Stránka 1 z 3

Teče přední tlumič na ZRX

Napsal: úte kvě 01, 2007 12:04:48
od MMKS
Chlapy na kolik prosím vyjde asi oprava předního tlumiče na ZRX 1100. Dalo se to čekat (myslím Doktor říkal že mu taky začal tíct kolem 40.000 Km) jen jsem to čekal později (ach jo další mucha). Neteče nijak moc, jen po projižďce najdu pár kapek a mastnou tu spodní část. Když to utřu a motorka je v klidu tak to drží. Předpokládám, že to těsnění není tak drahé, ale mám spíš strach z hodinové sazby, tak aby mě pak nanapálili 5 hodin apod. A asi se vyplatí už rovnou udělat oba co?

Napsal: úte kvě 01, 2007 17:58:17
od Pavel ZRX
Pokud nemáš podélný rýhy na trubkách vidlí, tak to nebude tak strašný. Není to nijak náročná oprava, zrovna Ti dají nový olej do vidlí. Asi bych dal nový olej i do zadních tlumičů.

Napsal: úte kvě 01, 2007 18:00:16
od MMKS
a přibližná orientační cena?

Napsal: úte kvě 01, 2007 18:09:39
od Pavel ZRX
Asi 2000,- pokud se nemění pouzdra vidlí. Ty pouzdra stojí další 2000,-. Jinak je to asi 2-3 hod pohodové práce.

Napsal: úte kvě 01, 2007 18:12:48
od MMKS
to je o dost víc než jsem, doufal (vycházle jsem z ceny gufer). ale dost tam asi dělá ta práce. Přece jen 400 kč/hodina u Kawy něco stojí. Myslel si to jen ty předky že?

Napsal: úte kvě 01, 2007 21:40:35
od Pavel ZRX
Gufera stojí 400 až 800, podle kvality, v originálu nevím. Něco vezme olej, myslím že se u Kawy pod dva litry nevlezeš. Ta vidlice se musí rozebrat a precizně vymýt, to nikdo za hodinu neudělá. Je ale docela možné, že se to rozteklo z důvodu zvětšené vůle vodících pouzder.

Napsal: úte kvě 01, 2007 21:54:30
od MMKS
a to by znamenalo co a jak se to pozná a pozná to i laik aniž by do toho lezl? Sem fakt lama. Neteče to moc, v klidu vůbec, jen když dojedu a den dva to stojí, tak tam najdu třeba jednu kapku a spokní část je mastná, takže nic hrozného. Je potřeba měnit obě, vyjde to nastejno, nebo to řešit až to přijde?

Napsal: úte kvě 01, 2007 22:01:15
od DoktorZRX
Já dal za obě vidle s olejem a guferama i s prací 1200, ale nebyl to Kawa servis a jak správně píše MMKS tak mě to potkalo v 39tis. :wink: Je lepší to vyměnit naráz, jako na schvál by ti začala téct druhá vidle hned za rohem servisu :roll:

Napsal: úte kvě 01, 2007 22:05:37
od Pavel ZRX
Určitě vyměň obě gufera, i náplně obou vidlí. Pokud mají vidlice vůli v pouzdrech, tak je musíš vyměnit, jinak to poteče i po výměně gufer. Pozdra stojí do obou vidlic asi 2000,- ale to už jsem psal.

Napsal: úte kvě 01, 2007 22:07:07
od MMKS
mě jebne, snad to bude v cajku, ale to předpokládám zjistí až v servisu.

Napsal: stř kvě 02, 2007 09:04:15
od NRG
No já je právě měním a zasekl jsem se na tom, že potřebuju speciální nástroj - takovej tisícihran, něco jako obrácenej velkej ořech na golu, abych mohl povolit spodní imbus na vidli :( Takže buď s tím tlumičem sjedu někam do motoservisu nebo tam zkusím nacpat nějakej velkej šroub.

Napsal: stř kvě 02, 2007 10:08:57
od NRG
Teďka moje Karosa vypadá jak vodní skůtr :D

Obrázek

Napsal: stř kvě 02, 2007 10:18:19
od čoud
No to teda ... :twisted:

Napsal: stř kvě 02, 2007 11:45:33
od NRG
Jinak ohledně těch cen - volal jsem asi před měsícem k Havrdovi a ptal jsem se na výměnu gufer - takže (na moji motorku): gufero originál 1 ks 414 Kč, 2 ks replika 400-600 Kč, práce cca. 2h - 800 Kč (nevím, jestli myslel na jednu nebo na obě vidlice), olej cca. 350 kč/litr.

Napsal: stř kvě 02, 2007 15:51:38
od MiMoZa
NRG píše:No já je právě měním a zasekl jsem se na tom, že potřebuju speciální nástroj - takovej tisícihran, něco jako obrácenej velkej ořech na golu, abych mohl povolit spodní imbus na vidli :( Takže buď s tím tlumičem sjedu někam do motoservisu nebo tam zkusím nacpat nějakej velkej šroub.
Nemyslíš tím nástrojem torx? Ten je jako obrácený oříšek a má celkem dost podob..jemné drážkováni,hrubé drážkování samozrějmě s růžným počtem drážek... V běžných velikostech by se měl dát koupit kdekoli v železářství,pokud tam nemáš vyloženě nějakej a-typ :wink:
Obrázek