Větrání, expanzka atd. na ZRX
tak doufám, že seriál končí. Dnes jsem si ji dovezl z Kawy. Nakonec kromě vyštelování ventilů a karbeců jsem si nehcal měnit zadní desky a silentbloky na řídítkách ať je to všechno. Rozdíl na motoru jde poznat i sluchem, teď spíš jakoby jen bzučí (i když říct o 1100 že jen bzučí zní blbě).
Kromě motorky mám ještě báječnou ženě, k ceně jen pokrčila remany a řekla "hmm" a tím byla věc skončena.
Kromě motorky mám ještě báječnou ženě, k ceně jen pokrčila remany a řekla "hmm" a tím byla věc skončena.
ZX-12R naked
tak díky za přání, ale furt nevím. Dneska jsme se byl projet asi 100 km. Jezdím okresky, tažke všehochuť, jak vytáčet tak pomali. Motor jel skvěle (je taky nově seřízený), ale větrák běžel i přes dnenší mírné počasí skoro furt. Je pravda, že mám o lamelu míň, ale toto mě překvapilo. Po dojezdu jsem na nádrži, našel pár kapek mléčnéí barvy, což by odpovídalo chladící kapalině. Nikde jinde jsem ji ale nenašel, nechal jsem točit motor naprázdno a ještě tůroval, ale nikde nic, ani ten smrad když se kapalina pálí (už to znám bohužel dost dobře
)
Otázka, pokud mě dělali ventily, všimli by si toho, že je třeba prdlé těsnění, na které jsme usuzovali na začátku? Fakt už nevím, třeba mám jen schízu, ješt jsem to nerozdělával (nekontroloval kapalinu), hadice taky nebyly nijak zvlášť natlakované a žáná kapalina z expanzky netekla, ale proč to pořád větralo.

Otázka, pokud mě dělali ventily, všimli by si toho, že je třeba prdlé těsnění, na které jsme usuzovali na začátku? Fakt už nevím, třeba mám jen schízu, ješt jsem to nerozdělával (nekontroloval kapalinu), hadice taky nebyly nijak zvlášť natlakované a žáná kapalina z expanzky netekla, ale proč to pořád větralo.
ZX-12R naked
- Dak
- Ghostrider
- Příspěvky: 3438
- Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
- Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
- Kontaktovat uživatele:
Ventilátor sepne např. (teď budou ty stupně jen orientačně přesně je to v manuálu)při 90 stupních kdežto kapalina začne vařit při 110. Ventilátor chladí pod 90 takže se točí dlouho. Pokud jsi nebyl až za červeném tak je to dobré. Mně to jednou v pomalé koloně běželo tak přes 10 min. No a ty kapky na nadrži -> nebyla cestou expanzka plná? Že by to odfrklo odtokem. Jedině pak sis to mohl poslintat blahem 

Dak
CKC -015-
CKC -015-
no snad máte pravdu. Nevřelo to, to sleduju skoro víc než tachometr a otáčkoměr dohromady. Barvu chladící kapaliny znám bohužel moc dobře, zachvilku budu expert na montáž - demontáž nádrže a chladiče, ale je pravda, že to bylo na pravé přední části nádrže a nikde jinde jsem to nenašel, to by musel větrák nějak házet nahoru a pak větrem na nádrž, ale zase na druhou stranu, už se mě stalo, že to bylo zazačátku pár kapek a časem se dírka zvětšovala až to chcalo.
jak je to teda s tím těsněním, šlo by to vidět, když štelovali ventily, vůbec nevím jak to tam leží a běží?
A ještě, jak moc vám tvrdnou hadice, když je vychladlá, tak stěny hadice dám skoro k sobě, při zahřátém stavu už pak jen spíš zmáčknu tak 0,5-1cm dovnitř, úplně tvrdé nejsou, to mě zase jako tlak, který by měl rozervat chladič nepřipadá.
Omlouvám se, že to téma tady furt oživuju, věřte mě, že to nedělám rád.
jak je to teda s tím těsněním, šlo by to vidět, když štelovali ventily, vůbec nevím jak to tam leží a běží?
A ještě, jak moc vám tvrdnou hadice, když je vychladlá, tak stěny hadice dám skoro k sobě, při zahřátém stavu už pak jen spíš zmáčknu tak 0,5-1cm dovnitř, úplně tvrdé nejsou, to mě zase jako tlak, který by měl rozervat chladič nepřipadá.
Omlouvám se, že to téma tady furt oživuju, věřte mě, že to nedělám rád.
ZX-12R naked
- milda
- Ghostrider
- Příspěvky: 3683
- Registrován: pon dub 09, 2007 19:56:56
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
No,mě tvrdne hadice dost,hlavně když vidím nějakou pěknou kočku!!
Ale teď vážně...Já tohle nikdy naštěstí nemusel na rozdíl od Tebe sledovat,takže nevím...
Ale s teplotou motoru jsem řešil potíže a to opačného charakteru.Ventilátor mi nespínal vůbec a měl jsem obavy že termostat je blbej a moc se to chladí a jezdím s příliš studeným motorem a tudíž to kurvím.
Na Rexovi je ten ukazatel navíc takovej nekonkrétní.....
Tak mi to v servisu změřili,byl jsem u toho ,digi.měřákem na hadici a když to stálo a malinko se držela pod plynem,ventilátor sepnul při 117 st.Prej to je O.K. Možná to je ve skutečnosti míň,něco se proměří...Ale moje obavy to rozehnalo a už nešílím,že nemám při běžném provozu ručičku přesně ve prostřed stupnice na pomyslných devadesáti stupních ,jako na autě
Ale každopádně si myslím,že tam bohužel ještě nějakej problém máš.Co takhle termostat? Při určitej teplotě by se měl otevřít,a víc kapaliny pustí z chladiče přez motor(není úplně zavřenej nikdy)Pokud tohle nedělá,tak se motor chladí málo a musí to dohánět ventilátor.Mě na Rexovi ventilátor za normální jízdy(nepočítám kochací zatáčky v alpách) nesepíná nikdy.
Mělo by se to v 90% uchladit bez něj.Ten přichází ke slovu v horku např. ve městě,v koloně.....
Vyndat termostat,dát do vody s teploměrem a ohřát a hlídat jestli otevře a kdy.
To je můj laický nároz podepřený troškou praktických zkušeností.
A držím Ti palce!!



