Stránka 3 z 5
Napsal: úte zář 02, 2008 17:55:37
od MARTY
Napsal: stř zář 03, 2008 08:54:21
od Zdrahy
Jsem usměvavej a mám ZRX

Napsal: stř zář 03, 2008 09:04:34
od KankX
Napsal: stř zář 03, 2008 09:11:40
od marek
DoktorZRX píše:MMKS píše:
tý jó Doktore, to si mě teda překvapil. Vždyť je to v té brožuře "Základy bezepčné jízdy" nebo tak nějak.
Neznám. Jedinou brožuru co jsem četl byla Základy sexu-sexuální polohy

Ono je těch poloh víc než jedna

?? Nemohl bys mi tu brožurku půjčit??

Napsal: stř zář 03, 2008 09:20:40
od marek
Ale zpět k tématu. Já bych nebyl v odsuzování " tvrdých " gum tak radikální. Vždycky je to o tom jak chceš jezdit. Podle Vaší teorie by jakákoliv tvrdá turistická guma s výdrží třeba 10-15 tis. km byla nahovno (podotýkám že road atacky jsem sjel za 4,5tis). Přitom tento typ pneu se třeba na rais-endurech používá celkem běžně. Samozřejmě nedrží tak jako guma sportovní, ale pokud s tím počítáš a přizpůsobuješ tomu jízdní styl tak je to OK. Takže se přikláním k MMKS. A jestli jsem to dobře pochopil tak Milan ty gumy nekoupil jako ojeté, ale už je měl na rexovi obuté.
Napsal: stř zář 03, 2008 09:29:07
od Elvis.
K tematu gumy. Je sice pravda, ze neni nad obuti, ktery te podrzi, ale nic to nemeni na tom, ze kdyz nekdo umi, tak te pojede na kde cem. Viz. Vita a jeho story z CECu, kdy ho dal typek tusim na Fazerovi na Macadamech. A ja mam podobnou zkusenost ted ze sosnovy. Ja supercorsy a nakej typek na stary mrdecce z roku 1,2,3 s gumama uprostred na placku, mirne sjety kraje, puvodni vzorek jak traktor, takze vylozene turist a vytiral si tam se mnou ritni otvor uplne bez problemu

Dobry gumy jsou zaklad, ale pokud na ne proste z nejakyho duvodu nezbude a clovek tomu prizpusobi jizdu, tak se da jet na leccems

Napsal: stř zář 03, 2008 12:40:37
od Jirka_Z
Elvis - mam uplne stejnej nazor.... Novy a cerstvi jsou lepsi a ja je kupuju, ale neodsuzuju starsi - taky znam lidi co jezdej starsi gumy a jezdej rychlejc nez ja (otazka je zda i bezpecneji...)
Napsal: stř zář 03, 2008 12:42:39
od KankX
chlapci, placate tady trochu kraviny ! Pokud si ten zacatek tohoto tematu dobre pamatuji tak se tady nedohadujeme o tom ze cestovni tvrda pneu je k hovnu, ale o tom ze guma stara 6 let je k HOVNU!!! Protoze ztratila veskerou elasticitu a je pred "rozpadnutim". Kdyz koupis novou cestovni gumu, pak je vse OK a urcite dobre poslouzi svemu ucelu. Pred par lety jsem byl na skoleni u fy. DUNLOP, bohuzel uz si to presne nepamatuju, ale slo tam o to, ze ta motocyklova guma obsahuje cosi, co se z ni postupem casu odparuje (vytraci) a ta guma pak nedokaze patricne kopirovat teren a "lepit" k silnici, proto by na motorce nemela byt guma starsi 2 let. U stroju, jako je JAWA apod. to samozrejme neplati, na takovejch strojich se nejezdi jako na motorce ale jako na kole a ten obrovsky vykon take neni potreba nejak vyrazne prenaset na silnici... proste tam muzes mit zpuchrelotiny 20 let stary

Napsal: stř zář 03, 2008 12:46:17
od KankX
...jo a jeste bych tu mohl dodat, co tady padlo uz v jinych tematech a to vetsinou na moji hlavu... "kdyz na to nemas, tak na motorce nejezdi" tykalo se to predevsim meho oblibeneho tematu "prumerna spotreba", nicmene u gum to podle me plati dvojnasob... ale jinak je to samozrejme kazdeho vec, kazdy sveho stesti strujcem.

