Jak na námrazu

Opravdu o všem - od špendlíku po lokomotivu
Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3438
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dak » úte led 12, 2010 12:58:47

Jinak kamarád co má starou šáde a má ju venku, tak nechává pod motorem svítit 100w žárovku. Ráno prý nastartuje úplně vklidu.
Dak
CKC -015-

Uživatelský avatar
marek
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2047
Registrován: úte čer 27, 2006 14:38:27
Bydliště: Brno

Příspěvek od marek » úte led 12, 2010 13:03:55

Kdysi se u starých dieselů (viděl jsem to u MB) běžně používala elektrická topná spirála namontovaná do olejové vany. Večer jsi to strčil do zásuvky a ráno startoval teplý motor. Po šrotaci auta jsi si to mohl nechat a používat jako friťák.
ZRX1200(05) evo S->N->R
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » úte led 12, 2010 13:56:46

jo, pasovala tam snad ta z Avie, soused to měl v hrochovi. Existuje toho víc, Poláci prodávají spirálu jak z konvice napáchanou do trubky, to dáš mezi spodní hadici chladiče a motor, 12 a 240V, takže zásuvka nebo rychloohřev když to nahodíš.
Ovšem lepší je bufík, objevují se komplet bufíky ze šáde a folcíků, dobrá cena je 5tis. za použitej. Ten je ovládanej přes displejík v autě, nevím jestli jdou časovat dopředu, asi jak který model, jsou na benál nebo na ropu, mají svoje vlastní oběhové čerpadlo a termostat, takže ohřejí motor na nějakých sedmdesát něco a vypnou, přejdou do režimu klidu. Jak to poklesne, zase naběhnou.
To už je zajímavější, doplnil bych to o konektor na baterku aby to šlo někde napíchnout na externí zdroj z nabíječky. nebo nějakého trafa. Ovšem říkají, že to na proud moc náročné není. Jenže já se o tom bavil akorát s lidmi, co mají nejmenší baterku z logických důvodů minimálně devadesátku, takže s nějakou čtyřicítkou není zkušeností :)
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » úte led 12, 2010 13:58:23

jinak , pokud vše selže, pomůže kladivo. Tahle rada má své kouzlo :lol: jinak je ovšem úplně blbá. I když, pokud třeba nejde vytočit imbus, stačí vzít kulatinku co jde nasadit do hlavy imbusu a párkrát vhodně klepnout na střed. To jsem také dlouho nevěděl....a už tu máme zase kladivo. :wink: ovšem třeba na zamrzlá okna-nic moc!
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

Uživatelský avatar
Honza-Zed
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4400
Registrován: úte srp 01, 2006 16:49:06
Bydliště: Pražák

Příspěvek od Honza-Zed » úte led 12, 2010 18:22:13

Souhlasim z tankisty.
V sobotu jsem voklepaval auto cca 15minut. To mi stacilo aspon na pruzor... :lol: Snih uplne vsude...
ZRX 1200R prototype BA-01
KX250X
:duckie: pampeliška :toothy4:
Ať tě vozí, kdo tě šuká!

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » úte led 12, 2010 18:30:16

apropo.....první čistit SPZtku, abyste nečistili sousedovo auto! :lol:
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

Uživatelský avatar
Honza-Zed
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4400
Registrován: úte srp 01, 2006 16:49:06
Bydliště: Pražák

Příspěvek od Honza-Zed » úte led 12, 2010 18:33:44

farmář píše:apropo.....první čistit SPZtku, abyste nečistili sousedovo auto! :lol:
NN, predni RZ plnou ledu, aby radary nemeli co fotit... :lol:
ZRX 1200R prototype BA-01
KX250X
:duckie: pampeliška :toothy4:
Ať tě vozí, kdo tě šuká!

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » úte led 12, 2010 18:42:43

to je fakt, teď jsou těžce v loji :lol:
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 666S999 » úte led 12, 2010 20:06:39

KankX píše:
farmář píše:seveřani to řeší přípojkama na síť. Většinou konektor v masce, na parkovištích přípojky. Krom toho že si asi i dobiješ, nezatěžuješ baterku.
no dnes je to vetsinou tak , ze ja pripojka pod kapotou a mimo to zw si dobijes baterku, tak je predevsim topna spirala u chladice ktera trvale temperuje chladici okruh a tak nastartujes a mas hned teplo jak v obyvaku ikdyz je venku -40 ;-)
A maj upravenou olejovou vanu a "fritujou" si topnou spirálou krapet olej, aby se olej nelepil kládou...
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 666S999 » úte led 12, 2010 20:08:07

marek píše:Kdysi se u starých dieselů (viděl jsem to u MB) běžně používala elektrická topná spirála namontovaná do olejové vany. Večer jsi to strčil do zásuvky a ráno startoval teplý motor. Po šrotaci auta jsi si to mohl nechat a používat jako friťák.
Tak, rychtyk!!!
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Uživatelský avatar
KankX
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 9361
Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KankX » úte led 12, 2010 20:10:27

666S999 píše:
KankX píše:
farmář píše:seveřani to řeší přípojkama na síť. Většinou konektor v masce, na parkovištích přípojky. Krom toho že si asi i dobiješ, nezatěžuješ baterku.
no dnes je to vetsinou tak , ze ja pripojka pod kapotou a mimo to zw si dobijes baterku, tak je predevsim topna spirala u chladice ktera trvale temperuje chladici okruh a tak nastartujes a mas hned teplo jak v obyvaku ikdyz je venku -40 ;-)
A maj upravenou olejovou vanu a "fritujou" si topnou spirálou krapet olej, aby se olej nelepil kládou...
to nevim, ale v Calgary to mela vsechna auta, jen jednou jsme to v -40 zapomeli pripojit a rano se auticku moc nechtelo. V kazdem pripade to nas 8 valcovy motor ohrivalo tak ze to nebylo temer znat (hmatatelne teplo), ale po nastartovani byl motor zahraty behem chvilky a auto topilo, bez zapojeni jsem jeli hodinu nez se trosku ohralo ;-)
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 666S999 » úte led 12, 2010 20:16:40

KankX píše:
666S999 píše:
KankX píše: no dnes je to vetsinou tak , ze ja pripojka pod kapotou a mimo to zw si dobijes baterku, tak je predevsim topna spirala u chladice ktera trvale temperuje chladici okruh a tak nastartujes a mas hned teplo jak v obyvaku ikdyz je venku -40 ;-)
A maj upravenou olejovou vanu a "fritujou" si topnou spirálou krapet olej, aby se olej nelepil kládou...
to nevim, ale v Calgary to mela vsechna auta, jen jednou jsme to v -40 zapomeli pripojit a rano se auticku moc nechtelo. V kazdem pripade to nas 8 valcovy motor ohrivalo tak ze to nebylo temer znat (hmatatelne teplo), ale po nastartovani byl motor zahraty behem chvilky a auto topilo, bez zapojeni jsem jeli hodinu nez se trosku ohralo ;-)
Ty zásuvky a přípojky jsou možné pouze tam, kde se málo krade...což v našich končinách lze užívat spora dicky, a lokál ně, páč co nelze ukrást, lze snadno z kur vit.

Na "ostré" starty fungovala taky "éterová šlukovka" do filtru sání - při častém a mocném šlukování to ale diesel nemusí rozchodit... :lol:
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Odpovědět