Stránka 1 z 6

ZX9R nechce do otáček HELP!!!

Napsal: sob srp 25, 2007 21:40:20
od petpre
Moja ZX9R model E rok 2001 má velký problém. Normálne bez problémov nastartuje a na malý plyn do cca 5000ot./min. ide v pohode ale keď chcem akcelerovať a na 5prev. stupeň pri 5000 ot./min. dám plný plyn začne škubat a chrčet ako keby vynechávalo zapalovanie alebo keby nebol benzín (začalo to robiť bez toho aby som sa v tom hrabal).
Dal som nové sviečky nechal som v servise zkontrolovať podtlaky aj nastaviť palivo a stále robí to samé. Rozobrali a vyčistily mi karburátory a furt nič. Sviečky naboly zahádzané a boli rovnako vypálené. Som z toho uplne hotový (po dvoch dňoch trápenia som schopný sa obesiť).
Motorka má najazdené cca 26tis.km z toho 7tis. som najazdil ja (a až doteraz som si myslel že je to najlepší stroj aký som mal).
Nemáte s tým niekto skúsenosť???

Napsal: ned srp 26, 2007 08:59:51
od Dak
No napadá mně jen palivový filtr, ale ten ste asi mněnily ne? Na neutrál do jde nad 5000 ot.?

Napsal: ned srp 26, 2007 09:26:51
od petpre
Na neutrále v pohode , ale aj za jazdy sa dostanem do otáčiek len s tým šklbe, cuká ako keby zle pálila prípadne ako keby mala moc paliva.

Napsal: ned srp 26, 2007 09:52:49
od petpre
Práve sa chystám zkontrolovať zapalovacie cievky a potom skúsim pozrieť ako funguje palivové čerpadlo. Ak tam nič nazistím rovno sa zastrelím a preventívne aj obesím a utopím .
Inak Dark ja som z trenčína niekedy by sme mohli na buchlove hodiť reč (keď budem mať spravenú motorku)

Napsal: ned srp 26, 2007 12:14:42
od Zubr
Zapalovací cívky jsou stopro v pohodě. Pal. čerpadlo bych taky vyloučil. Já bych hledal závadu v systému náporového sání. Skontroloval bych správávné propojení a utěsnění. Náporové sání se skladá (pro karburátory) ze dvou přetlakových obvodů. Jeden vede velké množství vzduch k vduch. filtru, kde vytváří přetlak, a podobně jako turbo, lehce ve vysoké rychlosti zvyšuje výkon motoru (řádově o 5 až 9 koní). A druhý přetlakový systém je napojen na odvětrávání plovákových komor v karburátorech, ve kterých se musí při zvyšování rychlosti plynule zvyšovat tlak v přesném poměru k prvnímu systému. Tento systém je velmi choulostivý na správné vyladění, při neodborných úpravách se dá stratit velké množství koní.

Závadu kterou tu popisuješ by mohlo způsobit vypadnutí (rozpojení) hadice druhého sys. přetlakování karburátorů. Ucpání bych také vyloučil, to by zlobilo i při stání na místě. A nebo únik přetlaku v sání do motoru (první sys.)

U prvního sys. mohlo vypadnout propojení mezi airboxem( box ve kterém je vzduch. filtr a nachází se pod nádrží) v místě kde prochází spojovací trubka skrze rám s předním sacím boxem.

A druhý sys. začíná ve předu vstupu nap. sání. A jsou to dvě malé trubičky,které vzápětí přecházejí ven za světlomety. zde se nachází malí filtr a jednou hadicí pokračuje přes rám, až do plastové trubyčky která zásobuje přetlakem všechny čtyri karbanátky.

Nutné vše skontrolovat.

Pozor. nevrtat se v karburátorech. Ty se samy jen tak nerozhodí. Dokonce i rozhozené podtlaky nespůsobují žádné velké problémi v chodu motoru (samozdřejmě, když se seřídí jde
motor kultivovaněji, lépe reaguje na změny zatížení, atd.)

PS: Nenapádá mě žádná další závada, která by se takto projevovala. Nemam patent na rozum, takže za pravdivost tohoto članku neručím. Cus Tom

Napsal: ned srp 26, 2007 13:52:54
od petpre
Cievky som zmeral podľa manuálu a hodnoty sú O.K.
Vyčistil som aj sitko v nádrži a vyndal som palivový filter a žiadna zmena :-(
Hlavný prívod vzduchu ja na oboch stranách kvalitne pripáskovaný k airboxu a všetko dobre dosadá a ten malý pretlakový systém je tiež zkontrolovaný a všetky spoje aj hadičky sú O.K. (aj pod svetlom) akurát mi nejde do hlavy to že na malý plyn može ísť uplne normálne a bez cukání a napríklad keď na ktoromkolvek kvalte otočím plný tak ju v momente začne akoby dusiť a začne s ňou cukať akoby občas išla na tri válce alebo ako by dobre nepálila.
Mám ešte jednu otázku keď som odpojil tú malú hadicu čo privádza vzduch z nasávača do trubky na pravej strane do karburátorov a fúkol som tam do karburátorov trochu vzduchu tak na spodnej strane vzdušníkov mi na všetkých karburátoroch prskal benzín ako keby chcel prskať do sania je to normálne?
Inak pred tým to bola neskutočná raketa a bezproblémový stroj a najviac ma prekvapuje že to prišlo bez toho aby som to nej zasahoval, preto som si myslel že je to sviečkamy.

Napsal: ned srp 26, 2007 18:18:08
od Zubr
To, že prská benzín do sání, když do té hadice foukneš je naprosto normalní, svědčí to o tom že jsou plovákové komory dobře utěsněny. Tak pokud nechce jít při zátěži jeden válec, mohla by být
teoreticky protržená podtlaková membrána v jednom karburátoru a nedostatečně otvírá jedno šoupě( s tímto problémem nemám moc skušeností, ale u starších moto se to občas stává), skus natočit motor s otevřeným airboxem a sleduj jestli se všechny šoupátka pohybují stejně, ale myslím si, že by to bylo vidět asi jenom pod zátěží na motorové brzdě,protože bez zátěže se pohybují jen trochu. Jinak membrány jsem ještě nikdy nerozebíral, nebyl důvod, proto nemám skušenosti. Skus je skontrolovat, ale opatrně jsou velmi choulostivé.

No rozhodně to bude zásadní problém jednoho válce, takže nějaké běžné seřízení tu opravdu nepomůže. Ještě mě napadly podpálené ventily, ale po chvilce přemýšlení, jsem došel k závěru, že by se to chovalo asi úplně jinak.

Pravděpodobnost protržení té membrány je docela vysoká, může nastat náhle a má zásadní vli na bohatost směsi.

Skontroluj a dej vědět. Cus T

Napsal: ned srp 26, 2007 19:05:13
od Zubr
Ještě jednou jsem si přečetl tvůj první příspěvek a zarazilo mě, že jsou všechny svíčky stejně vypálené. To jsem prve přehlídnul. Tak to je skutečně záhada. No je možné, ale to nevím přestně, že pokud to šoupě neotvírá tak se směs nerozhodí, a proto pouze netáhne jeden válec.

A ještě mě napadlo, a to je pravděpodobně výrobní vada u většiny Kawičěk, problém se zasekáváním automatického napínáku rozvodového řetězu. Není to nebezpečná závada, ale musí se pravidelně kontrolovat. Zlobily mě úplně stejně napínáky u mích dvou kaw ZZR600 94 a ZX-9R 00 a vím o dalších moto se stejným problémem. Pokud nedáváte svou moto do servisu musíte ten napínák kontrolovat a rozchodit samy. Já jej dopínám zhruba po 5000km.

Takže, pokud ho ještě nikdy nikdo nekontroloval, mohl by být rozvoďák příliš povolen, a možná by mohli být i teoreticky třeba i o jeden zub skočený rozvody. Ale je to málo pravděpodobný. Tak hodně štestí Tom

Napsal: ned srp 26, 2007 20:06:52
od petpre
Ahoj Tome. Keď mi kamoš rozoberal tie karburátory tak mal vonku aj tie membrány ale neviem či kontroloval aj to či nikde nie je mikrotrhlina (musím mu zavolať). Inak on je mechanik v motoservise ale bohužial s kawou moc nepracoval. Tie karbce rozobral uplne do šróbku a všetko čo sa dalo prefúkol . Napadá ma že ak aj prehliadol malú trhlinu v tej membránke teoreticky keď ich pri vypnutom motore prstom otváram tak majú rovnaký zvuk ako keď niekde niečo "vsaje-vcucne vzduch".
Inak čo porucha CDI ??? Nevieš ako sa prejavuje? Prípadne nemôže to robiť snímač klapiek Throttle position senzor? nevieš aké má mať hodnoty?

Napsal: ned srp 26, 2007 20:14:12
od petpre
K tým rozvodom, tiež počujem z motora pazvuk ale len v určitých otáčkach a mechanik mi hovoril že rozvod by mi hrkotal aj pri volnobehu.
Inak ešte som nepočul že by niekomu preskočila reťaz doteraz som bol v tom že bude len hrkotať do zmagorenia. Teoreticky pri preskočení rozvodu by to zle pálilo volnobeh by mal klesnúť a malo by to byť strašne tupé.
Mne to na spodu pokiaľ nepridám viac pko 1/3 plynu ide celkom normálne a ani to necuká.
Škoda že v tom servise jak pracuje ten kamoš majú len samé Hondy Suzi ..... a žiadnu ZX9R rád by som skúsil to CDI

Napsal: ned srp 26, 2007 20:53:40
od mara zxr750
Pokrocili jste v necem?Ja mam ten stejny problem na ZX7R,a uz sem zkousel ledasco..

Napsal: ned srp 26, 2007 21:22:28
od Zubr
Já mám čtyři verze manuálů dva v angličtině a dva v němčině a každý úplně jinak spracovaný, ale tři jsou na modely 98,99 a jeden je universalní i na model 00,01.

Co způsobý vadné CDI nevím, ale má na starosti pouze předstih zážehu a má kdyspozici pouze snímač polohy natočení klikové hřídele a ten throtle position senzor. Jinak nic víc. a ovládá indukčky, otáčkoměr a ventily pro uzavření paliva(jen verze s kat.)

Ale v žádném man. není postup jak proměřit ten throtle position senzor, který měři natočení klapek v karb.. Vzhledem k tomu že k němu vedou tři dráty tak by to mohl být obyčejný potenciometr, a taky by měl umět předat informaci o úplně zavřeným plynu(důležité pro verze s katalyzátorem).

Moje devítka je Italská verze bez katalyzátoru. Poznat to jde velice jednoduše, ta moje 9tka nemá na plovákových komorách ty elektromagnetické ventily(takový velký šestihrany), který při zavření plynu uzavře přívod benzínu k tryskám a zabraní zničení katalyzátoru. Katalizátor je umístěn v origo koncovce. Já ho tam skutečně nemám.

Ale taky si myslím, že kdyby ten throtle position senzor byl v háji tak by selhaly všechny čtyři válce, jenže to fakt nevím.

Napsal: ned srp 26, 2007 21:35:36
od Pavel ZRX
Funkci potenciometru na karbecech lze změřit osciloscopem.

Napsal: ned srp 26, 2007 21:37:14
od Zubr
ZX-9R je vlastně co se týče elektroniky motoru velmi jednoduchá. a to platí i pro ZX7-R, ZX-6R s kerbecama. V jednoduchosti je krása. A také má Kawasaki nejlépe vyřešeno náporové sání pro karburátory, Sůza byla v těsném závěsu. U Hondy a Yamahy nikdy nebyly schopni u karburátorových moto vyřešit náporové sání. :lol:

Tak snad to chlapi opravíme, né :?: :?:

Napsal: ned srp 26, 2007 21:44:20
od Zubr
Pavel Kys: To je dosti komplikované Pavle, obyčejný ohmetr by měl stačit. Navíc osciloskop je velmi drahý přístroj a jen tak ho obyčejný motorkář nevlastní. :lol: