Stránka 3 z 4
Re: na co odpor???
Napsal: čtv pro 13, 2007 22:03:08
od Zubr
666S999 píše:na sražení je nejlepší DIODA...páč sráží cca 0,7 V pro různé proudy..., musíš koupit 10A (při zapnutí studené vlákno=menší odpor/větší proud ta je konstrukčně dimenzovaná na odběr ) nech jí dlouhé vývody, dej do série s vláknem (konektor konektor), aby se chladila a máš vystaráno...
Odpor je na pika ču ču...
Tento způsob, by byl sice funkční, zaslouží si pochvalu, ale jak by konstatoval Bandaska ( z fóra Motorkáři.cz, kterého osobně znám) "Srážet napětí diodou, nebo i s více zapojenými diodami do série, je způsob na tzv. prasáka a né elektrikáře." Zhruba takhle se vyjádřil v jedné zajímavé diskuzi. Ale přesto je to použitelné řešení.
Re: na co odpor???
Napsal: čtv pro 13, 2007 22:25:36
od 666S999
Zubr píše:666S999 píše:na sražení je nejlepší DIODA...páč sráží cca 0,7 V pro různé proudy..., musíš koupit 10A (při zapnutí studené vlákno=menší odpor/větší proud ta je konstrukčně dimenzovaná na odběr ) nech jí dlouhé vývody, dej do série s vláknem (konektor konektor), aby se chladila a máš vystaráno...
Odpor je na pika ču ču...
Tento způsob, by byl sice funkční, zaslouží si pochvalu, ale jak by konstatoval Bandaska ( z fóra Motorkáři.cz, kterého osobně znám) "Srážet napětí diodou, nebo i s více zapojenými diodami do série, je způsob na tzv. prasáka a né elektrikáře." Zhruba takhle se vyjádřil v jedné zajímavé diskuzi. Ale přesto je to použitelné řešení.
no tak nejsem elektrikář...ale je to nejjednodušší...odpor se hřeje a úbytek napětí kolísá, (natož navíjet odpor cca 5 Ohmů, blabla...vyhřejou se svorky... ) , je to řešení: "přítel na netu" , ne "prasák na telefonu". Co chceš poradit, aby si s tím neelektrikář, "amatér" poradil?
jestli praskaj žárovky, tak poštelovat regulátor na autě, TO je příčina = tu odstranit, a to je ELEKTRIKÁŘSKÉ ŘEŠENÍ!
no co, nebudu se vyjadřovat, abych nebyl... ostatní v topicu jsou teda "košer"?
Napsal: čtv pro 13, 2007 22:28:17
od Zdrahy
Dal bych tam do serie ještě jednu žárovku, nebo třeba ponorný vařič, to je elektrikářské řešení !!!

tak to jo!
Napsal: čtv pro 13, 2007 22:40:21
od 666S999
ZdrahyZX9R píše:Dal bych tam do serie ještě jednu žárovku, nebo třeba ponorný vařič, to je elektrikářské řešení !!!

to je jiná! jako František Běhounek po ztroskotání vzducholodi : vyrobil bych si odpor z tužky! to by bylo geniální řešení!
nebo víc ponorných vařičů paralelně...v sérii s Járovkou
Napsal: pát pro 14, 2007 02:20:52
od misak39
Se mi líbí stále nejvíc řešení nakopat výrobce do prdele za vadu vozidla, kterou jsem nezpůsobil, a která mi ohrožuje nejen řádný provozale i nakonec život... tudíž, bezplatné odstranění vady i na vozítku více či méně ojetém!!!! Můžu si snad za to sám, že je regulátoir napětí, nebo jiná součástka nerozebiratelná,neštelovatelná, a tudíž nedotknutelná, v řitii? Spáchal bych jim cirkus v servisu, a pak by se vidělo... U těchhle věcí samodomo nedoporučuju, když to nedejbože shoří kvůli nesprávnýmu odporu, pojišťovna nedá ani káču za nedbornej zásah... Pořád si myslím, že za to může výrobce!!!!
Napsal: pát pro 14, 2007 18:08:42
od Pavel ZRX
Každý auto má nějaký ten nedostatek, některé žere víc benzínu a fábia žere žárovky.
jo!
Napsal: pát pro 14, 2007 19:25:19
od 666S999
Pavel Kys píše:Každý auto má nějaký ten nedostatek, některé žere víc benzínu a fábia žere žárovky.
A Jožin z Bažin "žere hlavně pražáky"
Re: jo!
Napsal: sob pro 15, 2007 12:15:02
od KankX
666S999 píše:Pavel Kys píše:Každý auto má nějaký ten nedostatek, některé žere víc benzínu a fábia žere žárovky.
A Jožin z Bažin "žere hlavně pražáky"
ted jsi na to kapnul

...a proto pak praskaji ty zarovky, to je jasny jak facka

žárovky
Napsal: pon led 07, 2008 19:31:48
od markyz1977
A co zajet do autor. servisu a k žárovkam koupit odporové kabely cena je 300 na obě světla . Protože v jednom takovém pracuji vím že to pomáhá.
Re: žárovky
Napsal: úte led 08, 2008 00:31:44
od Dak
markyz1977 píše:A co zajet do autor. servisu a k žárovkam koupit odporové kabely cena je 300 na obě světla . Protože v jednom takovém pracuji vím že to pomáhá.
Jo! A nebo odpor jak sem navrhoval já. Je to levnější, jen to mosíš napájet a odizolovat.

Napsal: úte led 08, 2008 09:17:52
od marek
ZdrahyZX9R píše:Dal bych tam do serie ještě jednu žárovku, nebo třeba ponorný vařič, to je elektrikářské řešení !!!

