Stránka 1 z 1
Odškrcení ER 5
Napsal: čtv bře 02, 2006 12:39:13
od Sláva
Zdarec palec Kawaři! Nevíte,jakým způsobem je škrcenej motor u ER 5?Boreček mi sice říkal,když sem to kupoval,že je to odškrcený,ale jak mi to kámoš při koupi projížděl (srovnával to i s neškrcenou er 5,byly tam dvě..),říkal,že je podle něho škrcená (od cca 7 tis. to prej netáhlo). Kam bych to popř. mohl v okolí Brna dát odškrtit,abych kvůli tomu nemusel začít pracovat..?Majitel sice říkal,že to potřebuje seřídit,ale že by to dělalo takovej rozdíl (25 kw vs 37 kw),to asi ne. Popř. bych to dal změřit na motorovou brzdu,nevíte o něčem v Brně?Díkec!
Napsal: čtv bře 02, 2006 13:04:06
od volkswagen
v Brně?? Asko

Napsal: pát bře 03, 2006 00:45:09
od Sláva
O Asku samo vím,ale to je oficiální a ty bývaj dražší..
Re: Odškrcení ER 5
Napsal: stř dub 05, 2006 16:15:56
od Váňa
Sláva píše:Zdarec palec Kawaři! Nevíte,jakým způsobem je škrcenej motor u ER 5?Boreček mi sice říkal,když sem to kupoval,že je to odškrcený,ale jak mi to kámoš při koupi projížděl (srovnával to i s neškrcenou er 5,byly tam dvě..),říkal,že je podle něho škrcená (od cca 7 tis. to prej netáhlo). Kam bych to popř. mohl v okolí Brna dát odškrtit,abych kvůli tomu nemusel začít pracovat..?Majitel sice říkal,že to potřebuje seřídit,ale že by to dělalo takovej rozdíl (25 kw vs 37 kw),to asi ne. Popř. bych to dal změřit na motorovou brzdu,nevíte o něčem v Brně?Díkec!
Rozdíl je obrovský. Zavřená verze jede zhruba stejně jako 2T stoětadvacítka. A je to přesně jak píšeš, motor se jakoby začne nadechovat a kolem 7 tis. je najednou konec. Otevřená verze jede nejlépe mezi 7-9 tis a má samozřejmě i lepší střední pásmo.
Co se týče zavření používá co vím kawa 2 způsoby:
1)
otvor v šoupátku - nutno ho nějak
ucpat protože ta potvora vyrovná tlak pod a nad membránou a zabraňuje vyjetí šoupátka až nahoru ( dáš plnej kotel, ale šoupátko vyjede jenom do půlky)

takto nějak vypadá "děravý" šoupátko

a takto ho můžeš ucpat např. měděným prstýnkem
další úprava karburátoru není nutná, jestli si trochu kutil nechá se zvládnout svépomocí
2)
clonka v sání - s tímto nemám na rozdíl od předchozího osobní zkušenost ( ale onehdá to někdo psal takto ve foru na motorkářích) , předpokládám že po odstranění clonky se musí karburátor přetryskovat