Stránka 4 z 4

Napsal: úte led 12, 2010 12:58:47
od Dak
Jinak kamarád co má starou šáde a má ju venku, tak nechává pod motorem svítit 100w žárovku. Ráno prý nastartuje úplně vklidu.

Napsal: úte led 12, 2010 13:03:55
od marek
Kdysi se u starých dieselů (viděl jsem to u MB) běžně používala elektrická topná spirála namontovaná do olejové vany. Večer jsi to strčil do zásuvky a ráno startoval teplý motor. Po šrotaci auta jsi si to mohl nechat a používat jako friťák.

Napsal: úte led 12, 2010 13:56:46
od farmář
jo, pasovala tam snad ta z Avie, soused to měl v hrochovi. Existuje toho víc, Poláci prodávají spirálu jak z konvice napáchanou do trubky, to dáš mezi spodní hadici chladiče a motor, 12 a 240V, takže zásuvka nebo rychloohřev když to nahodíš.
Ovšem lepší je bufík, objevují se komplet bufíky ze šáde a folcíků, dobrá cena je 5tis. za použitej. Ten je ovládanej přes displejík v autě, nevím jestli jdou časovat dopředu, asi jak který model, jsou na benál nebo na ropu, mají svoje vlastní oběhové čerpadlo a termostat, takže ohřejí motor na nějakých sedmdesát něco a vypnou, přejdou do režimu klidu. Jak to poklesne, zase naběhnou.
To už je zajímavější, doplnil bych to o konektor na baterku aby to šlo někde napíchnout na externí zdroj z nabíječky. nebo nějakého trafa. Ovšem říkají, že to na proud moc náročné není. Jenže já se o tom bavil akorát s lidmi, co mají nejmenší baterku z logických důvodů minimálně devadesátku, takže s nějakou čtyřicítkou není zkušeností :)

Napsal: úte led 12, 2010 13:58:23
od farmář
jinak , pokud vše selže, pomůže kladivo. Tahle rada má své kouzlo :lol: jinak je ovšem úplně blbá. I když, pokud třeba nejde vytočit imbus, stačí vzít kulatinku co jde nasadit do hlavy imbusu a párkrát vhodně klepnout na střed. To jsem také dlouho nevěděl....a už tu máme zase kladivo. :wink: ovšem třeba na zamrzlá okna-nic moc!

Napsal: úte led 12, 2010 18:22:13
od Honza-Zed
Souhlasim z tankisty.
V sobotu jsem voklepaval auto cca 15minut. To mi stacilo aspon na pruzor... :lol: Snih uplne vsude...

Napsal: úte led 12, 2010 18:30:16
od farmář
apropo.....první čistit SPZtku, abyste nečistili sousedovo auto! :lol:

Napsal: úte led 12, 2010 18:33:44
od Honza-Zed
farmář píše:apropo.....první čistit SPZtku, abyste nečistili sousedovo auto! :lol:
NN, predni RZ plnou ledu, aby radary nemeli co fotit... :lol:

Napsal: úte led 12, 2010 18:42:43
od farmář
to je fakt, teď jsou těžce v loji :lol:

Napsal: úte led 12, 2010 20:06:39
od 666S999
KankX píše:
farmář píše:seveřani to řeší přípojkama na síť. Většinou konektor v masce, na parkovištích přípojky. Krom toho že si asi i dobiješ, nezatěžuješ baterku.
no dnes je to vetsinou tak , ze ja pripojka pod kapotou a mimo to zw si dobijes baterku, tak je predevsim topna spirala u chladice ktera trvale temperuje chladici okruh a tak nastartujes a mas hned teplo jak v obyvaku ikdyz je venku -40 ;-)
A maj upravenou olejovou vanu a "fritujou" si topnou spirálou krapet olej, aby se olej nelepil kládou...

Napsal: úte led 12, 2010 20:08:07
od 666S999
marek píše:Kdysi se u starých dieselů (viděl jsem to u MB) běžně používala elektrická topná spirála namontovaná do olejové vany. Večer jsi to strčil do zásuvky a ráno startoval teplý motor. Po šrotaci auta jsi si to mohl nechat a používat jako friťák.
Tak, rychtyk!!!

Napsal: úte led 12, 2010 20:10:27
od KankX
666S999 píše:
KankX píše:
farmář píše:seveřani to řeší přípojkama na síť. Většinou konektor v masce, na parkovištích přípojky. Krom toho že si asi i dobiješ, nezatěžuješ baterku.
no dnes je to vetsinou tak , ze ja pripojka pod kapotou a mimo to zw si dobijes baterku, tak je predevsim topna spirala u chladice ktera trvale temperuje chladici okruh a tak nastartujes a mas hned teplo jak v obyvaku ikdyz je venku -40 ;-)
A maj upravenou olejovou vanu a "fritujou" si topnou spirálou krapet olej, aby se olej nelepil kládou...
to nevim, ale v Calgary to mela vsechna auta, jen jednou jsme to v -40 zapomeli pripojit a rano se auticku moc nechtelo. V kazdem pripade to nas 8 valcovy motor ohrivalo tak ze to nebylo temer znat (hmatatelne teplo), ale po nastartovani byl motor zahraty behem chvilky a auto topilo, bez zapojeni jsem jeli hodinu nez se trosku ohralo ;-)

Napsal: úte led 12, 2010 20:16:40
od 666S999
KankX píše:
666S999 píše:
KankX píše: no dnes je to vetsinou tak , ze ja pripojka pod kapotou a mimo to zw si dobijes baterku, tak je predevsim topna spirala u chladice ktera trvale temperuje chladici okruh a tak nastartujes a mas hned teplo jak v obyvaku ikdyz je venku -40 ;-)
A maj upravenou olejovou vanu a "fritujou" si topnou spirálou krapet olej, aby se olej nelepil kládou...
to nevim, ale v Calgary to mela vsechna auta, jen jednou jsme to v -40 zapomeli pripojit a rano se auticku moc nechtelo. V kazdem pripade to nas 8 valcovy motor ohrivalo tak ze to nebylo temer znat (hmatatelne teplo), ale po nastartovani byl motor zahraty behem chvilky a auto topilo, bez zapojeni jsem jeli hodinu nez se trosku ohralo ;-)
Ty zásuvky a přípojky jsou možné pouze tam, kde se málo krade...což v našich končinách lze užívat spora dicky, a lokál ně, páč co nelze ukrást, lze snadno z kur vit.

Na "ostré" starty fungovala taky "éterová šlukovka" do filtru sání - při častém a mocném šlukování to ale diesel nemusí rozchodit... :lol: