Stránka 1 z 2

Gpz 600 problem

Napsal: pon čer 25, 2007 19:53:46
od turbom
Ahoj!
Mam problem, koupil jsem tuhle vranu a nejak me zacina zlobit. Je to r.v 1987 a mam ji 14 dni
Nejdriv jsem si myslel,ze je v haji dobijeni protoze to chcipalo za studena, taky pri malejch otackach. Dal to promerit a pry jen nejaky kontakty a nejak mi to zkousel seridit . Ma spatny tlaky - rozhozeny a hada se tam jeden valec.
Tak mi to nejak seridil, aby to moc nechcipalo. Ale zase se mi dneska zacala varit v kolone az nekam uplne za cervenou.
Tak by me zajimalo co si o tom myslite.
A jestli nevite o nekom kdo by se na to mrknul v okoli Prahy, nebo Hb.
:cry: :oops:

Re: Gpz 600 problem

Napsal: pon čer 25, 2007 23:18:17
od Anti
Zkontroluj vodu,termostat,čerpadlo a spinač na vrtuli(jestli to ma).Taky muže byt zanesený chladič.Pokud je vše v pořádku,dej motoru posledni pomazani...

Napsal: úte čer 26, 2007 21:04:04
od turbom
Ahoj!
Vetrak sepina kolem 100C, ale evidentne to nestacil ochlazovat. :?

Napsal: úte čer 26, 2007 21:43:26
od čoud
100°C je na sepinani OK ... takze termostat je asi OK ...

Napsal: úte čer 26, 2007 23:16:50
od turbom
Jak se to varilo dal jsem masinu na policajta a zacala odnekud tect chladici kapalina, ale spis to byla takova mocka.
Zrejme prepadovym kanalkem?? Zkusim vymenit kapalinu. Staci klasicka co je pro auta nebo se tam dava nejaky special ?
Jeste jsem zjistil,ze se loupe lak okolo hrdla, mozna i v nadrzi - to jeste nevim.
Takze to zkusim nejak vycistit, a karbece take.

Jeste jsem se chtel zeptat jestli by to mohlo byt tesneni pod hlavou- ze by si nasavala vzduch nebo vodu. Pripadne jak to poznam.
Diky

Napsal: stř čer 27, 2007 07:17:50
od NRG
Chladící kapalinu můžeš dát jakoukoliv, hlavně musí být určená pro hliníkový motory.

Napsal: stř čer 27, 2007 20:29:55
od Anti
U aut je to bežné-prdle těsnění pod hlavou znamená vařící motor.Poznáš to,až vyměníš kapalinu,esli se bude ztrácet.Nebo nastartuj a koukni do chladiče,pokud jdou bubliny,je to jasný.
Každopádně to chce důkladnou prohlídku,kde co teče,fouká,třepe se...

Napsal: stř čer 27, 2007 22:36:59
od DoktorZRX
Jestli prasknul válec nebo blok poznáš když odšroubuješ víčko na olej a jsou na něm zevnitř kapky vody. Vypadá to, že ti tou dírou valí olej s chladící kapalinou. Jestli to je těsněním, tak ty kapky budou pod hlavou.

Napsal: čtv čer 28, 2007 08:36:51
od misak39
zkontroluj víčko chladiče a hadičky a víčka(tesnost) u přepadový nádobky-když netěsní přetlakovej ventilek, odfoukne přetlak, ale zpátky místo kapaliny nasaje vzduch, ten se přehřeje, a vytlačí vodu z přepadový nádobky...dělá mi to u GPZ taky. je to jedna z možnejch závad, ale nejspíš to vypadá na nějakou netešnost v motoru-můj tip na těsnění pod hlavou(smrdí kapalina po spáleným benzinu?) A taky se podívej do nádobky přepadu, jestli teče bordel rezavej, může bejt usazeným kalem i ucpaná zpáteční nasávací hadice nebo otvor, a výsledek je stejnej

