Stránka 1 z 4
ZX6R-pomoc
Napsal: stř srp 15, 2007 06:43:09
od mojky
Při jízdě mi začal vynechávat motor.Do 4000-4500 ot/min jede motor na 2/3 válce,při vyšších otáčkách to nedělá.Svíčky Denso mají najeto asi 1500km (měnili je v servisu) a mají bílou barvu(asi chudá směs).Po sundání svíček jsem zjistil že to dělá skupina 3a4 válce.Nevím jestli to může být směsí a nebo cívkou.Možná i špatný benzín,před projevením závady jsem tankoval asi13L.

Napsal: ned srp 26, 2007 13:16:38
od Zubr
Jak vypadá jiskřiště na svíčkách těch problémových válců a i na těch dobrých válců.

Protože, moje všechny zapalovací svíčky mají bílou barvu, repektivě izolator je bílý a elektrody jsou šedivě zbarvené a krásně čisté. Moje ninja je v plně orgig. stavu. A jede jako prase.
Skusil bych si tipnout, že ti vylítaly ucpávky na měrících místech pro měření podtlaků(synchronizaci karburátorů).Táhne falešný vzduch. A mělo by se to projevovat jen na volnoběh a při částečném otevření plynu v nízkých ot.. Čím větší ot. motoru a výce plynu tím menší vliv této netěsnosti v sání mezi kaburátorem a motorem. Je možné,že by se rospojilo propojení podtlaků u dvou válců, které ovládá podtlakový ventil na přisávání vzduchu do výfukového potrubí Skontrolovat.
Svíčky budou pravděpodobně v pořádku, až najdeš závadu tak se sami ježdením vyčistí. I vzapalovacím systému by neměla být chyba.
Možná, že je ucpaná volnoběžná trys:-velmi chudá směs
Nebo je ucpáná vzduchová tryska:-velmi bohatá směs, při chodu na volnoběch
Ale je velmi nepravděpodobné, že by se stal. stejný problém hned na dvou karburátorech na jednou.
PS: Za gramatické chyby se předem omlouvám. Nemám patent na rozum. Čau Tom

ZX6R-pomoc
Napsal: pon srp 27, 2007 21:38:32
od mojky
Karburátory byly zkontrolovány a seřízeny,musel jsem zkrátit zapal .kabely(oxidace).Motorka jezdila chvíli asi 50Km výborně i 260 Km/hod ale po pořádném zahřátí a otáčkách pod 2000 ot/min jede motor opět na 3 válce.Je zajímavé, že stačí zapnout hlavní světla(tlumené) nebo sepnout vent.chlazení.Mám dojem jestli není závada v nabíjení.Po zapnutí světel trochu pohasnou kontrolky a následuje pokles otáček a vynechávání jednoho válce.

Napsal: pon srp 27, 2007 22:01:58
od Dak
Měřils dobíjení? Kolik tam naměřils? Mněl bys naměřit tak 13,5
Napsal: pon srp 27, 2007 22:34:56
od KankX
... tak to opravdu vypada na to dobijeni, vynechava jiskra a az se alternator zacne vic tocit, tak to pravdepodobne udela trosku vyssi dobijeci proud a zacnou jiskry skakat jak maji
ZX6R-pomoc
Napsal: úte srp 28, 2007 12:30:14
od mojky
Vypadá to na dobíjení,pozahřáti to dobíjí v základních otáčkách různě(5,15,10atd.).Nevím jestli to je regulátorem nebo alternátorem,pozahřáti a to. nad 2000ot/min to nabíjí normálně 14,5-14,7V.
Napsal: úte srp 28, 2007 14:00:47
od Zubr
Spíš než regulátor bych si vsadil na to, že ti umřela jedna fáze ze tří, přímo vinutí alternátoru. Protože u ZX6R 98- se používá třífázový alternátor s permanentním magnetem, to znamená, že ho nemusí regulovat budící proud. Jeho napětí se vzrůstajícími otáčkami také narůstá, a proto je potřeba jej regulovat tyristorovým skratovým regulátorem na 14,7V+/-0,5V. To že by umřela jedna fáze (buť závitovým skratem a nebo přerušením vinutí), by znamenalo,že by se stratili dvě půlvlny z grafického znázornění průběhu stejnosměrného napětí. V praxi to znamená, že to jena půlvlna táhne úplně sama a je brutálně přetížená, a začíná to zvládat až od vyšších otáček, ale i tak je velmi přetížená a mohla by umřít i jedna stěch dvou zbývajících fází.
Mělo by to jít vyskoušet na samotném alternátoru na prázdno, to znamená odpojit altík od regulátoru, natočit motor bez světel, aby to utáhla už asi dost vybitá baterie, a změřit napětí(pozor

