Stránka 2 z 4

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Napsal: stř bře 06, 2019 16:09:09
od ZRX 1984
Jenda píše: stř bře 06, 2019 16:01:58 To bych měl být schopny změřit na výstupu ne ?
To jo, akorát víš proč tam jsou tak tlustý dráty? Aby Ti neukápnul měřák :-)

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Napsal: stř bře 06, 2019 16:12:55
od ZRX 1984
misak39 píše: stř bře 06, 2019 15:50:16 zákon pana Ohma... P (W) = U(V) x I(A) jen netuším kolik max může dávat altík ampér
To je parametr, který by se měl dát dohledat u auta dává třeba 70A a to já teda na multimetru končím na 10A.

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Napsal: stř bře 06, 2019 16:35:16
od Jenda
ZRX 1984 píše: stř bře 06, 2019 16:12:55
misak39 píše: stř bře 06, 2019 15:50:16 zákon pana Ohma... P (W) = U(V) x I(A) jen netuším kolik max může dávat altík ampér
To je parametr, který by se měl dát dohledat u auta dává třeba 70A a to já teda na multimetru končím na 10A.
No ! Už se k něčemu dostáváme 😎
Tohle se píše v manuálu ZRX
Jen v tom nejsem úplně kovanej


Battery
Type Capacity
Voltage
Sealed Battery
12 V 14 Ah (ZR1200-A1 ∼ A3/B1 ∼ B3/C1
∼ C2)
12 V 12 Ah (ZR1200-A4 ∼, A6F ∼/B4/C3) 12.6 V or more
––– –––
––– –––
Alternator (Charging System)
Type
Charging Voltage Stator Coil Resistance Rotor coil resistance Slip Ring Diameter Carbon Brush Length
Three-phase AC (built-in regulator/rectifier) 14.2 ∼ 14.8 V @4 000 r/min (rpm)
1.0 Ω or less
2.3 ∼ 3.5 Ω
14.4 mm (0.57 in.) 10.5 mm (0.41 in.)
––– ––– ––– –––
14.0 mm (0.55 in.) 4.5 mm (0.18 in.)
Ignition System
Crankshaft Sensor Resistance Ignition Coil:
3 Needle Arcing Distance Primary Winding Resistance
Secondary Winding Resistance
Type
Gap
IC Igniter Inspection
380 ∼ 570 Ω
6 mm (0.24 in.) or more 2.3 ∼ 3.5 Ω
12 ∼ 18 kΩ
NGK CR9EK or ND U27ETR 0.7 ∼ 0.8 mm (0.028 ∼ 0.031 in.) in the text

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Napsal: stř bře 06, 2019 19:07:37
od Munga
Onehdá jsem měl alarm který trošku žral a když jsem na mašině málo jezdil a nebo krátké trasy tak mi to vybíjelo a následně odrovnalo baterku. Zahodil jsem to.
Každopádně v garáži připojit na udržovací proud at je jistota že po čase nastartuješ.
Onehdá jsem měl také vyhřívané hefty,trošku sletované a bez pojistky - nastartoval jsem a zapl výhřev naplno. Když jsem přišel k mašině ustrojen tak místo heftů mi na řidítku hořel 2x táboráček a pod hefty louže kouřící gumy. Počítám že ty vyzkratované hefty měly slušnej odběr a Rex to ustál. Spíš jestli pak nebude blbě svítit, když jsem tam měl dvojité světlo tak to bylo žluté jak na fichtlu.

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Napsal: stř bře 06, 2019 19:34:15
od KankX
děláš s tím Jendo zbytečně moc velkou vědu... jak už jsme psal, měřáčky a kokotinky nic neberou, to vůbec nemusíš řešit a co se výhřevu týká, tak to už něco sežere, ale není to nic co by alternátor nezvládl. A jestli to zvládá, poznáš také podle toho, že až to zapojíš a zapneš, tak při nastartovaném motoru a zvýšených otáčkách změříš jestli ti klesne napětí a případně o kolik... pokud tam bude pořád kolem 14V tak je to v pohodě

jo a jinak z těch údajů co jsi sem nakopíroval ten výkon alternátoru nevyčteš, protože je to asi tajné a není to tam ;-)

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Napsal: stř bře 06, 2019 20:56:06
od Jenda
KankX píše: stř bře 06, 2019 19:34:15 děláš s tím Jendo zbytečně moc velkou vědu... jak už jsme psal, měřáčky a kokotinky nic neberou, to vůbec nemusíš řešit a co se výhřevu týká, tak to už něco sežere, ale není to nic co by alternátor nezvládl. A jestli to zvládá, poznáš také podle toho, že až to zapojíš a zapneš, tak při nastartovaném motoru a zvýšených otáčkách změříš jestli ti klesne napětí a případně o kolik... pokud tam bude pořád kolem 14V tak je to v pohodě

jo a jinak z těch údajů co jsi sem nakopíroval ten výkon alternátoru nevyčteš, protože je to asi tajné a není to tam ;-)
Je tam právě ze dobíjecí napětí alternatoru je při 4000ot 14,2-14,8 V, ale nikde nejsou A. Nic hele maximálně vymenim regulátor 😂

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Napsal: stř bře 06, 2019 21:38:53
od Zubr
Rex má altik dimenzovaný na cca 400W respektive 28,6A 14V

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Napsal: stř bře 06, 2019 21:58:04
od ZRX 1984
To jo, ale v max tockach ne? Když budes mit vse v ledkach nevim nevim jestli to da...