Ale teď vážně...Já tohle nikdy naštěstí nemusel na rozdíl od Tebe sledovat,takže nevím...
Ale s teplotou motoru jsem řešil potíže a to opačného charakteru.Ventilátor mi nespínal vůbec a měl jsem obavy že termostat je blbej a moc se to chladí a jezdím s příliš studeným motorem a tudíž to kurvím.
Na Rexovi je ten ukazatel navíc takovej nekonkrétní.....
Tak mi to v servisu změřili,byl jsem u toho ,digi.měřákem na hadici a když to stálo a malinko se držela pod plynem,ventilátor sepnul při 117 st.Prej to je O.K. Možná to je ve skutečnosti míň,něco se proměří...Ale moje obavy to rozehnalo a už nešílím,že nemám při běžném provozu ručičku přesně ve prostřed stupnice na pomyslných devadesáti stupních ,jako na autě

Ale každopádně si myslím,že tam bohužel ještě nějakej problém máš.Co takhle termostat? Při určitej teplotě by se měl otevřít,a víc kapaliny pustí z chladiče přez motor(není úplně zavřenej nikdy)Pokud tohle nedělá,tak se motor chladí málo a musí to dohánět ventilátor.Mě na Rexovi ventilátor za normální jízdy(nepočítám kochací zatáčky v alpách) nesepíná nikdy.
Mělo by se to v 90% uchladit bez něj.Ten přichází ke slovu v horku např. ve městě,v koloně.....
Vyndat termostat,dát do vody s teploměrem a ohřát a hlídat jestli otevře a kdy.
To je můj laický nároz podepřený troškou praktických zkušeností.
A držím Ti palce!!
ZRX 1200 hybrid S/R-DAEG
CKC # 576
CKC # 576
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9361
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
... s tim bezicim ventilatorem je to opravdu divny. Me na Rexovi sepne jen kdyz jedu krokem delsi dobu a je minimalne 30st. vedro, jinak ani nevim ze tam je. A nemohl by byt vadny jen ten spinac od ventilatoru? Jinak mam takovy laserovy meric teploty, funguje dost dobre, obcas ho pouziju na mereni teploty svodu vyfuku, tim bychom zmerili jak horka ta hadice je a kolik asi ma ta voda... Urcite ho tam u vas v nejakem servise budou mit, tak to nech orientacne zmerit.
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
no termostat si říkám, že by to být neměl. Kdyby blbě spouštěl, tak kapalina v chladiči bude chladnějí, nebude cirkulovat k motoru a pak se bude sice přehřívat motor, ale voda v chladiči, kde je čidlo na větrák bude chladnější, protože se k motoru nedostane (nebo jen v omezené míře).
Divné, je že když jsem to zajížděl před tou opravou, tak jsem nic takového nepozoroval. I když mě ten chladič tekl, tak větrák se spínal normálně jen když to stálo, nebo v koloně. Pokud by byl spínač v čudu, tak by podle mě buď běžel furt nebo vůbec, což se taky neděje. Fakt už nevím co to znamená, motor jede jak pila, táhne pořád, prostě spokojenost. Jen mě štve ten větrák a mám strach o ten chladič, nemá cenu shánět nějaký nový (použitý) nebo ho z něčeho předělávat, aby problém byl někde jinde.
Ještě zkusím zkontrolovat průchodnost hadice do expanzky, mohlo by se stát, že tam kapalina nejde a neochlazuje se tam a je pak větší tlak. To je tak jediné co mě napadá. víčko se mě zdá v pořádku, nikde žádní zteřelá guma, vše se zdá v pořádku.
Divné, je že když jsem to zajížděl před tou opravou, tak jsem nic takového nepozoroval. I když mě ten chladič tekl, tak větrák se spínal normálně jen když to stálo, nebo v koloně. Pokud by byl spínač v čudu, tak by podle mě buď běžel furt nebo vůbec, což se taky neděje. Fakt už nevím co to znamená, motor jede jak pila, táhne pořád, prostě spokojenost. Jen mě štve ten větrák a mám strach o ten chladič, nemá cenu shánět nějaký nový (použitý) nebo ho z něčeho předělávat, aby problém byl někde jinde.
Ještě zkusím zkontrolovat průchodnost hadice do expanzky, mohlo by se stát, že tam kapalina nejde a neochlazuje se tam a je pak větší tlak. To je tak jediné co mě napadá. víčko se mě zdá v pořádku, nikde žádní zteřelá guma, vše se zdá v pořádku.
ZX-12R naked