Napsal: stř zář 03, 2008 12:48:42
od Zdrahy
to cosi je Silica - změčovadlo které dělá z puku měkou gumku. Je to jako zimní gumy na auto - za tři roky je Silica z gumy více méně vyloučená a zimní guma už nemá požadované vlastnosti¨- i když má dostatečný vzorek...
Napsal: stř zář 03, 2008 16:07:59
od MMKS
for marek- ne, musím přiznat, že jsem koupil na přezutí ojeté gumy, protože prostě na nové nebylo. (poučka, kdo na to nemá ať nejezdí je sice pěkná (obzvlášť pokud na to máš) ale to bych se načekal, protože se vždy najde něco důležitějšího a praktičtějšího než motorka).
Zvrhlo se to tady na to co jsem nechtěl. Všichni tady utvrzují v tom, co myslím logicky většina lidí (včetně mě ) ví a to že nové gumy jsou na 100% lepší než ojeté a že jízda na ojetých gumách (myšleno nekoupených nových) je prostě rizikovější. S tímto se s nikým nehádám a překvapuje mě, že se z toho vyvinuly 3 stránky.
Já se chtěl prostě zeptat, jestli se vám stany i na nových, že vám to na novém hladkém asfaltu občas zklouzne (čekal jsme že bude mít pár lidí zkušenost s porovnáním, co jim dělala stará vs. nová guma na stejném úseku, ale asi všichni jezdí jen nové). Právě kvůli výše uvednému, jsem si rizika vědom a o to víc to sleduju a každé "pochybení" gumy víc řeším i když vzorek je ještě dobrý a doteď byly bez problémů.
btw. Než jsem do toho šel, dal jsem anketu na motorkáře (přece jen větší vzorek lidí) a výsledek byl skoro 50:50. Tedy půlka lidí jezdí ojeté. Nechci tady rozebírat, jestli se tam schází puberťáci a jeslti je to dobře. Dávám to prostě jako fakt.
Nové gumy chci pořídit co nejdřív. Nečekám, že bych někoho z vás ohrozil. Bohužel vyjížďka s váma nevychází a i kdyby, museli by jste mě někde dojet o kolo, abych se dostal před vás.

Napsal: stř zář 03, 2008 16:20:20
od Zdrahy
MMKS píše:for marek- ne, musím přiznat, že jsem koupil na přezutí ojeté gumy, protože prostě na nové nebylo. (poučka, kdo na to nemá ať nejezdí je sice pěkná (obzvlášť pokud na to máš) ale to bych se načekal, protože se vždy najde něco důležitějšího a praktičtějšího než motorka).
Zvrhlo se to tady na to co jsem nechtěl. Všichni tady utvrzují v tom, co myslím logicky většina lidí (včetně mě ) ví a to že nové gumy jsou na 100% lepší než ojeté a že jízda na ojetých gumách (myšleno nekoupených nových) je prostě rizikovější. S tímto se s nikým nehádám a překvapuje mě, že se z toho vyvinuly 3 stránky.
Já se chtěl prostě zeptat, jestli se vám stany i na nových, že vám to na novém hladkém asfaltu občas zklouzne (čekal jsme že bude mít pár lidí zkušenost s porovnáním, co jim dělala stará vs. nová guma na stejném úseku, ale asi všichni jezdí jen nové). Právě kvůli výše uvednému, jsem si rizika vědom a o to víc to sleduju a každé "pochybení" gumy víc řeším i když vzorek je ještě dobrý a doteď byly bez problémů.
btw. Než jsem do toho šel, dal jsem anketu na motorkáře (přece jen větší vzorek lidí) a výsledek byl skoro 50:50. Tedy půlka lidí jezdí ojeté. Nechci tady rozebírat, jestli se tam schází puberťáci a jeslti je to dobře. Dávám to prostě jako fakt.
Nové gumy chci pořídit co nejdřív. Nečekám, že bych někoho z vás ohrozil. Bohužel vyjížďka s váma nevychází a i kdyby, museli by jste mě někde dojet o kolo, abych se dostal před vás.

Možná jsem byl protivnější než jsem chtěl

v podstatě jsem úplně původně chtěl jen upozornit že čím starší gumy - tím větší risk (jak pro tebe, tak pro ostatní) jak jsi sám napsal - tohle si uvědomuješ sám.. Na motorkářích jezdí (když už mají skutečně motorku a nejsou to jen kecalové na netu) spousta lidí na vykopávkách z celého světa, na Jawách, na Simsonech a podobně.. Tohle je doopravdy jiný vzorek řidičů motocyklů než tady v klubu.
Napsal: stř zář 03, 2008 16:27:17
od misak39
Když máš jetý gumky a přizpůsobíš se tomu, OK, ale když já jsem posera a při vzpomínce, jak ve 180 jedu po dálnici (naštěstí) po ráfku, mě přechází chuť na experimenty, takže jsem vyléčenej a radši bačkory přezuju dřív o nějakej ten kilometřík

Napsal: stř zář 03, 2008 16:32:05
od MMKS
V pohodě, já to neberu osobně. Vím, že máte pravdu.
Napsal: stř zář 03, 2008 16:34:20
od Elvis.
Nechci nikomu šahat do svědomí, ale pokud na normální silnici jedu jako člověk, tj. nepošlu to rychle do zatáčky kam nevidim, což je u nás 99 procent zatáček, tak ať dělám co dělám, sjedu gumu na placku. Tak nevim jestli je větší riziko víc před zatáčkou zpomalit, projet jí opatrněji a nebo si jí dát rychle, ale s tim rizikem, že za ní něco bude. Pokud zpomalim, tak ten rozdíl nová vs. jetá (zánovní) guma z okruhu, která má sjetý strany, který stejně na normální silnici nesjedu tak aby zmizeli dřív než střed, tak je rozdíl opravdu minimální. Takže na naše silnice a ježdění rychle rovně v poho podle mě na poměr cena výkon a s tim že člověk musí počítat, že už ta guma neni nová, vede prostě ta "rozumně" jetá. Ale je jetá a jetá. To zaprvý. A zadruhý. Určo platí, že co ušetříš na gumě, to se ti pak může vymstít na tom, že tě prostě někde nepodrží a nemusí bejt na hadry jen motorka, ale i řidič, spolujezdec a nebo náhodný kolemjdoucí. Takže je na každym jestli je tohle riziko ochotnej podstoupit a přizpůsobit tomu svojí jízdu