je třeba přepnout měřak na střídavé napětí, jinak bude ukazovat nulové napětí.), mezi jednotlivými fázemi (jediné tři dráty od altíku), by jsi měl naměřit třikrát zhruba 50V až 90V při 4000 ot/min(možná i méně to záleží na druhu altíku), víc jak 5000 ot/min raději netoč to napětí pořád poleze nahoru, a mohlo by se teoreticky prošlehnout vinutí.
Pokud naměříš jen jedno napětí, tak je altík v háji. Šlo by to i převinout, ale snažší by bylo sehnat jinej z nějaký bouračky.
Jestli si nato netroufáš tak si na to zkus pozvat nějakého kamaráda elektrikáře.
Za složitost a nepřehlednost se omlouvám. T
Napsal: úte srp 28, 2007 14:30:03
od KankX
krasne jsi to popsal, vsechna cest, myslim ze je to i nadmiru srozumitelne

...akorat bych ten regulator jeste nevylucoval, protoze se tam zminuje o teplotni zavislosti a to byva nejcasteji prave regulator..
Tak ted podle Zubra premerit a uvidis

Napsal: úte srp 28, 2007 14:40:37
od volkswagen
Rozumím Zubrovu příspěvku až ke slovu "Spíš"
Tome aspiruješ na titul chodící encyklopedie

Napsal: úte srp 28, 2007 14:54:26
od Zubr
Vítku, byla by pro mě ostuda to nevědět, protože jsem horko těžko prolez střední školou v oboru mechani elektronik pro automatizační techniku s maturitou. A už jsem toho tolik zapoměl za těch 10let. T

Napsal: úte srp 28, 2007 16:25:20
od DoktorZRX
volkswagen píše:
Tome aspiruješ na titul chodící encyklopedie

Tak to teda každopádně

ZX6R-pomoc
Napsal: úte srp 28, 2007 16:26:59
od mojky
Dík za radu.Budu na tom pracovat.

Napsal: úte srp 28, 2007 20:03:49
od Dak
Zubr píše:Vítku, byla by pro mě ostuda to nevědět, protože jsem horko těžko prolez střední školou v oboru mechani elektronik pro automatizační techniku s maturitou. A už jsem toho tolik zapoměl za těch 10let. T

Zapomněl?? Moc?? Podle mně toho víš dost. Já sem udělal maturu Mechanik CNC. Elektrika + mechanika + vyhláška (100 do 1000 voltů) a pamatuju si tak třetinu toho co ty. A to su ze školy teprve 5 roků. Jo kdo v tom stále nedělá . . . . . . .
ZX6R-pomoc
Napsal: sob zář 01, 2007 11:43:31
od mojky
Právě jsem změřil alternátor a vypadá asi dobře,všechny póly dávají při 3000 ot/min asi 37V.Na volnoběh nabájení dává asi14,7/15V bez světel.Po zapnutí světel problikne asi13,2V ale vrátí se na hodnotu 14,7/14,5V.Vynecháváni se začne projevovat při sepnutí ventilátoru(nabíjí jen12,9/12,3V),když ventilátor vypne a jsou zapnutá světla nabíjí jen13,5/13,2V.Po zahřátí se nabíjení rozhodí a už se nevrátí na původních14,7/14,5V.Je zajímavé že při odpojeném altíku a zapnutých světlech jede motor z baterie i při 11,8V a nevynechává!

To vše se děje při zákl.ot asi 1300/1250 ot.,ve vyšších ot.je vše OK a nabíjí asi 14,7/15V.Nebude to regulátorem? V zákl.ot altík dáva na polech asi 17V.
ZX6R-pomoc
Napsal: sob zář 01, 2007 11:47:12
od mojky
Právě jsem změřil alternátor a vypadá asi dobře,všechny póly dávají při 3000 ot/min asi 37V.Na volnoběh nabájení dává asi14,7/15V bez světel.Po zapnutí světel problikne asi13,2V ale vrátí se na hodnotu 14,7/14,5V.Vynecháváni se začne projevovat při sepnutí ventilátoru(nabíjí jen12,9/12,3V),když ventilátor vypne a jsou zapnutá světla nabíjí jen13,5/13,2V.Po zahřátí se nabíjení rozhodí a už se nevrátí na původních14,7/14,5V.Je zajímavé že při odpojeném altíku a zapnutých světlech jede motor z baterie i při 11,8V a nevynechává!

To vše se děje při zákl.ot asi 1300/1250 ot.,ve vyšších ot.je vše OK a nabíjí asi 14,7/15V.Nebude to regulátorem? V zákl.ot altík dává na pólech asi 17V.