Jak na námrazu
Kdysi se u starých dieselů (viděl jsem to u MB) běžně používala elektrická topná spirála namontovaná do olejové vany. Večer jsi to strčil do zásuvky a ráno startoval teplý motor. Po šrotaci auta jsi si to mohl nechat a používat jako friťák.
ZRX1200(05) evo S->N->R
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367
- farmář
- Ghostrider
- Příspěvky: 2148
- Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
- Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce
jo, pasovala tam snad ta z Avie, soused to měl v hrochovi. Existuje toho víc, Poláci prodávají spirálu jak z konvice napáchanou do trubky, to dáš mezi spodní hadici chladiče a motor, 12 a 240V, takže zásuvka nebo rychloohřev když to nahodíš.
Ovšem lepší je bufík, objevují se komplet bufíky ze šáde a folcíků, dobrá cena je 5tis. za použitej. Ten je ovládanej přes displejík v autě, nevím jestli jdou časovat dopředu, asi jak který model, jsou na benál nebo na ropu, mají svoje vlastní oběhové čerpadlo a termostat, takže ohřejí motor na nějakých sedmdesát něco a vypnou, přejdou do režimu klidu. Jak to poklesne, zase naběhnou.
To už je zajímavější, doplnil bych to o konektor na baterku aby to šlo někde napíchnout na externí zdroj z nabíječky. nebo nějakého trafa. Ovšem říkají, že to na proud moc náročné není. Jenže já se o tom bavil akorát s lidmi, co mají nejmenší baterku z logických důvodů minimálně devadesátku, takže s nějakou čtyřicítkou není zkušeností
Ovšem lepší je bufík, objevují se komplet bufíky ze šáde a folcíků, dobrá cena je 5tis. za použitej. Ten je ovládanej přes displejík v autě, nevím jestli jdou časovat dopředu, asi jak který model, jsou na benál nebo na ropu, mají svoje vlastní oběhové čerpadlo a termostat, takže ohřejí motor na nějakých sedmdesát něco a vypnou, přejdou do režimu klidu. Jak to poklesne, zase naběhnou.
To už je zajímavější, doplnil bych to o konektor na baterku aby to šlo někde napíchnout na externí zdroj z nabíječky. nebo nějakého trafa. Ovšem říkají, že to na proud moc náročné není. Jenže já se o tom bavil akorát s lidmi, co mají nejmenší baterku z logických důvodů minimálně devadesátku, takže s nějakou čtyřicítkou není zkušeností

Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060
CKC #1060
- farmář
- Ghostrider
- Příspěvky: 2148
- Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
- Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce
jinak , pokud vše selže, pomůže kladivo. Tahle rada má své kouzlo
jinak je ovšem úplně blbá. I když, pokud třeba nejde vytočit imbus, stačí vzít kulatinku co jde nasadit do hlavy imbusu a párkrát vhodně klepnout na střed. To jsem také dlouho nevěděl....a už tu máme zase kladivo.
ovšem třeba na zamrzlá okna-nic moc!


Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060
CKC #1060
- 666S999
- Ghostrider
- Příspěvky: 6798
- Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
- Bydliště: prostřední Morava
- Kontaktovat uživatele:
A maj upravenou olejovou vanu a "fritujou" si topnou spirálou krapet olej, aby se olej nelepil kládou...KankX píše:no dnes je to vetsinou tak , ze ja pripojka pod kapotou a mimo to zw si dobijes baterku, tak je predevsim topna spirala u chladice ktera trvale temperuje chladici okruh a tak nastartujes a mas hned teplo jak v obyvaku ikdyz je venku -40farmář píše:seveřani to řeší přípojkama na síť. Většinou konektor v masce, na parkovištích přípojky. Krom toho že si asi i dobiješ, nezatěžuješ baterku.
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______
_________________
_____CKC#21______
- 666S999
- Ghostrider
- Příspěvky: 6798
- Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
- Bydliště: prostřední Morava
- Kontaktovat uživatele:
Tak, rychtyk!!!marek píše:Kdysi se u starých dieselů (viděl jsem to u MB) běžně používala elektrická topná spirála namontovaná do olejové vany. Večer jsi to strčil do zásuvky a ráno startoval teplý motor. Po šrotaci auta jsi si to mohl nechat a používat jako friťák.
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______
_________________
_____CKC#21______
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9361
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
to nevim, ale v Calgary to mela vsechna auta, jen jednou jsme to v -40 zapomeli pripojit a rano se auticku moc nechtelo. V kazdem pripade to nas 8 valcovy motor ohrivalo tak ze to nebylo temer znat (hmatatelne teplo), ale po nastartovani byl motor zahraty behem chvilky a auto topilo, bez zapojeni jsem jeli hodinu nez se trosku ohralo666S999 píše:A maj upravenou olejovou vanu a "fritujou" si topnou spirálou krapet olej, aby se olej nelepil kládou...KankX píše:no dnes je to vetsinou tak , ze ja pripojka pod kapotou a mimo to zw si dobijes baterku, tak je predevsim topna spirala u chladice ktera trvale temperuje chladici okruh a tak nastartujes a mas hned teplo jak v obyvaku ikdyz je venku -40farmář píše:seveřani to řeší přípojkama na síť. Většinou konektor v masce, na parkovištích přípojky. Krom toho že si asi i dobiješ, nezatěžuješ baterku.

----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
- 666S999
- Ghostrider
- Příspěvky: 6798
- Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
- Bydliště: prostřední Morava
- Kontaktovat uživatele:
Ty zásuvky a přípojky jsou možné pouze tam, kde se málo krade...což v našich končinách lze užívat spora dicky, a lokál ně, páč co nelze ukrást, lze snadno z kur vit.KankX píše:to nevim, ale v Calgary to mela vsechna auta, jen jednou jsme to v -40 zapomeli pripojit a rano se auticku moc nechtelo. V kazdem pripade to nas 8 valcovy motor ohrivalo tak ze to nebylo temer znat (hmatatelne teplo), ale po nastartovani byl motor zahraty behem chvilky a auto topilo, bez zapojeni jsem jeli hodinu nez se trosku ohralo666S999 píše:A maj upravenou olejovou vanu a "fritujou" si topnou spirálou krapet olej, aby se olej nelepil kládou...KankX píše: no dnes je to vetsinou tak , ze ja pripojka pod kapotou a mimo to zw si dobijes baterku, tak je predevsim topna spirala u chladice ktera trvale temperuje chladici okruh a tak nastartujes a mas hned teplo jak v obyvaku ikdyz je venku -40
Na "ostré" starty fungovala taky "éterová šlukovka" do filtru sání - při častém a mocném šlukování to ale diesel nemusí rozchodit...

____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______
_________________
_____CKC#21______