Helma vlákno vs. plast
- NRG
- Ghostrider
- Příspěvky: 3077
- Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
- Bydliště: Chrudim
- Kontaktovat uživatele:
Helma vlákno vs. plast
Narazil jsem na zajímavej a dost podrobně zpracovanej test helem - www.motorcyclistonline.com/gearbox/hatz .Je to teda v angličtině a dost dlouhý, ale tak nějak jsem to přelouskal a výsledek je dost zajímavej - je to přesnej opak toho, co jsem si doteď myslel, totiž že laminátový helmy (fibrglass, carbon-kevlar atd.) jsou při nárazu mnohem bezpečnější než termoplastový helmy. Co si o tom myslíte?
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::
:::: CKC#016 ::::
- čoud
- Site Admin
- Příspěvky: 4335
- Registrován: stř led 25, 2006 12:30:49
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Je to docela zajimavej poznatek...
Docela by me zajimalo, co je na tom pravdy...
Ale pokud nad tim premyslim logicky, kompozitova helma (taky ji mam) je tvrdsi ale zaroven tim padem krehci. Tvrdost ma ale vliv na to, ze pri padu se ti velice pravdepodobne brousi helma o asfalt a tady se kompozitni material chova nesrovnatelne lip nez plast.
Nehlede na to, ze za jizdy je to nesrovnatelny rozdil...
Nevim, docela by me zajimalo jak ten test delali...
Docela by me zajimalo, co je na tom pravdy...
Ale pokud nad tim premyslim logicky, kompozitova helma (taky ji mam) je tvrdsi ale zaroven tim padem krehci. Tvrdost ma ale vliv na to, ze pri padu se ti velice pravdepodobne brousi helma o asfalt a tady se kompozitni material chova nesrovnatelne lip nez plast.
Nehlede na to, ze za jizdy je to nesrovnatelny rozdil...
Nevim, docela by me zajimalo jak ten test delali...
Ninja 1000SX AKA Saxana
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019
- NRG
- Ghostrider
- Příspěvky: 3077
- Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
- Bydliště: Chrudim
- Kontaktovat uživatele:
Pokud jsem to teda přeložil správně, tak jsem pochopil, že je pouštěli z různých výšek s různou intenzitou a na různý části a simulovali tak nárazy do pevné překážky. Měřila se akcelerace hlavy (mozku) a tím pádem síla nárazu mozku do lebky. Je to přesně tak jak říkáš - tvrdé kompozitové helmy tuto sílu nedokáží utlumit tak jako měkčí plastové. Ale na ten oděr zase budou právě díky tvrdosti lepší kompozity. (Nejhorší výsledek měla nejtvrdší helma - Arai Tracker, nejlepší nějaká plastová ZRP - tu vůbec neznám, je tam spousta helem, co se u nás (v Evropě) vůbec nedostanou).
Jinak tady je další test: http://www.auto.auto-news.cz/Nasadte-si ... -5079-10-1 a zase jsou na prvních třech místech termoplasty.
Jinak tady je další test: http://www.auto.auto-news.cz/Nasadte-si ... -5079-10-1 a zase jsou na prvních třech místech termoplasty.
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::
:::: CKC#016 ::::
- čoud
- Site Admin
- Příspěvky: 4335
- Registrován: stř led 25, 2006 12:30:49
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Zajimavy...
Ale ja si stejne myslim, ze karbon helma je lepsi...
V čem jezdej zavodnici? V karbonkach a ne termoplastech, a myslim, ze to co se pouziva v zavodech by melo bejt to nejlepsi...
(Samozrejme ne vzdy, je to co je nej pro zavod dobre i pro bezne pouzivani apod.)
Ale ja si stejne myslim, ze karbon helma je lepsi...
V čem jezdej zavodnici? V karbonkach a ne termoplastech, a myslim, ze to co se pouziva v zavodech by melo bejt to nejlepsi...
(Samozrejme ne vzdy, je to co je nej pro zavod dobre i pro bezne pouzivani apod.)
Ninja 1000SX AKA Saxana
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019
- NRG
- Ghostrider
- Příspěvky: 3077
- Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
- Bydliště: Chrudim
- Kontaktovat uživatele:
Podle mě jezdí závodníci v karbonkách hlavně kvůli jejich nižší hmotnosti. Taky si myslím, že při pádu jsou ty helmy vystavený hlavně oděru (a v tom je laminát lepší) a riziko přímýho nárazu je malý (žádný stromy, auta, svodidla...), na rozdíl od silničního provozu. Jenom jsem chtěl říct, že z těch testů vyplývá to, že v případě přímýho nárazu není laminát lepší než plast (myslím kvalitní plast, ne nějakej polskej škopek). Taky ale není laminát jako laminát - myslím že mezi obyčejnou skořepinou ze skleněných vláken a tutéž ještě vyztuženou třeba karbonovými vlákny bude taky dost rozdíl.
Jenom jsem chtěl ukázat na zajímavej poznatek, protože jsem si taky vždycky myslel to, čím mě krmily reklamy a prodavači, tj. že laminát je lepší nejen z hladiska hmotnosti, ale i bezpečnosti při nárazu.
Jenom jsem chtěl ukázat na zajímavej poznatek, protože jsem si taky vždycky myslel to, čím mě krmily reklamy a prodavači, tj. že laminát je lepší nejen z hladiska hmotnosti, ale i bezpečnosti při nárazu.
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::
:::: CKC#016 ::::
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7940
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem si to načetl celý - teda skoro kromě toho doslovu a výsledek je asi tento:
Totálně změnili celou metodiku která se opírala jenom o "bouchání" do helmy ocelovou polokoulí...
Zajímavá věc sama o sobě byla že pokud někdo narazil tou rychlostí jaká byla mezní pro ten Snall test (který tam v podstatě rozporujou) tak utrpěl zároveň v průměru tři další smrtelná zranění - jinými slovy helma sebelepší už mu byla úplně nahoubec.
Podle testu z roku 1981 (Hurt Report) potvrzeno později dalšími testy (COST 327) usoudili, že většina bouraček je při pádu na zem z malé výšky a malé rychlosti - převážně tam zmiňují nabourání do brzdícího auta...
Jinými slovy nemá smysl bouchat do helmy koulí když většinou spadne na placku..
No vyvynuli tedy metodiku a pustili se do zkoušení - pouštěli helmy na beton a na nějakou ostrou železnou hranu...
Je to teda asi takhle: nejlépe si vedly ty termoplasty - zřejmě proto že nepraskaly.. Vnější materiál se jenom prohnul čímž pohltil více energie a polystyren se začal deformovat o to později a o to méně - také tím pádem mozek dostal méně Géček (9,8 m/s na druhou)
Tvrdá kompozitová přilba se totiž rozbije a polystyren se deformuje dřív tím pádem pustí více energie do palice... toť vše..
Potom tam je nasranej dopis os Snall Foundation že jejich metodika je nejlepší a jejich odpověď že by si s nima o tom ještě pokecali....
Prostě nejlíp dopadla helma za 80 USD což je tedy, pro mě samotného dost překvapení...
Nicméně o další v testu tam např. píšou že dopadla sice dobře, ale na tvářích už nemá tu EPS - což je ta deformující se hmota - v podsatě normální polystyren, ale nějakou měkkou sračku...
Ovšem musím na druhou stranu - v rámci objektivity konstatovat, že v tom testu hodnotí jenom a pouze tvrdost skořápky různých přileb.... Ani slovo tam není o bezpečnosti plexi - jestli praská a jak... o antifogu...
A sami připouštění že helma která vyhrála nemá nic moc ventilaci...
Samostatnou kapitlou bude pohodlí a ostatní faktory..
Vůbec - ani trošku neřeší zádržný systém - jak jsou u který helmy vedený šňůrky a za jakých okolností z hlavy spadne...
Měli jenom jednu testovací hlavu - nešli s ní tedy do toho nejhoršího co šlo...
No a co se těch přileb na GP týká - GP neuznává DOT a Snall protože není americká... uznávají jenom ty evropské no a ty holt asi lépěji splňují kompozity...
Hezký večer
Totálně změnili celou metodiku která se opírala jenom o "bouchání" do helmy ocelovou polokoulí...
Zajímavá věc sama o sobě byla že pokud někdo narazil tou rychlostí jaká byla mezní pro ten Snall test (který tam v podstatě rozporujou) tak utrpěl zároveň v průměru tři další smrtelná zranění - jinými slovy helma sebelepší už mu byla úplně nahoubec.
Podle testu z roku 1981 (Hurt Report) potvrzeno později dalšími testy (COST 327) usoudili, že většina bouraček je při pádu na zem z malé výšky a malé rychlosti - převážně tam zmiňují nabourání do brzdícího auta...
Jinými slovy nemá smysl bouchat do helmy koulí když většinou spadne na placku..
No vyvynuli tedy metodiku a pustili se do zkoušení - pouštěli helmy na beton a na nějakou ostrou železnou hranu...
Je to teda asi takhle: nejlépe si vedly ty termoplasty - zřejmě proto že nepraskaly.. Vnější materiál se jenom prohnul čímž pohltil více energie a polystyren se začal deformovat o to později a o to méně - také tím pádem mozek dostal méně Géček (9,8 m/s na druhou)
Tvrdá kompozitová přilba se totiž rozbije a polystyren se deformuje dřív tím pádem pustí více energie do palice... toť vše..
Potom tam je nasranej dopis os Snall Foundation že jejich metodika je nejlepší a jejich odpověď že by si s nima o tom ještě pokecali....
Prostě nejlíp dopadla helma za 80 USD což je tedy, pro mě samotného dost překvapení...
Nicméně o další v testu tam např. píšou že dopadla sice dobře, ale na tvářích už nemá tu EPS - což je ta deformující se hmota - v podsatě normální polystyren, ale nějakou měkkou sračku...
Ovšem musím na druhou stranu - v rámci objektivity konstatovat, že v tom testu hodnotí jenom a pouze tvrdost skořápky různých přileb.... Ani slovo tam není o bezpečnosti plexi - jestli praská a jak... o antifogu...
A sami připouštění že helma která vyhrála nemá nic moc ventilaci...
Samostatnou kapitlou bude pohodlí a ostatní faktory..
Vůbec - ani trošku neřeší zádržný systém - jak jsou u který helmy vedený šňůrky a za jakých okolností z hlavy spadne...
Měli jenom jednu testovací hlavu - nešli s ní tedy do toho nejhoršího co šlo...
No a co se těch přileb na GP týká - GP neuznává DOT a Snall protože není americká... uznávají jenom ty evropské no a ty holt asi lépěji splňují kompozity...
Hezký večer
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye
- Pepek_ZX9R
- Site Admin
- Příspěvky: 430
- Registrován: pát led 27, 2006 17:12:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7940
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7940
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7940
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7940
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele: