Stránka 6 z 15

Napsal: úte úno 12, 2008 18:17:55
od Zdrahy
Neházej ještě flintu do žita - namaž to pořádně nějakým mazadlem na řetěz a nestírej ho, nech ho tam třeba den dva (pořádně navzlíná dovnitř) a potom to hadrem setři, při troše štěstí to přežije - záleží jak dlouho tam ten odrezovač působil..

Napsal: úte úno 12, 2008 20:27:27
od Maverick
ty jo to sou věci - odrezovač a převodovej olej na řetěz :lol: Ne promiň omlouvám se :oops:

Napsal: stř úno 13, 2008 09:13:56
od Lech
Maverick píše:ty jo to sou věci - odrezovač a převodovej olej na řetěz :lol: Ne promiň omlouvám se :oops:
To jsem se ho chtěl zeptat, že já zase nevím co je to rozvodovej olej.Ale zdá se že Maverick na to kápnul. :roll:

Napsal: stř úno 13, 2008 12:18:50
od Vláďa
Až dokončíš anabázi se řetězem, tak se podívej na WWW.offmoto.cz.
Tam jsou manuály na skoro všechny KAWASAKI, i na ZX6.

Napsal: stř úno 13, 2008 16:25:44
od Kosta
Tak jsem si koupil primo sprej na mazani retezu na motorky ... promazal sem to peclive a sprejem sem nesetril.
Tak ted sudte...
Obrázek

Obrázek
[/img]

Napsal: stř úno 13, 2008 16:27:25
od Kosta
Vláďa píše:Až dokončíš anabázi se řetězem, tak se podívej na WWW.offmoto.cz.
Tam jsou manuály na skoro všechny KAWASAKI, i na ZX6.
stahl sem si to ,ale jak sem to chtel otevrit tak mí acrobat zahlasil chybu typu ,,that file is damagen and couldn't not repare,,

Napsal: stř úno 13, 2008 16:31:48
od Zdrahy
Klidně ten řetěz nech namazaný dlouuuuho než začneš jezdit. No a než začneš tak to hadrem otři ať ti potom ten tuk neohodí kolo a podsedlovku.

Napsal: stř úno 13, 2008 16:43:32
od Kosta
ok provedu .... jeste sem na ni nejel :cry: :cry: u nas zatim nebylo pocasi,
tak snad v sobotu uz bude :P

Napsal: stř úno 13, 2008 16:44:52
od volkswagen
Špatně. Znovu a lépe ;-)

1. vzít čistič na řetěz - je jedno jaký, důležité je používat stejný čistič jako mazadlo - výrobce ví co do mazadla cpe a čím to jde rozpustit.
2. pořádně řetěz vyčistit - od všeho - rez bude jenom povrchová, ale pročistit pořádně hlavně stříkaž čistič tak aby se dostal mezi váleček a pouzdro - protože tam ho budeme mazat
3. opláchnout čistič - máš garáž, není to problém - klidně vodou.
4. nechat vysušit - ideální je samo kompresor a vyfoukat veškerou vodu ven
Teď máš řetěz suchý a čistý
5. namazat - ze zadní strany rozety stříkáš na řetěz mezi destičku a váleček, není toho třeba moc - to mazadlo se dostane kam je potřeba.
6. po nějakých 5-15 minutách celý řetěz dosucha otřít hadrem - ideálně tím naneseš zbytky na vnější část destiček - tam nemusí být namazaná kvůli lubrikaci, ale aby nerezla. Na mazivo se potom jenom chytá víc bordelu.

Teď máš krásný řetěz.

A proč se to dělá? Sprej je vymyšlený tak aby dobře chytal na suchý čistý povrch. Mazivo obsahuje dvě složky - lubrikační která maže a nosnou. To jsou nějaké benzonové částice nebo co to je a jejich jediným účelem je vyvzlínat i s mazivem mezi váleček a pouzdro a pak se odpařit - mazivo tam nechají.
Když řetěz napřed nevyčistíš tak jenom naneseš další vrstvu bordelu na bordel už usazený a ten potom funguje jako brusná pasta. Jednak to snižuje životnost řetězu sice ne o moc ale přesto a druhak to má negativní vliv na přenos výkonu - v řetězu je potom vyšší tření.
No a v neposlední řadě - hnusně to pak vypadá ;-)

Nečisti řetěz naftou nebo bezínem - tím odvaříš kroužky. NRG dělal pokus s petrolejem a byl nadmíru spokojenej takže ten nemůžu s čistým svědomím zavrhnout.

