Stránka 3 z 3

Napsal: úte úno 12, 2008 13:37:21
od volkswagen
Nevím já ten sytič nikdy nepoužil motorku nastartuju a za ty dvě minuty než si obléknu rukavice tak už mám na displeji čísla což je pro mě dostatečný impulz vyjet. Potom už ho k ničemu nepotřebuju. Podle mě je tam stejně jenom abys měl pocit že něco ovládáš. Při jízdě a při zahřátým motoru už bych ho neotvíral, k motoru to nebude moc šetrné ;-)

Napsal: úte úno 12, 2008 15:18:33
od PeťasZ750
Tittan píše:hele to nevim, podle mě to ale nezvyšuje otáčky motoru, to je jen vedlejší efekt. mělo by to obohacovat směs. teda asi to mění poměr vzduchu a benálu, já sem zase někde četl, že sytič (sycená směs) se má používat pouze a jen na nastartování... žádný tempomat :-)
Směs to právě neobohacuje (o obohacování směsi se stará výhradně řídící jednotka v závislosti na teplotě motoru) je to čistě mechanická záležitost a jen ti to otevře škrtící klapku jako když otočíš plynem. Koukni na to z pravé strany pod sacíma hrdlama u seřizování volnoběhu a trochu zakruť s plynem a s tím "sytičem" a funkci hned pochopíš.

Napsal: úte úno 12, 2008 15:45:50
od Dak
PeťasZ750 píše:
Tittan píše:hele to nevim, podle mě to ale nezvyšuje otáčky motoru, to je jen vedlejší efekt. mělo by to obohacovat směs. teda asi to mění poměr vzduchu a benálu, já sem zase někde četl, že sytič (sycená směs) se má používat pouze a jen na nastartování... žádný tempomat :-)
Směs to právě neobohacuje (o obohacování směsi se stará výhradně řídící jednotka v závislosti na teplotě motoru) je to čistě mechanická záležitost a jen ti to otevře škrtící klapku jako když otočíš plynem. Koukni na to z pravé strany pod sacíma hrdlama u seřizování volnoběhu a trochu zakruť s plynem a s tím "sytičem" a funkci hned pochopíš.
U karburátorů sytič obohacuje směs, u stříkačky zvyšuje otáčky.

Napsal: úte úno 12, 2008 16:40:26
od PeťasZ750
Dak-Ninja píše: U karburátorů sytič obohacuje směs, u stříkačky zvyšuje otáčky.
Ještě to chce zjistit, k čemu je to vlastně u stříkačky dobrý (to zvýšení otáček)

Napsal: úte úno 12, 2008 17:04:33
od volkswagen
K ničemu, máš pocit že s něčím vergluješ

Napsal: úte úno 12, 2008 17:56:07
od KankX
u novyho Zetka uz si nepoverglujes :-) radeji to tam vypustili uplne... takze to vlastne ochudili o tempomat ;-)

Napsal: ned dub 20, 2008 13:32:38
od Kony15
:D No zdá se mi že to kluci moc řešíte :) já to prostě startnu nasadím helmu chvilinku počkám (pokažde jinak ) sednu na to a pak tomu nesolím jen pomaloučku jedu když je to zahřáty tak tomu osolím:-) ale myslím že to nemá nějakej obrovskej vliv ..ptže jestli to budeš zahřívatna sytiš na volnoběh a motor ti vydrží o 1000km víc než když to budeš zahřívat jízdou nebo naopak neni zas tak rozhodujíci :wink:

startování, ohřívání a chlazení motoru

Napsal: pát črc 04, 2008 20:04:37
od panacea
chlapi, jsem tu nováček a potřeboval bych od zkušených poradit jak správně nastartovat Kawu ZX7R s karburátory (1996), když několik dní stojí, potom jak a jak dlouho ohřívat motor (to jste tu řešili) a hlavně - zda a jak ho chladit po skončení jízdy a vypnutí.

Dneska jsem ji poprvé projel a ikdyž mám instalován digitální teploměr vody (racing vybavení) po nastartování to celkem rychle vyleze k 78-79st.C. Během jízdy se pohybuje teplota kolem 80st.C a když jsem přijel a chcípnul motor, na teploměru bylo 79st.C. Jenže jsem si vzpomněl, že by se měl motor chladit a tak jsem ho ještě navrčel a nechal na volnoběh brumlat, jenže teplota vody okamžitě začala lézt nahoru a šla přes 100st.C až na cca 103 st.C, tak jsem motor vypnul. Šlo mi o to, abych schladil olej a celý motor, ale efekt??? dělá to někdo z Vás anebo to chcípne po dojetí a konec a basta? díky.

Napsal: pát črc 04, 2008 20:22:26
od sweetyboy
teplota vody se chladí zvýšením otáček a teplota oleje snížením otáček..teplotu neřeším..prostě dojedu a chcípnu:-)

Napsal: pát črc 04, 2008 21:17:08
od Dak
Přes chladiče mosí proudit co? No vzduch aby se uchladila kapalina v něm. Když mašina stojí tak vzduch přes chladič neproudí a neochlazuje ji. U vodního je sice větrák, ale ten spíná až ve vyšší teplotě a u olejového větrák není. Pokud motor nevaří, tak po dojetí normálně vypnout.

Napsal: sob črc 05, 2008 15:17:22
od panacea
díky, mne to taky napadlo, že se chladič přehřeje při stání, ale četl jsem, že závodní auta se i po dojetí ochlazovala, tak jsem chtěl vědět jak, holt asi by to chtělo separátní chladič na olej i na motorce. Takže budu vypínat.

Napsal: sob črc 05, 2008 16:04:25
od farmář
já osobně mám vytažené dráty ještě na manuální spínač větráku vody. Velice výhodné v zácpách, po dojetí mě chladí sama,když je třeba...odcházím a začne hučet...-čidlo.

Napsal: ned črc 06, 2008 09:48:18
od MadMax
panacea píše:díky, mne to taky napadlo, že se chladič přehřeje při stání, ale četl jsem, že závodní auta se i po dojetí ochlazovala, tak jsem chtěl vědět jak, holt asi by to chtělo separátní chladič na olej i na motorce. Takže budu vypínat.
zavodni auta a vlastne jakykoli auta s turbem se musi nechat chvily schladit prave kuli turbu. a to myslim na motorce nemas :wink:

Napsal: ned črc 06, 2008 11:22:23
od panacea
[/quote]
zavodni auta a vlastne jakykoli auta s turbem se musi nechat chvily schladit prave kuli turbu. a to myslim na motorce nemas :wink:[/quote]

...zatím ne, ale možná jednou... :D

Napsal: pát zář 05, 2008 10:58:55
od Oooz
No mě povídal zase jeden človíček, který dělá motorky snad od dob co se narodil, jezdí se svou 636 závody. Že prý neni zrovna to pravý ořechový nechávat motor zahřívat na volnoběh kvůli tlakům. Prý je daleko lepší ji nechat vybublat minutku max, než spadnou otáčky a pak ji zahřívat pomalou jízdou a nebrat za to když je teplota vody na 80 - 90 ale počkat ještě pár kiláků než se zahřeje olej.