Stránka 1 z 2
Řazení bez spojky
Napsal: pon bře 05, 2007 19:02:37
od $kuba$
Zdravim! Chci se zeptat řadíte někdo bez spojky,nebo jakej je na to váš názor? Hodně známejch mi řikalo že právě řadí bez spojky-tak nevi jestli jsem blbej já, nebo oni?!

Vim že některy motorky to třeba uměj ,ale umí to i KAWA? Já teda spojku použivám pořád...

Napsal: pon bře 05, 2007 19:31:33
od Honza-Zed
Narazil si na pěkné a nekonečné téma.....
Osobně jsme neřadil bez spojky až do té doby, než jsme měl rozhovor s jedním člověkem z oboru, který mi dal takovou přednášku, že mi to nedalo a začal jsme to zkoušet....
Ze začátku jsme měl divné pocity, ale když jsme dostal grif, tak nedám na tuto techniku dopustit..... Samozřejmě to nedělám pořád, ale jen když jedu ostřeji a motor víc vytáčím....
Při sprintech je člověk rychlejší a údajně řetez dostává míň na prdel....
Když řadím bez spojky nahoru u Zetka, tak občas mám z toho divoký pocit, jelikož u Zetka je celkově převodovka dost tragická, tak k tomu přihlížím.
Na Jelenovi to je jedna báseň, jde to líp než se spojkou...
Ještě jeden dotaz: Když řadíte se spojkou, jak hodně mačkáte spojku? Celou až k řídítku, nebo jen kousek?
Napsal: pon bře 05, 2007 19:38:23
od Maverick
Kua zase sem o něco chytřejší - to řadíš normálně jako se spojkou?
Napsal: pon bře 05, 2007 19:40:03
od volkswagen
Trošku vrkneš plynem, ale ne moc, zkus to ono to jde. Jinak závodní motorky mají na řadičce vypínač zapalování. Jakmile se dotkne řadičky tak mu to na chvililinku vypne zapalko takže motor tolik netahne a zařadí se snáz

Napsal: pon bře 05, 2007 20:45:44
od marek
Jde to i bez spojky a při závodech to má svůj význam. Ale závodní převodovka zase nemusí vydržet nějakých 70 000 km. Vždycky ji aspoň trochu přimáčknu. Úplně bez spojky neřadím.
Na jawe jsem míval automatickou spojku. Bylo to mechanicky na řadící páce která prvně vypla spojku a pak teprv zaředila rychlost.
Napsal: pon bře 05, 2007 20:56:57
od Honza-Zed
Maverick píše:Kua zase sem o něco chytřejší - to řadíš normálně jako se spojkou?
Přesně jak říká VW, chce to cvik a nebát se toho....
Životnost je otázkou. U závoďáků je to o něčem jiném. Myslím když nebudeš prasit a řadit neustále bez spojky, tak životnost bude třeba o chlup nižší než u řazení spojkou...
Příště se zeptát zasvěcené hlavy a uvidím...

Napsal: úte bře 06, 2007 00:06:44
od Tilda
ja radim vetsinou se spojkou, hlavne kvuli zivotnosti motoru. ale obcas kdyz chci trochu prasit tak radim bez spojky, ale jen nahoru- masina docela dost brzdi motorem takze radit dolu bez spojky by bylo o drzku

a taky to delam jen u vyssich kvaltu, rozhodne ne na 1 a 2.
Napsal: úte bře 06, 2007 07:04:56
od pavelik_cz
Taky mačkám spojku co mi dva prsty pod ní dovolí, takže do 2/3, potom už bych přišel o ty zbývajíácí dva prsty a to nééé.

řek lbych jak u auta, najít tu hranu kdy se to ještě odepne a pak už ne a tam někde mačkat.

Napsal: úte bře 06, 2007 08:23:34
od čoud
pavelik_cz píše:Taky mačkám spojku co mi dva prsty pod ní dovolí, takže do 2/3, potom už bych přišel o ty zbývajíácí dva prsty a to nééé.

