Stránka 1 z 1

Co může být špatně? :( Benzín ve válci?

Napsal: sob čer 09, 2007 17:40:07
od MiMoZa
Zdarek ličky poradtě prosím pokud se vám něco podobného už stalo,či máte tušení čím to může být...

Předevčírem jsem jel do práce na motorce a jaksi jsem ráno zapomněl po příjezdu do rachoty vypnout benzín...odpoledne přijdu,chci to natočit ale motor se při startování jen jakoby dvakrát převalil a upně natvrdo se zastavil... Při opětovném zastarování bylo slyšet jen cvakání starteru,ale motor se nehnul... Nechal jsem to asi 5minut odstát a pak to zkusil znovu a motorka naskočila jakoby nic na první zastartování,jen hrozně zasmrděl benzín...
Je možné,že by to udělal benzín v některém válci,kterej tam cca 8hodin někudy protýkal? :shock: Případně co by to způsobovalo? Není přeci možný,aby jen takl tekl do válce benzín ne... :roll: Od tý doby nebo i předtím jsem nikdy nezapomněl nádrž zavřít a nikdy se mi tohle nestalo,tak si to právě proto spojuju s tím benzinem...nic jinýho mě nenapadá...
Jinak motorku jsem měl cca před čtrnácti dny u jednoho pána v servisu(není to žádnej šmudla,živí se s tím už hezkejch pár let) na seřízení karbců a ventilů,tak už fakt nevím... furt si říkám,že kdyby tam byl problém,přišel by na něj :?

Napsal: ned čer 10, 2007 00:47:25
od DoktorZRX
Podle mě ten benzinovej kohout nemusíš vůbec vypínat, když motorka stojí, tak tam nic neteče a to startování bude slabou baterkou :wink:

Napsal: ned čer 10, 2007 01:04:02
od MiMoZa
Ale ne Dr. asi sis to špatně přečetl nebo já to blbě napsal... baterka je v naprostém pořádku,točí to jak z praku,jak před tím když se to stalo,tak i potom... Baterkou to na 350% není a ani startérem ani ničím jiným ze startování... tím motorem to pohlo uplně normálně,ale ve vteřině to zůstalo stát,žádný dotáčení starteru ani nic podobnýho...prostě jako když máš něco nad pístem,co nejde stlačit... Kua já snad nechám doma ten benzín zaplej záměrně,jestli to udělá znovu :?

Napsal: ned čer 10, 2007 01:10:14
od DoktorZRX
Ahá, já se chytnul toho cvakání, to dělá startér, když je baterka v háji :wink: A ten benzín nevypínej.

Napsal: ned čer 10, 2007 08:10:10
od Zdrahy
Benzín vypínám jen při zazimování, normálně by ho měly membrány v karbcích udržet tam kde je a nasát by se měl až při startování... v případě že by ti nějak protekl, by se to teoreticky stát mohlo.. ale to by tam zůstal, musel by jsi vyndat svíčky a vycákat ho. Nepíšeš jestli jsi ve válcích nějaký benzín našel.

Napsal: ned čer 10, 2007 09:22:48
od Pavel ZRX
Máš zřejmě problém s netěsností palivového ventilu, nebo to bylo otevřený do polohy PRI, která je určena pro zalití karbeců. Zkontroluj ventil na těsnost tak, že sundáš přívodní hadičku do karbeců a ovládací podtlakovou hadičku necháš nasazenou. Ventil musí těsnit, pokud je motor v klidu.
Natekl Ti benzin do jednoho válce přes sací ventil, který byl zrovna otevřený. Po protočení zase vytekl výfukem. Asi to nebylo moc plný, protože to by se motor neprotočil. Dá se to pak udělat tak, že se motor přes rychlost protočí couváním zpět, nebo svíčky ven a protočit motor.

Re: Co může být špatně? :( Benzín ve válci?