Pánové já si neodpustím malé OT. Já se s elektřinou nijak zvlášť nekamarádím. Po pravdě řečeno jsem dodnes nepochopil proč teče do kopce

. A jednou na vojně jsem si nutně, ale opravdu nutně, potřeboval zapálit cigáro a neměl jsem sirky. Bylo to v noci (měl jsem dozorčího roty), nechtěl jsem budit kamarády, tak jsem špekuloval jak na to. Tření dřívek jsem zavrhl rovnou, je moderní doba. Zdroje materiálu byly skoro nulové, musel jsem vystačit s málem. Nějak jsem si vybavil že by tuha měla mít celkem slušný odpor. Tak jsem kapesním nožíkem rozštípl podélně tužku a tím jsem dostal cca 8 cm tuhy. Na konce tuhy jsem namotal kusy drátů (na spojovací rotě bylo drátu dost), v místě kde jsem dráty držel jsem je obalil do kapesníků . . . no a pak jsem to vrazil do zásuvky s tím že by se ta tuha mohla rozžhavit. Když se rozptýlil dým a vrátil se mi cit do ruk, takže jsem dokázal nahmatat baterku, tak jsem zjistil že zásuvka je úplně spálená, pojistky jsem vyrazil nejen v kasárnách ale asi v půlce Znojma, z mého superzapalovače nezbylo skoro nic. . . .. Ale účel to splnilo, ta rána a můj křik vzbudily kamarády a ti mi teda konečně připálili. Ještě jednou sorry za OT.

to marek
Napsal: úte led 08, 2008 09:28:33
od Dak
To si dokážu úplně představit a nedivím se (praxe na střední). Ono je rozdíl stejnosměrný a střídavý proud a 230 a 12. Ta tuha je grafit a je uhlíkovému odporu podobná, jenže přitom propojení tím protekl proud který by nesnesl ani originální uhlíkový odpor. Děkuj bohu že ti to neprsklo do oka a nepopálilo ruky.

Jinak jestli to škoda auto nevyreklamuje a neopraví, tak ať stím někdy až pojede kolem dovalí, a já se pokusím to spravit. Proměříme uvidíme. Toš tak
Napsal: úte led 08, 2008 11:07:31
od misak39
marek píše:ZdrahyZX9R píše:Dal bych tam do serie ještě jednu žárovku, nebo třeba ponorný vařič, to je elektrikářské řešení !!!

Pánové já si neodpustím malé OT. Já se s elektřinou nijak zvlášť nekamarádím. Po pravdě řečeno jsem dodnes nepochopil proč teče do kopce

. A jednou na vojně jsem si nutně, ale opravdu nutně, potřeboval zapálit cigáro a neměl jsem sirky. Bylo to v noci (měl jsem dozorčího roty), nechtěl jsem budit kamarády, tak jsem špekuloval jak na to. Tření dřívek jsem zavrhl rovnou, je moderní doba. Zdroje materiálu byly skoro nulové, musel jsem vystačit s málem. Nějak jsem si vybavil že by tuha měla mít celkem slušný odpor. Tak jsem kapesním nožíkem rozštípl podélně tužku a tím jsem dostal cca 8 cm tuhy. Na konce tuhy jsem namotal kusy drátů (na spojovací rotě bylo drátu dost), v místě kde jsem dráty držel jsem je obalil do kapesníků . . . no a pak jsem to vrazil do zásuvky s tím že by se ta tuha mohla rozžhavit. Když se rozptýlil dým a vrátil se mi cit do ruk, takže jsem dokázal nahmatat baterku, tak jsem zjistil že zásuvka je úplně spálená, pojistky jsem vyrazil nejen v kasárnách ale asi v půlce Znojma, z mého superzapalovače nezbylo skoro nic. . . .. Ale účel to splnilo, ta rána a můj křik vzbudily kamarády a ti mi teda konečně připálili. Ještě jednou sorry za OT.


Zlatý český ručičky

Ale důležite je vždycky výsledek, a ten se dostavil

Napsal: úte led 08, 2008 11:07:46
od Tilda
Napsal: úte led 08, 2008 14:36:01
od KankX
marek píše:ZdrahyZX9R píše:Dal bych tam do serie ještě jednu žárovku, nebo třeba ponorný vařič, to je elektrikářské řešení !!!

Pánové já si neodpustím malé OT. Já se s elektřinou nijak zvlášť nekamarádím. Po pravdě řečeno jsem dodnes nepochopil proč teče do kopce

. A jednou na vojně jsem si nutně, ale opravdu nutně, potřeboval zapálit cigáro a neměl jsem sirky. Bylo to v noci (měl jsem dozorčího roty), nechtěl jsem budit kamarády, tak jsem špekuloval jak na to. Tření dřívek jsem zavrhl rovnou, je moderní doba. Zdroje materiálu byly skoro nulové, musel jsem vystačit s málem. Nějak jsem si vybavil že by tuha měla mít celkem slušný odpor. Tak jsem kapesním nožíkem rozštípl podélně tužku a tím jsem dostal cca 8 cm tuhy. Na konce tuhy jsem namotal kusy drátů (na spojovací rotě bylo drátu dost), v místě kde jsem dráty držel jsem je obalil do kapesníků . . . no a pak jsem to vrazil do zásuvky s tím že by se ta tuha mohla rozžhavit. Když se rozptýlil dým a vrátil se mi cit do ruk, takže jsem dokázal nahmatat baterku, tak jsem zjistil že zásuvka je úplně spálená, pojistky jsem vyrazil nejen v kasárnách ale asi v půlce Znojma, z mého superzapalovače nezbylo skoro nic. . . .. Ale účel to splnilo, ta rána a můj křik vzbudily kamarády a ti mi teda konečně připálili. Ještě jednou sorry za OT.

Marku ty jsi "vul"

malem jsem si pri cteni strikl do trenek...