řek lbych jak u auta, najít tu hranu kdy se to ještě odepne a pak už ne a tam někde mačkat.

Presne takle funguju i ja ... casem si clovek najde tu pomyslnou hranu a tam to macka ... Bez spojky sem to parkrat taky zkousel, ale pripadlo mi, ze po 10t.ot./min me motor k tomuto nepusti, ale mozna sem delal neco spatne ...
Napsal: úte bře 06, 2007 08:26:31
od volkswagen
marek píše:Jde to i bez spojky a při závodech to má svůj význam. Ale závodní převodovka zase nemusí vydržet nějakých 70 000 km. Vždycky ji aspoň trochu přimáčknu. Úplně bez spojky neřadím.
Na jawe jsem míval automatickou spojku. Bylo to mechanicky na řadící páce která prvně vypla spojku a pak teprv zaředila rychlost.
Mimochodem u Jawy to bylo technické řešení, které od nich tuším v 60. nebo 70. letech okopírovala Honda a pak jí za to po prohrané arbitráži musela platit!
To řešení bylo geniální, stiskem řadící páky se zároveň vypla spojka... takže se dalo jezdit i když ruplo spojkové lanko

Napsal: úte bře 06, 2007 08:28:01
od čoud
volkswagen píše:marek píše:Jde to i bez spojky a při závodech to má svůj význam. Ale závodní převodovka zase nemusí vydržet nějakých 70 000 km. Vždycky ji aspoň trochu přimáčknu. Úplně bez spojky neřadím.
Na jawe jsem míval automatickou spojku. Bylo to mechanicky na řadící páce která prvně vypla spojku a pak teprv zaředila rychlost.
Mimochodem u Jawy to bylo technické řešení, které od nich tuším v 60. nebo 70. letech okopírovala Honda a pak jí za to po prohrané arbitráži musela platit!
To řešení bylo geniální, stiskem řadící páky se zároveň vypla spojka... takže se dalo jezdit i když ruplo spojkové lanko

JJ, presne tak, mela to i ČZ a diky tomu jsem dojel bez vaznejsich komplikaci s prasklym spojkovym lankem domu cca 30km pres HK ...

Napsal: úte bře 06, 2007 14:37:27
od Honza-Zed
čoud píše:pavelik_cz píše:Taky mačkám spojku co mi dva prsty pod ní dovolí, takže do 2/3, potom už bych přišel o ty zbývajíácí dva prsty a to nééé.

řek lbych jak u auta, najít tu hranu kdy se to ještě odepne a pak už ne a tam někde mačkat.

Presne takle funguju i ja ... casem si clovek najde tu pomyslnou hranu a tam to macka ... Bez spojky sem to parkrat taky zkousel, ale pripadlo mi, ze po 10t.ot./min me motor k tomuto nepusti, ale mozna sem delal neco spatne ...
Asi to bude v rukou...
U Jelena tam rychlost zapadne, ani o tom nevíš....

Napsal: úte bře 06, 2007 20:11:13
od $kuba$
Já dělám závodní motory do motokár řadí se tam bez spojky, neni tam žádny odmačknutí spojky jako třeba u Jawy, jde to tam fakt přímo a ta převodovka vydrží klidně 6 sezon bez výraznějšího opotřebení. Na druhou stranu, když občas slyšim zvuky z mojí převodovky, tak se mi bez spojky moc řadit nechce...

jak kdy...
Napsal: úte bře 06, 2007 22:03:40
od 666S999
když jedu zvostra, tak jen brnknu o spojku a řadím pod plynem, a když jezdím pohodu jazz, tak na ní hrabu víc...(řazení nahoru) dolů se spojkou.
Napsal: stř bře 07, 2007 07:43:13
od NRG
Já řadím se spojkou vždycky, už to mám tak zafixovaný, bez spojky by to byl hroznej nezvyk... koneckonců i jezdím s jedním prstem pořád položeným na spojce