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Napsal: stř bře 06, 2019 22:03:54
od Zubr
Světla 60W dálkové
Zadní 2x5W
Osvětlení budíku kontrolky cca25W
Zapalování těžko říct odhad do 50W
Osvětlení SPZ 5W
Cca 30W dobíjení
Krátkodobé odběry brzdovky 2x21W
Blinkry 2x21W
=cca 264W rezerva výkonu bude ještě cca 136W

Na rukojetě a píčoviny v poho stačí, když přidáš sedlo, tak při zapnutí blinkru a brzdovek bude docházet k poklesům napětí, které podrží baterie, ale vypadá to blbě.

Rex má buzení alternatoru, což je výhoda za altikem jsou jen diody. Ale hřát se to bude.

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Napsal: stř bře 06, 2019 22:05:16
od Zubr
ZRX 1984 píše: stř bře 06, 2019 21:58:04 To jo, ale v max tockach ne? Když budes mit vse v ledkach nevim nevim jestli to da...
Nene to da i nad volnobehem

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Napsal: stř bře 06, 2019 22:07:20
od Zubr
ZRX 1984 píše: stř bře 06, 2019 21:58:04 To jo, ale v max tockach ne? Když budes mit vse v ledkach nevim nevim jestli to da...
Ledky mají mnohem nižší odběr, tam se da výkon ušetřit.

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Napsal: čtv bře 07, 2019 06:47:46
od Jenda
Zubr píše: stř bře 06, 2019 22:03:54 Světla 60W dálkové
Zadní 2x5W
Osvětlení budíku kontrolky cca25W
Zapalování těžko říct odhad do 50W
Osvětlení SPZ 5W
Cca 30W dobíjení
Krátkodobé odběry brzdovky 2x21W
Blinkry 2x21W
=cca 264W rezerva výkonu bude ještě cca 136W

Na rukojetě a píčoviny v poho stačí, když přidáš sedlo, tak při zapnutí blinkru a brzdovek bude docházet k poklesům napětí, které podrží baterie, ale vypadá to blbě.

Rex má buzení alternatoru, což je výhoda za altikem jsou jen diody. Ale hřát se to bude.
V podstatě díky tomu ze je pod ledkama, tak by ty čísla nahoře mohli být úplně jiné a ta rezerva mnohonásobně vyšší, z hlavy ted nevystrelim odběr těch ledek leda by byl napsanej přímo na nich.

Pak by to tedy mohlo znamenat ze za jízdy by se při zapnutí a pri maximálním odběru což je těch prvních řekneme 2-3 minuty při nahřívání by mohl zustat dostatek proudu i s rezervou na plnou obsluhu , následně při přepnutí do udrzovaciho režimu, i s možnosti nějakého dobíjení telefonu po cestě apod.

A úplně jako sci-fi teoreticky když si to poustis jen na jaře a na podzim kdy není úplně teplo tak by se to mohlo i uchladit 😀

Samozřejmě je tu pak varianta to zapínat postupně nejdřív nahřát jedno a pak druhé.

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Napsal: čtv bře 07, 2019 10:16:51
od Zubr
Jenda píše: čtv bře 07, 2019 06:47:46
Zubr píše: stř bře 06, 2019 22:03:54 Světla 60W dálkové
Zadní 2x5W
Osvětlení budíku kontrolky cca25W
Zapalování těžko říct odhad do 50W
Osvětlení SPZ 5W
Cca 30W dobíjení
Krátkodobé odběry brzdovky 2x21W
Blinkry 2x21W
=cca 264W rezerva výkonu bude ještě cca 136W

Na rukojetě a píčoviny v poho stačí, když přidáš sedlo, tak při zapnutí blinkru a brzdovek bude docházet k poklesům napětí, které podrží baterie, ale vypadá to blbě.

Rex má buzení alternatoru, což je výhoda za altikem jsou jen diody. Ale hřát se to bude.
V podstatě díky tomu ze je pod ledkama, tak by ty čísla nahoře mohli být úplně jiné a ta rezerva mnohonásobně vyšší, z hlavy ted nevystrelim odběr těch ledek leda by byl napsanej přímo na nich.

Pak by to tedy mohlo znamenat ze za jízdy by se při zapnutí a pri maximálním odběru což je těch prvních řekneme 2-3 minuty při nahřívání by mohl zustat dostatek proudu i s rezervou na plnou obsluhu , následně při přepnutí do udrzovaciho režimu, i s možnosti nějakého dobíjení telefonu po cestě apod.

A úplně jako sci-fi teoreticky když si to poustis jen na jaře a na podzim kdy není úplně teplo tak by se to mohlo i uchladit 😀

Samozřejmě je tu pak varianta to zapínat postupně nejdřív nahřát jedno a pak druhé.
Uvažuješ správně, souhlasím s tebou :wink:

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Napsal: čtv bře 07, 2019 10:37:25
od Jirka_Z
Já myslím, jak píše Zubr a ty na konci, moc to řešíš, to určitě zvládne, ale kdybys to chtěl opravdu měřit, tak to zapni a jak psal Kaňour, měř pokles napětí při zapnutí a vypnutí všeho co tam dáváš.
Pokud bude výrazný, tak bych nad tím dál přemýšlel, ale já myslím, že nebude, protože vyhřívání nebudeš mít na plné kule pořád, LEDkama jsi nějaký proud pošetřil, mobil / navigace sice bere 2A, ale při 5ti voltech... takže bych se tím fakt nezabýval ;)

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Napsal: čtv bře 07, 2019 10:44:13
od Jenda
Ale mě baví mít všechno promyšlené 😎 :rolleyes: :drinkers: