyní se nerozsvítí už vůbec.Jakmile nesvítí ten neutrál (i když mechanicky je tam opravdu) Tak zkrátka tlačítkem startéreu nenastartruji.tzn že startér se netočí.Až zmáčknu spojku tak nastartuju.Startér se roztočí.Takže nyní mám tu GPZ 600 R v garáži a když jdu 2x za týden nasát benzín do karbeců a prhřát motor,tak musím startovat se zmáčknutou spojkou.To tak že tou sádrou prostě zatlačím na tu páčku až nadoraz.

Takže je to problém v elektrice.Někde upadlej drátek z kontaktu tam někde kde to hlídá nějaké to čidlo zařazení neutrálu?? Kde tu závadu najít nevíte někdo prosím?

čidlo...
Napsal: pon zář 10, 2007 10:44:09
od 666S999
mám náhradní doma...zkus: drát, co jde do čidla-odpoj a dej ho na kostru! Pořádně, měla by se rozsvítit kontrolka neutrálu...(čidlo je JEN spínač, čili: pouze zemní odpor šlusmetrem vede/nevede) problémy: 1)uklepaný drát, 2)špatný kontakt, 3) zaoxidované kontakty v čidle. Prověř vše, čidlo můžeš vyšroubovat s nakloněnou motorkou ( připrav si špunt!), aby nevychcal olej.Zkontroluješ nejlíp stav čidla! Práci čest a rukám klid

Re: čidlo...
Napsal: pon zář 10, 2007 11:18:13
od Lech
666S999 píše:mám náhradní doma...zkus: drát, co jde do čidla-odpoj a dej ho na kostru! Pořádně, měla by se rozsvítit kontrolka neutrálu...(čidlo je JEN spínač, čili: pouze zemní odpor šlusmetrem vede/nevede) problémy: 1)uklepaný drát, 2)špatný kontakt, 3) zaoxidované kontakty v čidle. Prověř vše, čidlo můžeš vyšroubovat s nakloněnou motorkou ( připrav si špunt!), aby nevychcal olej.Zkontroluješ nejlíp stav čidla! Práci čest a rukám klid

V kterejch místech mám to čidlo hledat?Ikdyž s tou jednou rukou toho moc nenadělám ale třeba by mohlo stačit když mi to na Mlýnkách ukážeš kudy k němu.Pak bych to i zvládl prověřit sám .Další důvod k tomu abyste se dojeli s Blankou alespoň v pátek ukázat.

Díky.
Napsal: pon zář 10, 2007 13:17:45
od rudormi
Napsal: pon zář 10, 2007 14:54:14
od Lech
Jo přesně to jsem dneska četl a přemýšlel jsem jestli ten svůj dotaz mám napsat jako další příspěvek.
Ale není to přesně ten samej problém.Zkrátka pokud mám "zařazenej"neutrál, tak se mi přesto na palubovce nerožne(nerozsvítí) zelená kontrolka a tlačítko startéru je "hluché" jako když je vyplé přes tu bezpečnostní kolíbku-vypínač na pravém řídítku.Ten ale nikdy nepoužívám.Někdo to používá k vypnutí motoru.Kámoš se svezl na mojí mašině a já pak nemohl nastartovat a netušil jsem co to.

Tak mi to přepl zpět a nastartoval jsem.Ale to už je něco úplně jiného a mimo můj problém.
Napsal: pon zář 10, 2007 16:14:10
od Zdrahy
Je to Lechu ten samý okruh, jak se to řeší v druhém tematu. Když motorka neví že tam je neutrál, nenechá tě nastartovat beze spojky (spínač na spojkové páčce ten okruh přemostí).
Napsal: pon zář 10, 2007 16:18:17
od KankX
jo jo Lechu vypada to na zavadu v tom spinaci neutralu, nebo nekde na kabliku, takze hledat

Re: čidlo...
Napsal: úte říj 02, 2007 21:09:11
od Lech
666S999 píše:mám náhradní doma...zkus: drát, co jde do čidla-odpoj a dej ho na kostru! Pořádně, měla by se rozsvítit kontrolka neutrálu...(čidlo je JEN spínač, čili: pouze zemní odpor šlusmetrem vede/nevede) problémy: 1)uklepaný drát, 2)špatný kontakt, 3) zaoxidované kontakty v čidle. Prověř vše, čidlo můžeš vyšroubovat s nakloněnou motorkou ( připrav si špunt!), aby nevychcal olej.Zkontroluješ nejlíp stav čidla! Práci čest a rukám klid

Tak jsem si dnes motku trochu prohlédl a jakejsi káblík vede až dolů jak je řadička (myslím teda tu osku na které je připevněná řadící páka) a navíc se tam ještě rozdvojuje.
Abych to tam prozkoumal tak si ale příště nachystal golasadu asi na 10-ku a sundal ten kryt primárního řetězového kolečka.
Snad ten problémek bude tam a nebudu se stím pachtit zcela zbatečně.

Napsal: stř říj 03, 2007 08:48:42
od Robi
Lechu,tam dole je přimontován k rámu u poliše koncový spínač,ten při jeho vyklopení uzavírá el.obvod,aby ti motka při zařazené rychlosti a následném startu nezdrhla.

Jo a je tam ještě snímač zařazeného neutrálu,ale to budeš muset celý shodit.Je tam jakési kolečko(uvnitř pod krytem),který je z jedný strany rozdělený-právě když dáš neutrál,tak ten snímač je mimo el.obvod.Dělalo mi to taky a chtělo to jen vyčistit.Dávej si bacha až to budeš sundavat na gufero u řadící tyčky,ať ti nevypadne,pak už nesedne a kolem něj to teče a musíš dát fungláč.
Napsal: stř říj 03, 2007 11:24:02
od Lech
Robi píše:Lechu,tam dole je přimontován k rámu u poliše koncový spínač,ten při jeho vyklopení uzavírá el.obvod,aby ti motka při zařazené rychlosti a následném startu nezdrhla.

Jo a je tam ještě snímač zařazeného neutrálu,ale to budeš muset celý shodit.Je tam jakési kolečko(uvnitř pod krytem),který je z jedný strany rozdělený-právě když dáš neutrál,tak ten snímač je mimo el.obvod.Dělalo mi to taky a chtělo to jen vyčistit.Dávej si bacha až to budeš sundavat na gufero u řadící tyčky,ať ti nevypadne,pak už nesedne a kolem něj to teče a musíš dát fungláč.
Jo díky za radu

Jak budu mít zhojený loket,tak se do toho pustím.
Napsal: stř říj 03, 2007 14:05:54
od Robi
Nemáš zač,taky sem byl v haj..u

,a kolegové mi tady dost pomohli.Brzo se uzdrav.Čus(nesmíš ho tak rychle honit)
