Stránka 1 z 1
Olej do jednoválu
Napsal: pát dub 20, 2007 13:50:40
od Anti
Máte někdo z vás zkušenosti s použitím plné syntetiky do jednoválu?Běhají zvesti že to nemají rádi...Mám KLR a chci ji rozmazlovat...l
Napsal: pát dub 20, 2007 16:08:10
od MMKS
podle mě jde spíš o tom co tam bylo před tím. Pokud polosyntetika nebo minerál, tak syntetika rozpustí bordel, motor je krásně čistý ale zadře se, protože prý místo oleje je pak puding. Takže pokud je tam prokazatelně syntetika, tak by to neměl být problém ji tam dát znovu. Myslím, že ale má menší hustotu a starší motory mají radši hustší oleje, které utěsní netěsnosti. Teda vím to jen od aut, ale mělo by to platit stejně.
Napsal: sob dub 21, 2007 14:30:23
od Dak
Přesně jak říká MMKS. Jen opačně jo (ze syntetiky na polo. nebo minerál ) ale jinak ne. Dej tam ten co tam byl a máš klid.
Napsal: ned dub 22, 2007 12:16:22
od NRG
Jde to i obráceně (pokud tam chceš lít syntetiku), ale pomalu - tzn. napřed minerál nebo polo, dolívat to plnou syntetikou a pak tak ob jednu výměnu už můžeš dát plnou. Ale u velkoobjemovejch jednoválů (pokud nejsou závodní) je plná syntetika zbytečná, protože její vlastnosti se v tom motoru nevyužijí. Bohatě stačí polosyntetika nebo i kvalitní minerál. Jinak co se týká těch starších motorů a hustšího oleje, tak to platí i u motorek. Když má třeba předepsanej 10W40 a už je starší, vyběhanej a má vůle, tak hustším 20W50 se trochu "utěsní" a ztiší. Rozhodně se tím nic nezkazí.
Napsal: ned dub 22, 2007 18:44:06
od CARTER
já mam taky KLR r.2001, a leju tam plnou syntetiku (Castrol) a v pohodě

Re: Olej do jednoválu
Napsal: úte dub 24, 2007 15:51:19
od Anti
A jsme u toho..Neberte to osobně,ale povídačky typu:"Rozpustí se kal" mě moc neberou.Už sem par motoru viděl zevnitř,ale jediny s kalem byl motor ze Škodovky 120,jejíž majitel jedzdil na M6A.V motorkových motorech sem nic takového neviděl.Nehledě na to,že každý takový motor má přístroj,který se zove olejový filtr...Souhlasit mohu s námitkou že kvalitu nevyužiju,i když ne tak docela.U velkých jednoválců sice nedochází k namáhání vysokou obvodovou rychlostí(otáčkami),ale zase je tu celkem solidní namáhání točivým momentem-vysoký tlak na klikové ůstrojí v okamžiku zapálení směsi při nízkých otáčkách.To mlácení při podtočení tomu určitě nedělá dobře...
Doporučení hustšího oleje se mi taktéž dostalo,ale už sem slyšel celkem opodstatněnou námitku.Viděl někdo z vás, jaké má průřez mazací potrubí k hlavě konkrétně u KLR?Já ano,je to hodně malý průřez...A copak to asi dělá za nízkých teplot....
A tím jsme zase u toho,plná syntetika se prý podle průzkumů dostává k mazaným místům mnohem rychleji.V jednom takovém průzkumu jsem četl údaje 27sekund pro minerál,14 pro polosyntetiku a pouhé 4 sekundy pro plnou syntetiku po nastartování...Copak dělá asi kluzné uložení tech 27sekund po startu,když už se v něm točí vačka hnaná zvýšenými otáčkami sytiče....Smrt kluznému uložení

Napsal: úte dub 24, 2007 19:40:31
od Dak
No já sem pár motorům dělal generálku. Sice ne motorům z mašin, většinou z aut, ale co se mazání týče jsou vesměs na stéjném systému. Ten kal okem jen tak neuvidíš. Proč se tam dávají asi olejové filtry a ty se vyměňují? On ten bordel není velký jak dlažební kostka, ale při tlaku který ložiska dostavájí ani být velký nemusí. Jak říkáš syntetika je lepší. Rozpouští nečistotu takže se neusazuje. Je odfiltrována. Ale pokud jí tam předtím bylo moc tak se úplně neodfiltruje. Mazací kanálky to samozřejmně nemusí ucpat, ale stačí když se to dostane na pracovní a namáhané plochy. Např. na klikovku to přes filtr ani nemusí.Ty se postupně "zdrsní", zahřejí a zhorší se jejich kluznost. Stačí když se přidře jeden šálek. Vezme to sebou celou kliku.
Napsal: stř dub 25, 2007 07:44:08
od NRG
No co se týká té viskozity, tak třeba já mám v manuálu povolený 5W pro země v chladným pásu až po 20W v teplým pásu. Takže pokud někdo jezdí celej rok v Africe, tak se nemusí bát, že mu hustej olej v zimě zhoustne a ucpe mazací kanálky.
Napsal: pon dub 30, 2007 10:22:21
od Anti
Ještě k tomu kalu.Podle mě je to celkem zanedbatelné protože:1.Každé aditivované mazivo by mělo zamezit ukládání úsad.A za 2.Mnohem větším znečištovatelem je motor sám:Spojkové obložení,materiál kluzných lišt,kovové piliny s ozubených kol...Měl by to pobrat filtr,i když není v přímém okruhu...A naprostá většina motorů stejně dojede na něco jiného,a to sice na nedostatek oleje...
Napsal: pon dub 30, 2007 22:36:16
od dworakmirek
Dej tam Polo 10W 40 a neřeš jaloviny, račí hlídej hladinu tot vše