Stránka 3 z 3
Napsal: pát led 23, 2009 16:15:56
od Anti
Je jasné,že to nejde zapojit do relé místo živého a země...Šlo jen o ty tři dráty.
Napsal: pon led 26, 2009 14:50:46
od Petan
takže zapojil jsem nějak to vynutí, motor jednou škitl a hotovo, nechal jsme nabít baterku a už běží,jenže nevím proč, když nastartuju tak svítí kontrolka mazání - když skusím vytočit motor na cca 3-4 tisíce zhasne, čím to může být způsobeno?
A ještě jedna věc , jak poznám že alternátor dobíjí ? - na palubce není kontrolka dobíjení....
Napsal: pon led 26, 2009 16:35:44
od Dak
Takže ktomu oleju. Buď už je čidlo trochu k.o. a spíná (rozepíná) pozdějc, nebo máš v olejovém koši, potrubí, k čerpadlu netěsnost a delší dobu trvá než čerpadlo nasaje olej. Tím se taky olej ztrácá z mazacího okruhu po doběhu motoru. Možná je taky koš nebo olejový filtr zanešný. Tech možností je víc. Všecko zkontroluj! Jinak to dobíjení poznáš nejjednodušeji tak, že po nastartování odpojíš na chvilku třeba mínusoví kontakt z baterie. Pokud motor nezhasne tak altík dává. Než ovšem začneš kontakt připojovat tak to zdechni a připojuj až pak. Jo a bacha na zkrat!
Napsal: pon led 26, 2009 16:47:08
od KankX
....a ja vzdycky myslel, ze aby altik daval, musi mit buzeni z baterie

...tak tedy nevim, buzeni nemuselo mit dynamo v Trabantu

Napsal: pon led 26, 2009 16:50:10
od Dandy
Na to dobíjení si kup obyč. skoušečku za 90kč a budeš mít klid a jistotu. Určitě ji později využiješ i jinak.
Napsal: pon led 26, 2009 17:52:16
od Anti
Taktéž bych nedoporučoval odpojovat baterii.Měl jsem tu Cagivu Mito,dávala 18V do palubní sítě.V baterce se uklepal kontakt a dobíjení se nemělo o co "opřít".
samozřejmě relé bylo po smrti.
Napsal: pon led 26, 2009 19:59:47
od Petan
no skoušel to startovat otec 2 krat a pak jsem to skoušel když jsem přišel z práce , tak jak se dostali otáčky pod 1500 tak začala svítit. tak sem ji nechal tak ve 2000 běžet, pak sem nechal spadnou točky a už dobré a po chvíli zase, tak jsem to zdechl a nechal to tak, teď jsem tam byl je to cc 20 minut a skoušel jsem to nakopnout a motor běžel v cca 1000 ot/min tak 5 až 10 minut a nic kontrolka vpoho - nesvítila. tak nevím čím to mohlo býti, co se týče filtru je nový - champion.
Napsal: pon led 26, 2009 21:28:09
od 666S999
Petan píše:no skoušel to startovat otec 2 krat a pak jsem to skoušel když jsem přišel z práce , tak jak se dostali otáčky pod 1500 tak začala svítit. tak sem ji nechal tak ve 2000 běžet, pak sem nechal spadnou točky a už dobré a po chvíli zase, tak jsem to zdechl a nechal to tak, teď jsem tam byl je to cc 20 minut a skoušel jsem to nakopnout a motor běžel v cca 1000 ot/min tak 5 až 10 minut a nic kontrolka vpoho - nesvítila. tak nevím čím to mohlo býti, co se týče filtru je nový - champion.
1) kontrolka mazání není nic jiného, než tlakový spínač (takže rozdíly tlaku při signalizaci jsou bez diskuze
2) pokud u "starší" mašiny prosvěcuje při volnoběhu, v létě...je motor za zenitem

, jestli zhasíná při 2T...bych raděj zkontroloval cestičky...aby to nebylo drahé! Někdo psal o "zasyfleným" olejovým rozvodu od silikonového těsnění...
3) dobíjení změříš Ampérmetrem (bylo by to na hranici rozsahu do 20A, ale zapojený na kabelový oka, ne jen držet hrotama!!! rozpojit baterku bych si netroufl!!! taky by sis vydělal na nový - alt NELZE bez zátěže!!!) nebo jen Voltmetrem, na baterce by mělo být 13,5 - 14,5V
Napsal: pon led 26, 2009 22:56:44
od Dak
Odpojit baterku možeš. Je to sice riskantní, ale pokud rosvítíš světla a odpojíš to enem na pár vteřin a pak to chcípneš tak se nic nestane. Mám to vyzkoušeno! Hlavně nesmíš za běhu zas připojovat. To je riskantnější. Pokud ale změříš napětí na baterce před nastartováním a posléze po nastartování tak budeš vědět esi dobíjí nebo ne. Napětí sa mosí zvýšit. Chosé je jednička, mně to hned nenapadlo. Holt su po restartu no

Napsal: úte led 27, 2009 06:36:31
od Petan
666S999 píše:Petan píše:no skoušel to startovat otec 2 krat a pak jsem to skoušel když jsem přišel z práce , tak jak se dostali otáčky pod 1500 tak začala svítit. tak sem ji nechal tak ve 2000 běžet, pak sem nechal spadnou točky a už dobré a po chvíli zase, tak jsem to zdechl a nechal to tak, teď jsem tam byl je to cc 20 minut a skoušel jsem to nakopnout a motor běžel v cca 1000 ot/min tak 5 až 10 minut a nic kontrolka vpoho - nesvítila. tak nevím čím to mohlo býti, co se týče filtru je nový - champion.
1) kontrolka mazání není nic jiného, než tlakový spínač (takže rozdíly tlaku při signalizaci jsou bez diskuze
2) pokud u "starší" mašiny prosvěcuje při volnoběhu,
v létě...je motor
za zenitem 
, jestli zhasíná
při 2T...bych raděj zkontroloval cestičky...aby to nebylo drahé! Někdo psal o "zasyfleným" olejovým rozvodu od silikonového těsnění...
3) dobíjení změříš Ampérmetrem (bylo by to na hranici rozsahu do 20A, ale zapojený na kabelový oka, ne jen držet hrotama!!! rozpojit baterku bych si netroufl!!! taky by sis vydělal na nový - alt NELZE bez zátěže!!!) nebo jen Voltmetrem, na baterce by mělo být 13,5 - 14,5V
Vlétě? šak je zima jak pes, za zenitem - co to je za pojem ? jestli zhasíná při 2 T ? ....... ale před výměnou oleje nic nesvítilo, vše bylo OK, je jsem dal druhý olej + filtr a začala z ničeho nic svítit......
Napsal: úte led 27, 2009 10:47:33
od KankX
Petan píše:
Vlétě? šak je zima jak pes, za zenitem - co to je za pojem ? jestli zhasíná při 2 T ? ....... ale před výměnou oleje nic nesvítilo, vše bylo OK, je jsem dal druhý olej + filtr a začala z ničeho nic svítit......
...ted me tak napada. To sviceni ti zacalo delat po vymene oleje, myslis tim prvni nastartovani po vymene? Protoze kdyz se vypusti olej a da novej tak po nastartovani to nejakou dobu trva, nez se dostane vsude kam ma a nejakou tu dobu sviti i ta kontrolka. Pri dalsim nastartovani by to vsak melo fungovat uz uplne normalne.
Napsal: úte led 27, 2009 21:43:08
od Petan
dnes jsem nastartoval a kontrolka už nesvítila ........... měřil jsme tu baterku když motor neběžel měla 12.5 voltu a když jsem nastartovla tak na ní bylo 14,7 voltu ,takže alt. by měl dobíjet....
Napsal: úte led 27, 2009 22:34:25
od KankX
tak jsi stastny clovek a na jare muzes vyrazit

Napsal: stř led 28, 2009 00:21:38
od 666S999
KankX píše:tak jsi stastny clovek a na jare muzes vyrazit

Tak OK!
