Stránka 1 z 1

Baterie ZXR400, r.v.1993

Napsal: pon črc 30, 2007 11:52:07
od davidzxr400
Zdravím, nevíte někdo jaká baterie má být na ZXR400,r.93? V manuálu na starší model z roku 89 nebo kolik (je to ještě ta hranatá s kulatýma světlama) píšou 12V 10Ah, já tam mám teď 12V 12Ah, tak nevím jestli to není zbytečné (chystám se na koupi nové). Popřípadě typy na jiné druhy baterií, než ty obyč. Třeba gelovku :lol:

Napsal: pon črc 30, 2007 12:40:52
od rudormi
na rok 93 by měla být tato baterka YTX9-BS (výrobce YUASA BATTERY). je to 12V 8Ah.

osazovací tabulka je např. tady http://www.motoobchod.cz/advertisement.asp?idk=138

osazovací tabulku můžeš najít i u jiného výrobce baterií :wink:

Napsal: pon črc 30, 2007 18:21:32
od Dak
Stačí pokud dodržíš rozmněry a napětí. Jestli 8Ah nebo 15Ah to už tak důležité není. Toto číslo udává pouze kapacitu baterie(př. pokud budeš odebírat 1A tak 8Ah baterie vydrží 8 hodin 15Ah 15 hodin atd.). Pokud ti bude fungovat dobíjení tak jak má tak je jedno jakou.

Napsal: pon črc 30, 2007 23:26:12
od misak39
Dak-Ninja píše:Stačí pokud dodržíš rozmněry a napětí. Jestli 8Ah nebo 15Ah to už tak důležité není. Toto číslo udává pouze kapacitu baterie(př. pokud budeš odebírat 1A tak 8Ah baterie vydrží 8 hodin 15Ah 15 hodin atd.). Pokud ti bude fungovat dobíjení tak jak má tak je jedno jakou.
Drobná polemika-myslím, že nabíjení je nastaveno na určitej proud, takže když se dá baterka slabší, mohla by se přebíjet (cesta do pekel) a silnější se nenabije(cesta tamtéž) Ale 8 nebo 12 Ah asi nebude zas tak velikej rozdíl aby to kazilo baterku...
Choze jako specialist by to určo zhodnotil odborně.

Napsal: úte črc 31, 2007 07:32:21
od volkswagen
Nene, slabší baterka bude nabitá dříve, silnější později. To máš jako když máš nabíječku na tužkový baterky a nabije ti kapacitu jak 700 tak 2500 mAh.
Kapacita ti hraje roli když máš velký odběry. Takže ta 8 Ah by ti dala při startu třeba 30 ampér, ale jenom o polovinu kratší dobu než 16 Ah.

Napsal: úte črc 31, 2007 14:15:47
od Dak
volkswagen píše:Nene, slabší baterka bude nabitá dříve, silnější později. To máš jako když máš nabíječku na tužkový baterky a nabije ti kapacitu jak 700 tak 2500 mAh.
Kapacita ti hraje roli když máš velký odběry. Takže ta 8 Ah by ti dala při startu třeba 30 ampér, ale jenom o polovinu kratší dobu než 16 Ah.

Přesně tak! Jakmile je baterie nabitá, tak nabijení přestane a do baterky jde pouze udržovací proud (co ž bývá kolem 0,1 A). Vyhlášku § 50 (do 1000 v) sem nedostal enem tak. 8)

Napsal: úte črc 31, 2007 16:14:46
od misak39
volkswagen píše:Nene, slabší baterka bude nabitá dříve, silnější později. To máš jako když máš nabíječku na tužkový baterky a nabije ti kapacitu jak 700 tak 2500 mAh.
Kapacita ti hraje roli když máš velký odběry. Takže ta 8 Ah by ti dala při startu třeba 30 ampér, ale jenom o polovinu kratší dobu než 16 Ah.
V tom máš pravdu, ale v provoze, když ji nedobíjíš externě, by se mohlo stát, že silnější baterka se na stejnej počet startů nabije až někde v Berlíně. (u auta mi takhle šla srát baterka silnější //je pravda že až po dvou letech//, a přitom dobíjení bylo v pořádku, jen jsem jezdil na kousky a žádný dlouhý trasy) Každopádně bych řešil baterku předepsanou výrobcem, jistě ví proč ji tam dává. Ale zase nechci bejt zbytečně chytrej, přece jen elektrika není můj obor.

Napsal: úte črc 31, 2007 18:41:05
od Dak
Většině baterií by se mnělo dolévat pravidelně (třeba na konci sezony) destilovaná voda a taky očistit kontakty, dobít ji naplno. Čím je starší tak častěji. Jínak baterie stárnou takže časem nezbude nic než koupit novou.