Napsal: ned čer 10, 2007 10:29:34
od Anti
Tvoje úvaha je nejspíš správná.
S benzínovým kohoutem se to má asi tak:Je v podstatě úplně jedno,jestli vypínáš kohout nebo ne.Většina dnešních strojů má palivové čerpadlo,ať již v elektrické nebo mechanické podobě.A ani v případě že by tvůj stroj čerpadlo neměl,nebude moct za natečení benzínu do válce otevřený kohout.
V této úloze hraje prim jehlový ventil karburátoru spolu s plovákem.Tyhle dva komponenty jsou odpovědné za přísun benzínu do karbece.
Takže když to napíšu polopatě,tak v tvém případě se asi zesekl plovák,a ventil nezavřel přívod benzínu do karburátoru,ten se přeplavil,benzín natekl do sacího potrubí,a přes otevřený ventil do válce.
Před kawou jsem měl Jawičku,kohout jsem nezavíral,pak sem měl Kawu,kohout sem nezavíral,a teď mám druhou kawu,a opět nezavírám,a nikdy nic.
Co je divné,že každá karburace má přepadový otvor,ze kterého se pomocí hadičky odvádí benzín nad stanovenou mez.Takže máš asi tu hadičku ucpanou.
Nebo mě napadá ještě jedna možnost:Podobné věci dokáže voda ve spalovacím prostoru.Může se tam dostat různým způsobem:Sáním,výfukem,nebo prasklým těsněním pod hlavou s chladícího okruhu...

Napsal: ned čer 10, 2007 12:39:40
od fanuš
Pavel Kys píše:Máš zřejmě problém s netěsností palivového ventilu, nebo to bylo otevřený do polohy PRI, která je určena pro zalití karbeců. Zkontroluj ventil na těsnost tak, že sundáš přívodní hadičku do karbeců a ovládací podtlakovou hadičku necháš nasazenou. Ventil musí těsnit, pokud je motor v klidu.
Natekl Ti benzin do jednoho válce přes sací ventil, který byl zrovna otevřený. Po protočení zase vytekl výfukem. Asi to nebylo moc plný, protože to by se motor neprotočil. Dá se to pak udělat tak, že se motor přes rychlost protočí couváním zpět, nebo svíčky ven a protočit motor.
ZX9 má polohu PRI?

Napsal: ned čer 10, 2007 13:49:32
od Maverick
Myslím , že je 100% jisté , že máš palivový čerpadlo - to znamená proč vypínat benzín?????? A stěma karbcama -nevím vevím - není to náhodou už stříkačka??

Napsal: ned čer 10, 2007 13:52:36
od Anti
Maverick píše:Myslím , že je 100% jisté , že máš palivový čerpadlo - to znamená proč vypínat benzín?????? A stěma karbcama -nevím vevím - není to náhodou už stříkačka??
V tomto případě by mohl zustat seknutý vstřik,palivový systém stříkačky má v určitý tlak,takže by tam něco málo skočit mohlo..

Napsal: ned čer 10, 2007 14:53:46
od Maverick
Mým laickým pohledem to není benzínem - že po povedeným startu cítíš benzín ....... to je celkem normalní , když to zkoušíš a nejde to , tak jede čerpadlo a zachlastáš to.

Napsal: ned čer 10, 2007 19:58:20
od Pavel ZRX
Pokud je to stříkačka, tak jsem napsal blbost. Jde-li skutečně do některého válce po zastavení benzín, tak je tam netěsný vstřik, nebo zůstává přidřený. Pokud by tam byla voda, tak ten válec po staru nepůjde a z výfuku by šel bílý kouř.

Napsal: pon čer 11, 2007 08:43:37
od MiMoZa
fanuš píše:ZX9 má polohu PRI?
Je možné že starší model jo,ale 03 už ji nemá...
Maverick píše:Myslím , že je 100% jisté , že máš palivový čerpadlo - to znamená proč vypínat benzín?????? A stěma karbcama -nevím vevím - není to náhodou už stříkačka??
Stříkačka to není,ZX9 se ve stříkačce vůbec nedělala,až nástupce...pokud mám dobré info...ale já mám každopádně karbce...

Dobře,připustme tedy že by nebyl problém v benzínu,ale v čem teda potom :? :?:
Voda se neztrácí,oleje je tam pořád stejně,motorka se nehřeje,takže těs pod hlavou to taky nebude...
Popravdě byl bych radeji pro tu variantu s benzínem,protože si nedokážu představit tu tlamu,kdyby ten motor zůstal stát takovýmto způsobem ve dvěstě za hodinu :roll: