Stránka 1 z 1

Spínač u spojkové páčky

Napsal: ned zář 09, 2007 07:43:00
od Robi
Čus,u GPX je u spojkové páčky zespoda spínač,který reaguje na pohyb páčky.Může mi někdo vysvětlit jaký má význam?Včera jsem ho opravil a při zmáčknutí spojky mi vypne motor.Díky za pomoc :roll:

Napsal: ned zář 09, 2007 08:53:57
od volkswagen
No tos ho chlape opravil obráceně :-) Ten spínač je tam proto aby jsi mohl při zmáčknuté spojce nastartovat motor. Ergo když máš zařazený kvalt a zmáčkneš spojku aby motorka startovala. Tak je to aspoň u novějších modelů.

Např. u Suzuki musíš zmáčknout spojku při startování vždycky....

Napsal: ned zář 09, 2007 09:00:36
od Robi
Na tom spínači byl jenom ulomený ten koncový doraz,který jsem pouze přilepil aby reagoval na páčku,nu a při zpětné montáži mi to začlo vypínat motůrek.Nemá to náhodou nějakou spojitost se spínačem na bočním stojanu? :P

Napsal: ned zář 09, 2007 09:07:50
od volkswagen
No to asi bude mít, pokud ti ten spínač funguje :-) Teď přesně nevím jak má fungovat ten spínač na stojánku, jestli má být při stojánku dole rozpojený nebo spojený....

Ale ten spínač u spojky by měl fungovat obráceně. TJ při zařazeným kvaltu startovat při stisknutý spojce....

Napsal: ned zář 09, 2007 09:15:02
od Robi
No já se omlouvám,ale jsem tupec,sem to zkoušel s neutrálem :shock: Jdu to zkusit s tím kvaltem :oops:

Napsal: ned zář 09, 2007 11:55:37
od Dak
Mně to chcíplo pokud byl stojan dole, byl tam kvalt a pustil sem spojku. Pokud sem ji mněl zmáčknutou tak motor běžel. Prostě musela být zmáčknutá spojka pokud byl stojan dole nebo musel být neutrál.

Napsal: ned zář 09, 2007 12:10:00
od KankX
kdyz je dole bocni stojan, spinac na stojanu by mel rozpojit aby se ti nepodarilo odjet s bocnim stojankem a rozbit si hned v prvni zatacce hubu. Kdyz zmacnes spojku, mel by spinac na spojce premostit ten stojankovy spinac a motor by mel bezet... jakmile vsak zacnes poustet spojku a stojan mas sztale vyklopeny, musi ti motor chcipnout. To vse by melo fungovat tehdy, kdyz mas zarazenou nejakou rychlost, pokud tam mas neutral tak by motor chcipat nemel v zadnem z vyse zminovanych pripadu (neutral premosti jak spinac na spojce tak spinac na stojanku)....
...tak ted akorat nevim jestli to z toho meho psani jeste nekdo pochopi :( (pripomina mi to babicky dcera je moje mama a jeji sestra je strejdy... :lol: )

Napsal: ned zář 09, 2007 12:52:25
od KankX
tak mi to nedalo a radeji jsem se to pokusil nacrtnout. Snad to z tech dvou obrazku bude dobre pochopitelne. Jakmile nektery z tech spinacu bude blbe sepnuty nebo naopak rozepnuty, bude to delat veci jake by nemelo... takze motorka nepujde nastartovat nebo naopak motorka pojede i s vyndanym bocnim stojanem apod.
Obrázek

Obrázek

Napsal: ned zář 09, 2007 13:49:47
od volkswagen
Nebudu tu schéma paralelních spínačů znevažovat. Každopádně k tomu bude svoje říkat také NRG. Jemu ten spínač odešel a jestli se dobře pamatuju tak při stojánku nahoře byl sepnutej a naopak.... nebo to vylo vobráceně? Každopáně to tehdá znělo nějak nelogicky :-)

Napsal: ned zář 09, 2007 14:10:32
od KankX
volkswagen píše:Nebudu tu schéma paralelních spínačů znevažovat. Každopádně k tomu bude svoje říkat také NRG. Jemu ten spínač odešel a jestli se dobře pamatuju tak při stojánku nahoře byl sepnutej a naopak.... nebo to vylo vobráceně? Každopáně to tehdá znělo nějak nelogicky :-)
neznevazuj :!: kdyz je stojanek nahore mel by byt spinac sepnuty... timpadem kdyz se tento spinac pokazi a prestane spinat, nebo se utrhnou draty od nej, pak se z motorkou nerozjedes. :idea:

Napsal: ned zář 09, 2007 14:19:03
od volkswagen
jo takhle, už tomu rozumím :-)

Napsal: ned zář 09, 2007 16:15:57
od Zdrahy
Všechny bezpečnostní obvody mají kontakty vždycky rozpínací, což by měl být snad i tenhle případ - když se to porouchá, neměla by motorka jít uvést do provozu :wink:

Napsal: pon zář 10, 2007 05:44:33
od Anti
Tak jak píšete.
Je to standardní systém používaný na všech mašinách,a dělá občas problémy.Já osobně sem se několikrát setkal s nefunkčním spínačem(rozpínačem :wink: )na stojánku.Nastartuješ,ale neodjedeš.Což by mohl být hledaný problém.Takže tak jek to tu bylo psáno:Zkus rozpojit konektor co vede do stojánkového spínače,a stranu co jde do elektroinstalace přemostit kusem drátku.Pokud vše funguje,je to ono.Jinak,stejné problémy dělá i neukazující kontrolka neutrálu.Tu stačí pro kontrolu propojit se zemí.To celá ovládá diodový můstek zapletený v elektroinstalaci.I tam může být problém.

Napsal: pon zář 10, 2007 07:41:29
od Robi
Kolegové,díky Všem za radu.Jak jsem psal,bylo to tím,že jsem neměl zařazený kvalt. :oops: :oops: Ještě jednou díky.