No a naposledy - když budeš řetěz čistit a mazat tak vydrží X a když nebudeš tak vydrží odhadem tak 0,9X jak tu někdo (Marek :-)) spočetl.

Napsal: stř úno 13, 2008 16:49:26
od Kosta
volkswagen píše:Špatně. Znovu a lépe ;-)

1. vzít čistič na řetěz - je jedno jaký, důležité je používat stejný čistič jako mazadlo - výrobce ví co do mazadla cpe a čím to jde rozpustit.
2. pořádně řetěz vyčistit - od všeho - rez bude jenom povrchová, ale pročistit pořádně hlavně stříkaž čistič tak aby se dostal mezi váleček a pouzdro - protože tam ho budeme mazat
3. opláchnout čistič - máš garáž, není to problém - klidně vodou.
4. nechat vysušit - ideální je samo kompresor a vyfoukat veškerou vodu ven
Teď máš řetěz suchý a čistý
5. namazat - ze zadní strany rozety stříkáš na řetěz mezi destičku a váleček, není toho třeba moc - to mazadlo se dostane kam je potřeba.
6. po nějakých 5-15 minutách celý řetěz dosucha otřít hadrem - ideálně tím naneseš zbytky na vnější část destiček - tam nemusí být namazaná kvůli lubrikaci, ale aby nerezla. Na mazivo se potom jenom chytá víc bordelu.

Teď máš krásný řetěz.

A proč se to dělá? Sprej je vymyšlený tak aby dobře chytal na suchý čistý povrch. Mazivo obsahuje dvě složky - lubrikační která maže a nosnou. To jsou nějaké benzonové částice nebo co to je a jejich jediným účelem je vyvzlínat i s mazivem mezi váleček a pouzdro a pak se odpařit - mazivo tam nechají.
Když řetěz napřed nevyčistíš tak jenom naneseš další vrstvu bordelu na bordel už usazený a ten potom funguje jako brusná pasta. Jednak to snižuje životnost řetězu sice ne o moc ale přesto a druhak to má negativní vliv na přenos výkonu - v řetězu je potom vyšší tření.
No a v neposlední řadě - hnusně to pak vypadá ;-)

Nečisti řetěz naftou nebo bezínem - tím odvaříš kroužky. NRG dělal pokus s petrolejem a byl nadmíru spokojenej takže ten nemůžu s čistým svědomím zavrhnout.


No a naposledy - když budeš řetěz čistit a mazat tak vydrží X a když nebudeš tak vydrží odhadem tak 0,9X jak tu někdo (Marek :-)) spočetl.
dik za prednasku, fakt na me musite tahkle...

v sobotu to udelam podle tebe jeste jednou, akorat s tim petrolejem to bude horsi :D to se jeste prodava ??

Napsal: stř úno 13, 2008 17:26:12
od volkswagen
Kup si pokud možno čistič podle toho spreje - motul, castrol nebo co to máš. Napoprvé toho tam vystříkáš hafo, ale když budeš čistit pravidelně tak samozřejmě méně a méně protože se budeš zbavovat mnohem menšího nánosu bordelu

Napsal: čtv úno 14, 2008 16:17:46
od Koren
jak to tady čtu, začínám přemýšlet o tom, že si vyčistím řetěz... :-D

Napsal: čtv úno 14, 2008 16:52:12
od Kosta
Tak dneska sem obeh par motoobchodu v havirove a nasel sem jen WD nebo jeste nejakou srandu za 93Kč :D
Objednavam z netu...

Napsal: čtv úno 14, 2008 19:23:00
od Kosta
jeste jeden blby dotaz :D jak se da odklopit sedatko jezdce??? zkousel sem vsechny tatiky ale stale drzelo,nechtel sem ho urvat.

Napsal: čtv úno 14, 2008 20:00:01
od Maverick
Kosta píše:jeste jeden blby dotaz :D jak se da odklopit sedatko jezdce??? zkousel sem vsechny tatiky ale stale drzelo,nechtel sem ho urvat.
nejspíš klíčkem :lol: