Stránka 1 z 2
žetězy
Napsal: úte úno 28, 2006 16:03:36
od Jindra
jaké používáté řetězy? já musím teď koupit přední kolečko a originál za 1200 se mi zdá drahý, tak poraď nějakou značku. díkes
Napsal: úte úno 28, 2006 16:14:04
od volkswagen
To snad musíš koupit celou sadu ne?
Napsal: úte úno 28, 2006 17:35:15
od žabák
Taky bych řekl.
Napsal: stř bře 01, 2006 07:07:08
od Jindra
Napsal: stř bře 01, 2006 08:35:37
od volkswagen
Zjistím přesně proč se má měnit celá sada.. vím jenom že se to dělá, já jí ještě nikdy neměnil.
Napsal: stř bře 01, 2006 09:49:10
od Jindra
jasně že je lepší vyměnit celou sadu, už jen pro toho prodejce kterému uděláš kšeft za 4000 tis než 1 blbé kolečko za 500.

ale nikde jsem neslyšel, nečetl atd že bys to musel měnit celé to blbost. já třeba na tom řetězu i s rozetou najedu 3/4 sezony dobře. kolečko už je špatné tak půjde ven. a řetěz nepůjde napnout tak půjde taky ale až bude špatný. kdyby se to mělo měnit celé tak bys to nesehnal zvlášt ale jen jako sadu.
Napsal: stř bře 01, 2006 10:36:09
od volkswagen
Jenom prodávám jak jsem koupil - mění se celá řetězová sada, až zjistím proč tomu tak je tak dám vědět

Napsal: stř bře 01, 2006 12:00:24
od Buriel
Kamoš mechanik my říkál že se to mění nejlíp celý protože řetěz se deformuje zároveň v rozetou a kolečkem v motoru a když se tam prdne jenom novej řetěz tak to na sebe moc dobře nesedí protože rozeta je vymačkaná vod starýho žetězu a te novej dotoho sedí jina a mohl by přeskakovat a dělat neplechu.........snad sem to napsal srozumitelně....bavili sme se vo tom v hospodě při mírném opojení

Napsal: stř bře 01, 2006 15:53:52
od žabák
Takhle to znám taky, jak Buriel
Napsal: stř bře 01, 2006 20:26:51
od Blesk
Proc menit celou sadu ????? Pochopi kazdy - kdyz si das vedle sebe stare a nove primarni kolecko nebo rozetu a podivas se na zuby a uvidis rozdilne tvary zubu a prictes obrouseni a vis jak zapada zetez a jak se napina pri zatahu tak ti to uplne jasne

na to nemusis byt ani odborny servisman

Odpověď od člověka navýsost povolaného - www.retezy.info
Napsal: čtv bře 02, 2006 19:38:18
od volkswagen
Řetěz se během své životnosti protahuje, povoleno má 2%- na rozteči 15,875 mm, která je obvyklá, to dělá 0,3175 mm.To se nejeví sice jako mnoho, ale na 100 článcích je to 317 mm, tj. dva články. Takto prodloužená rozteč se snaží zapadnout do zubové mezery o rozteči 15,875mm.A protože je tam nesoulad a přičtěme k tomu ještě opotřebení vlivem odvalování válečku, tak řetěz si zubovou mezeru začne upravovat k obrazu svému.Dělá to samozřejmě od počátku do konce.A nyní přicházíš ty, snovým krásným řetězem, a dáváš ho na stará kola.Co se stane. Role se prohodí. řetěz je nyní na kole na volno, protože zubová mezera je nyní 15,875 + 0,3157 mm, takže řetěz nenabíhá přesně, má vůli, tzn že při ubrání, přidání plynu dostane větší ráz a jde rychleji do prdele. A tvoje peněženka též.Je to jako když si půjčíš něčí staré boty.Číslo sedí, ale již jsou vyšláplé a nohy začnou bolet.Cena kol, cca 1000 kč, je na dobu životnosti řetězu 15 000 km, zanedbatelná.0,06 Kč/km.
Napsal: čtv bře 02, 2006 22:41:43
od žabák
Napsal: pát bře 03, 2006 20:19:37
od Blesk
Prece jenom me odborny servismen trumfl

snad to kazdy pochopi a podobne to je i o jinych dilech a rozhodovani originaly a neoriginaly

Napsal: sob bře 04, 2006 09:07:51
od čoud
Naprosto souhlasim s VW - menit jenom kolecko, je holej nesmysl a o to driv budes menit retez a pak znova i to kolecko ale v mnohem kratsich intervalech nez kdyz vymenis celou sadu. Co se tyce ceny, pokud si zaregistrovany jako premiovy clen Kawasaki klubu, tak mas slevu v autorizovanych servisech Kawasaki a to 5% na dily a 10% na servisni prace, coz si myslim, je dost zajimavy...
Ale rozhodne vymen celou sadu, ne jeno kolecko...

Napsal: pon kvě 01, 2006 11:15:41
od Zubr
Kolegové a kolegyně, motorkáři. Kolik kilometrů vám vydrží nová řetězová sada
