Stránka 1 z 2

materiál brzdových kotoučů

Napsal: stř led 17, 2007 14:21:44
od marek
Tak tady máme chemické složení orig. brzdového kotouče tuším ze šestky ninji.

Obrázek

Jak všichni jasně vidíte, jedná se sice o nerez, ale jenom takový " aby se neřeklo ". Na chromu šetřili, nikl tam není skoro žádný, zhruba +- autobus to odpovída 17 020, ale zase je tam trochu víc manganu (o 0,6%), ale to už asi nemá valný význam, mangan je stejně jenom bordel. Takže můj původní odhad že by to mohlo být něco jako 17 252 byl moc optimistický, je to docela obyčejný mat. Díky Maverickovi za jeho starý kotouč, sloužil až do konce a ještě se nechal zanalizovat. :)

Napsal: stř led 17, 2007 14:34:26
od MadMax
tak to docela cumim. takze kdyz si necham vypalit kotouce ze 17 252 oceli, tak budou kvalitnejsi :shock:

Napsal: stř led 17, 2007 14:45:54
od marek
MadMax píše:tak to docela cumim. takze kdyz si necham vypalit kotouce ze 17 252 oceli, tak budou kvalitnejsi :shock:
No v podstatě jo, ale klidně bych se držel 17 020, jakákoliv kvalitnější ocel se může chovat v provoze jinak. A nejsem metalurg, abych dokázal říct jaký vliv bude mít např Ni nebo vyšší obsach Cr u 17 252. Na 99,9% to bude lepší, ale fakt to nedokážu určit s jistotou.

Napsal: stř led 17, 2007 14:47:37
od pavelik_cz
Mno docela by bylo zajímávé mít pro srovnání více výrobců kotoučů :D :D

Napsal: stř led 17, 2007 17:52:33
od Maverick
Tak to teda zírám :lol: :lol: . Sem si myslel jakej to bude "kosmickej" matroš , a vono prd :lol: :lol: :lol:

Napsal: čtv led 18, 2007 07:56:52
od marek
Takže nám z toho vyplývá že kdyby si někdo chtěl udělat kotouč (vyřezet to třeba vodním paprskem z plechu není žádný problém), tak ten materiál není potřeba nějak extrémně řešit.

Napsal: čtv led 18, 2007 20:53:45
od Kamil Pitt
To tak porovnat závodní kotouče s normálníma jakej je tam rozdíl.

závod

Napsal: čtv led 18, 2007 21:42:11
od 666S999
na suchu se jezdí s karbonovejma, jen když se jede závod na vodě, tak se dávaj ocelové, zkuste proptat někoho závodníků, co je to za nerez...

Napsal: pát led 19, 2007 09:07:23
od marek
Bude to stejné, závodní kotouč nebo " normální ". Rozdíl je v destičkách, kotouč má problém jenom s teplotou a to jakostí oceli neovlivníš. Trochu jsem ještě zjišťoval vliv jednotlivých prvků, je to asi tak že vyšší obsah Manganu tam částečně nahrazuje absentující Nikl a částečně má pozitivní vliv na otěruvzdornost. Ale jak říkám, nic moc. Běžně se vyrábí podstatně méně namáhané součástky z podstatně kvalitnějších ocelí. :?

a takto dopadl kotouč

Napsal: pát led 19, 2007 13:12:04
od marek
Obrázek

Napsal: pát led 19, 2007 15:10:04
od NRG
To ještě půjde spravit a pak střelit jako zánovní :D

Napsal: pát led 19, 2007 18:02:58
od Datel
Kolik tak stojí ten rozbor chemického složení ?

Re: a takto dopadl kotouč

Napsal: pát led 19, 2007 18:39:40
od Maverick
marek píše:Obrázek
Tyyy voeee :lol: :lol: můj kotouč je na sračky :lol: :lol: 8) 8)

Re: a takto dopadl kotouč

Napsal: ned led 21, 2007 10:44:49
od marek
Maverick píše:
marek píše:Obrázek
Tyyy voeee :lol: :lol: můj kotouč je na sračky :lol: :lol: 8) 8)
:D :D Mám ti to nechat svařit?? :D :D

Napsal: ned led 21, 2007 10:46:44
od marek
Datel píše:Kolik tak stojí ten rozbor chemického složení ?
Já vlastně ani nevím, děláme v těch laboratořích pořád něco, tak jsem to v tom spláchl, ale tuším že se to v pohodě vleze do tisícovky.