Stránka 1 z 1
Spínač u spojkové páčky
Napsal: ned zář 09, 2007 07:43:00
od Robi
Čus,u GPX je u spojkové páčky zespoda spínač,který reaguje na pohyb páčky.Může mi někdo vysvětlit jaký má význam?Včera jsem ho opravil a při zmáčknutí spojky mi vypne motor.Díky za pomoc

Napsal: ned zář 09, 2007 08:53:57
od volkswagen
No tos ho chlape opravil obráceně

Ten spínač je tam proto aby jsi mohl při zmáčknuté spojce nastartovat motor. Ergo když máš zařazený kvalt a zmáčkneš spojku aby motorka startovala. Tak je to aspoň u novějších modelů.
Např. u Suzuki musíš zmáčknout spojku při startování vždycky....
Napsal: ned zář 09, 2007 09:00:36
od Robi
Na tom spínači byl jenom ulomený ten koncový doraz,který jsem pouze přilepil aby reagoval na páčku,nu a při zpětné montáži mi to začlo vypínat motůrek.Nemá to náhodou nějakou spojitost se spínačem na bočním stojanu?

Napsal: ned zář 09, 2007 09:07:50
od volkswagen
No to asi bude mít, pokud ti ten spínač funguje

Teď přesně nevím jak má fungovat ten spínač na stojánku, jestli má být při stojánku dole rozpojený nebo spojený....
Ale ten spínač u spojky by měl fungovat obráceně. TJ při zařazeným kvaltu startovat při stisknutý spojce....
Napsal: ned zář 09, 2007 09:15:02
od Robi
No já se omlouvám,ale jsem tupec,sem to zkoušel s neutrálem

Jdu to zkusit s tím kvaltem

Napsal: ned zář 09, 2007 11:55:37
od Dak
Mně to chcíplo pokud byl stojan dole, byl tam kvalt a pustil sem spojku. Pokud sem ji mněl zmáčknutou tak motor běžel. Prostě musela být zmáčknutá spojka pokud byl stojan dole nebo musel být neutrál.
Napsal: ned zář 09, 2007 12:10:00
od KankX
kdyz je dole bocni stojan, spinac na stojanu by mel rozpojit aby se ti nepodarilo odjet s bocnim stojankem a rozbit si hned v prvni zatacce hubu. Kdyz zmacnes spojku, mel by spinac na spojce premostit ten stojankovy spinac a motor by mel bezet... jakmile vsak zacnes poustet spojku a stojan mas sztale vyklopeny, musi ti motor chcipnout. To vse by melo fungovat tehdy, kdyz mas zarazenou nejakou rychlost, pokud tam mas neutral tak by motor chcipat nemel v zadnem z vyse zminovanych pripadu (neutral premosti jak spinac na spojce tak spinac na stojanku)....
...tak ted akorat nevim jestli to z toho meho psani jeste nekdo pochopi

(pripomina mi to babicky dcera je moje mama a jeji sestra je strejdy...

)
Napsal: ned zář 09, 2007 12:52:25
od KankX
tak mi to nedalo a radeji jsem se to pokusil nacrtnout. Snad to z tech dvou obrazku bude dobre pochopitelne. Jakmile nektery z tech spinacu bude blbe sepnuty nebo naopak rozepnuty, bude to delat veci jake by nemelo... takze motorka nepujde nastartovat nebo naopak motorka pojede i s vyndanym bocnim stojanem apod.

Napsal: ned zář 09, 2007 13:49:47
od volkswagen
Nebudu tu schéma paralelních spínačů znevažovat. Každopádně k tomu bude svoje říkat také NRG. Jemu ten spínač odešel a jestli se dobře pamatuju tak při stojánku nahoře byl sepnutej a naopak.... nebo to vylo vobráceně? Každopáně to tehdá znělo nějak nelogicky

Napsal: ned zář 09, 2007 14:10:32
od KankX
volkswagen píše:Nebudu tu schéma paralelních spínačů znevažovat. Každopádně k tomu bude svoje říkat také NRG. Jemu ten spínač odešel a jestli se dobře pamatuju tak při stojánku nahoře byl sepnutej a naopak.... nebo to vylo vobráceně? Každopáně to tehdá znělo nějak nelogicky

neznevazuj

kdyz je stojanek nahore mel by byt spinac sepnuty... timpadem kdyz se tento spinac pokazi a prestane spinat, nebo se utrhnou draty od nej, pak se z motorkou nerozjedes.

Napsal: ned zář 09, 2007 14:19:03
od volkswagen
jo takhle, už tomu rozumím

Napsal: ned zář 09, 2007 16:15:57
od Zdrahy
Všechny bezpečnostní obvody mají kontakty vždycky rozpínací, což by měl být snad i tenhle případ - když se to porouchá, neměla by motorka jít uvést do provozu

Napsal: pon zář 10, 2007 05:44:33
od Anti
Tak jak píšete.
Je to standardní systém používaný na všech mašinách,a dělá občas problémy.Já osobně sem se několikrát setkal s nefunkčním spínačem(rozpínačem

)na stojánku.Nastartuješ,ale neodjedeš.Což by mohl být hledaný problém.Takže tak jek to tu bylo psáno:Zkus rozpojit konektor co vede do stojánkového spínače,a stranu co jde do elektroinstalace přemostit kusem drátku.Pokud vše funguje,je to ono.Jinak,stejné problémy dělá i neukazující kontrolka neutrálu.Tu stačí pro kontrolu propojit se zemí.To celá ovládá diodový můstek zapletený v elektroinstalaci.I tam může být problém.
Napsal: pon zář 10, 2007 07:41:29
od Robi
Kolegové,díky Všem za radu.Jak jsem psal,bylo to tím,že jsem neměl zařazený kvalt.

Ještě jednou díky.