Stránka 3 z 3

Napsal: čtv lis 29, 2007 19:52:33
od Zdrahy
No jo, jenže rozdíl mezi stříkačkou a karburátorem je v tom, že u stříkačky se tlak upravuje podle vstřikování (pumpuje víc, nebo míň), kdežto u karburátoru bude pompa dělat stabilní přetlak nad karburátory.. takže bude buď pumpovat když jede motor, nebo nepumpovat když motor neběží. Klíček to spouští u stříkaček, tlačítko zapalování u starých verzí. Tady poprvé slyším o karburátorové verzi, která si po otočení klíčkem natlakuje palivo.

Napsal: čtv lis 29, 2007 20:07:07
od jaris
ZdrahyZX9R píše:No jo, jenže rozdíl mezi stříkačkou a karburátorem je v tom, že u stříkačky se tlak upravuje podle vstřikování (pumpuje víc, nebo míň), kdežto u karburátoru bude pompa dělat stabilní přetlak nad karburátory.. takže bude buď pumpovat když jede motor, nebo nepumpovat když motor neběží. Klíček to spouští u stříkaček, tlačítko zapalování u starých verzí. Tady poprvé slyším o karburátorové verzi, která si po otočení klíčkem natlakuje palivo.
no to jo, jenze taky je rozdil mezi cerpadlem u strikacky, ktere se sklada z motoru a ozubeneho kola (ktere tlaci o hodne vetsi tlak a je rizene ridici jednotkou) a cerpadlem ktere cerpa elektromagneticky(u karburatoru), ktery pracuje s malym tlakem a prutokem a nevadi mu kdyz nemuze cerpat a je na nem napeti...
A fakt ver, ze mi motorka jezdi dobre, cerpadlo cerpa po zapnuti klicku (a to URCITE) a uz sem zapomnel i celou noc zaplej klicek a cerpadlu se nic nestalo, jen se vybila baterka... Kdo mi neveri at prijede predvedu :lol:

Napsal: čtv lis 29, 2007 20:14:26
od DoktorZRX
ZdrahyZX9R píše:No jo, jenže rozdíl mezi stříkačkou a karburátorem je v tom, že u stříkačky se tlak upravuje podle vstřikování (pumpuje víc, nebo míň), kdežto u karburátoru bude pompa dělat stabilní přetlak nad karburátory.. takže bude buď pumpovat když jede motor, nebo nepumpovat když motor neběží. Klíček to spouští u stříkaček, tlačítko zapalování u starých verzí. Tady poprvé slyším o karburátorové verzi, která si po otočení klíčkem natlakuje palivo.
Zas až tak stabilní přetlak taky ne. To záleží na membráně v čerpadlu. Uvnitř čerpadla je vratnej magnetickej ventil, kterej to přepouští.

Napsal: čtv lis 29, 2007 20:19:25
od Zdrahy
Tak to potom jo :wink:

Napsal: sob pro 01, 2007 10:43:27
od Anti
A já zas slyším poprvé,že se na stříkačce mění tlak.Tam je tlak konstantní a množství paliva se mění délkou otevření vstřiku....
A taky nevidím výhodu v tom,když čerpadlo pumpuje až po zmáčknutí startovacího tlačítka.Já osobně bych to okamžitě předělal.Trápit baterku kvůli prázdným karburátorům je zbytečné...

Napsal: sob pro 01, 2007 11:34:05
od Zdrahy
No a já si zase myslím, že japončíci z KHI nebudou úplně blbí a dělají věci z nějakého důvodu. Pokud by to bylo výhodnější zapojené na přímo, možná by to tak udělali sami ne??

Vyřešení problému s čerpadlem

Napsal: sob pro 01, 2007 16:54:29
od shorad
Tak jsem to tam dneska dal a funguje to takto: Po otočení klíčku se s čerpadlem nic neděje, proud do něj neteče. Proud začne téct a membrána se rozkmitá po stlačení tlačítka startéru. Startér startuje, čerpadlo čerpá, motor po 3 týdnech stání blafá. Po cca 10 sec. přestávám startovat, motor nenaskočil, nic na motorce slyšitelně nepracuje. Po 20 sec. znovu mačkám tlačítko startéru. Čerpadlo cvaká, startér točí, motor nepravidelně chytá. Přidávám sytič, motor naskakuje, čerpadlo stále běží, startér se po naskočení motoru vypíná. Pouštím tlačítko startéru, motor i čerpadlo běží. Abych to zkrátil. Čerpadlo běží od zmáčknutí tlačítka startéru stále až do chvíle vypnutí motoru. Ten tlak který čerpadlo vytváří je dostatečný pro vtlačení paliva do karbců a nedostatečný pro vytlačení hadic nebo jejich roztržení. Takže nic překvapujícího. Pokud se karbce i hadice naplní, čerpadlo stále běží ale tlak benzínu jakoby membránu zastaví. Membrána nezrychluje ani nezpomaluje, běží konstatně. Jediná výhoda kterou to podle mne má je lepší nastartování po zimě či delším stání, jinak se od samospádu neliší. Děkuji všem za příspěvky, hodně jste mi všichni pomohli. Děkuje Milan z Písku.

Napsal: sob pro 01, 2007 17:10:25
od jaris
shorad: no tak ti to funguje presne podle toho schematu 8) jen sem se tu snazil rict, ze se mi logicky zda lepsi aby cerpadlo zaplo po otoceni klicku - naplni se ti karbce a po stisknuti starteru rovnou nastartuje. a ze to cerpadlo zrejme neni nijak regulovany bud jde nebo nejde :wink:

Napsal: sob pro 01, 2007 17:15:28
od shorad
[quote="jaris"]shorad: no tak ti to funguje presne podle toho schematu 8) jen sem se tu snazil rict, ze se mi logicky zda lepsi aby cerpadlo zaplo po otoceni klicku - naplni se ti karbce a po stisknuti starteru rovnou nastartuje. a ze to cerpadlo zrejme neni nijak regulovany bud jde nebo nejde :wink:[/quoteJá to tak mam v nissanu, čerpadlo načerpá a pak startuju. Tady je to jinak. Asi neni japonec jako japonec :P