Napsal: stř srp 29, 2007 21:37:10
od turbom
MIsak39 Diky za rady: vsechno jsem zkontroloval dole se mi zdala volna hadicka tak to pritahl znova u te prepadove nadobky.
Ale jak poznam, ze dobre tesni vicko nebo přetlakovej ventilek ( ten ani nevim kde je) ?
Kapalinu jeste ocmucham, nekdy se to ztrati nekdy ne. Mam podezreni ,ze to souvisi dost s teplotou, kdyz jedu pianko a je teplota do 90 stupnu tak nic neutece. ALe jakmile se dostanu do kolony kde to leze na 110 tak se ztraci vic.

Tatik mi radil dat do kapaliny inkoust aby se zabarvila,ze pak poznam ,kde se ztraci. POkud by se spalovala mam strach,ze by to v motoru mohl odelat neplechu ?Ale Zase tam toho nedam tolik.
Kdyz oddelam vicko po nastartovani necham asi minutku tak je videt, jak se voda toci cerpadlem, bublinka zadna nejde, ale po cca 1 minute se zacina zvedat sloupec vody takze zacne pretekat prews hrdlo- nutno zavrit vickem.
Na vicku od oleje jsem taky zadnej film nenasel.

Napsal: stř srp 29, 2007 22:14:00
od Anti
Je jasné,že čím větší teplota,tím se kapalina víc ztrácí...
Pokud máš v pořádku čerpadlo,dostatek kapaliny,vrtule to neuchladí,a nikde nic prdlého,tak mě napadá,esli ty nemáš něco ucpaného,nějakej kanál v cirkulaci,nebo přímo chladič?
A nebo máš zalehlý přetlakový ventil(víčko).Správně by měl při zvýšené teplotě odfouknout tlak do expanzky,a pak se odtud zase vrací voda.pokud nefunguje,tak se to tlakuje a zvyšuje se teplota,protože jde špatně cirkulace.Pokud je vedení od ventilu někde poškozené,tak může sice odfouknout,ale zpátky nabere vzduch,čímž se opět přeruší cirkulace.
Prů..r je,pokud máš nějakou hnusnou skrytou závadu,např. prasklé ventilové sedlo,nebo nějakou prasklinu v sacím či výfukovém kanálu.Pak ten motor tu kapalinu "zpapá",nikde nic neteče,a ty nic nepoznáš...

Napsal: čtv srp 30, 2007 15:42:06
od turbom
Anti: jasny jedina vec je to rozebrat a hledat. Na tom zrejme nic nevyresim. Diky za rady.
Jeste k te teplote. Kolik ma asi tak byt? Kdyz jedu po dalnici 130 cestovni tempo mam tam tak kolem 85-90. Pokud se ale dostanu do zacpy, kde popojizdim pul hodiny leze mi to na 100-110, v tech parnech to slo i dal. Je to normalni ?

Napsal: čtv srp 30, 2007 16:09:45
od Anti
Proto bych s tím rozebráním počkal.Pokud se ti to za normálních okolností daří uchladit,měl by být motor v pořádku.Přehřívání v zácpách ukazuje na špatnou cirkulaci nebo malou chladící plochu.
Zkus vyčistit chladič,třeba je ucpaný...

Napsal: čtv srp 30, 2007 16:12:06
od petpre
Skús ten chladič demontovať a vyčisťiť.
1.odpojiť hadice a cez chladič preliať prúdom vodu z hadicou
2.Treba normálne vystriekať hadicou chladič z vonku, niekedy je medzi rebrovaním vela bordelu a ten neprepúšťa dobre vzduch a drží zbitočne teplo.

Napsal: čtv srp 30, 2007 16:17:46
od Anti
Rada starého škodovkáře zněla:Nalij tam Ocet :wink:
Rozpouští zásadité úsady...Na škodovce to fungoval...