Stránka 2 z 4

Re: Nabíječka

Napsal: úte lis 10, 2015 13:46:07
od lukas.01
ZRX 1984 píše:A nebo mu kleklo už letos několik baterií
To nebude nabíječkou, ale kvalitou nebo stářím baterií.

Re: Nabíječka

Napsal: úte lis 10, 2015 13:48:28
od 666S999
Méďa píše:
ZRX 1984 píše:A nebo mu kleklo už letos několik baterií a potřebuje pořádnou nabíječku...

:(
ZEBY: "madam Curie rozbíjí atom" - Seky rozbíjí ionty (v baterkách?)

Mě za celý život udělaly baterky "pápá" jen asi 4x a to po zasloužené rachotě (většinou tak po 6ti letech provozu - v autě i v motorkách)
Co mě sere víc, ve dvou Fordech ze tří, mi po cca 200 T km odešel alternátor... a vzal s sebou do hrobu i baterky.

Já nevím, co tu řešíte. Baterka je spotřebák... Nebo ji vyndejte a nejezděte, pak nikdy nic nemile nepřekvapí. :finga:

P.S.: Kecy na téma "Ford" vítány... :lol:

Re: Nabíječka

Napsal: úte lis 10, 2015 14:11:56
od Ladis
lukas.01 píše:To nebude nabíječkou, ale kvalitou nebo stářím baterií.
Kvalita baterie je dneska naprosto neměřitelný pojem! :roll: :wink:

Re: Nabíječka

Napsal: úte lis 10, 2015 14:55:42
od Méďa
Ladis píše:
lukas.01 píše:To nebude nabíječkou, ale kvalitou nebo stářím baterií.
Kvalita baterie je dneska naprosto neměřitelný pojem! :roll: :wink:


jj.
Záruka 12-24 měsíců se na AKU "skoro nevztahuje". Pokud už někdo z vás zkoušel reklamovat, že nestartuje atd..... 6 měsíců a ještě s problémy.
(jen pro info-AKU se mi ve firmě na dopravě otočí ročně za 40-50 tis. tak už mám statistický vzorek bez rozdílu dodavatele a typu) :butthead:

Re: Nabíječka

Napsal: úte lis 10, 2015 15:14:43
od 666S999
Na "motorkářích" se řešily baterky, a "jednadvětři bába povídala", bylo jich víc..., ŽE:
největší propadáky jsou VARTA... tak co je na tom pravdy, Méďo? :lol:
Jak si vedou v Tvé statistice? (Vartu jsem nikdy v autě kvůli "čekání = vartovat" nikdy neměl...)

Re: Nabíječka

Napsal: úte lis 10, 2015 15:19:53
od 666S999
Ladis píše: Kvalita baterie je dneska naprosto neměřitelný pojem! :roll: :wink:
Jsi na to kápnul, baterkáři jsou pokoutní alchymisti a za nekvalitu se vykrucují ještě hůř, než nenapité klíště.

Proto, když baterka dožije 6 let, tak jí koupím k narozeninám něco praktického, třeba nabíječku....

Ano milé děti, už jsme zase na začátku... :roll: :shock:

Re: Nabíječka

Napsal: stř lis 11, 2015 09:04:19
od ZRX 1984
CHOSÉ SE K TOMU PROPRAOVAL SÁM :-)

Já měl letos jednu baterku na reklamaci a starší moudrý šedý pán, který baterie prodává od roku 1991 a před tím dělal v Tesle taky okolo baterií, mi řekl, každou baterku jednou ročně otevřít dolít a dobít pořádnou trafo nabíječkou nechat probublat.

Re: Nabíječka

Napsal: stř lis 11, 2015 18:34:23
od Méďa
ZRX 1984 píše:CHOSÉ SE K TOMU PROPRAOVAL SÁM :-)

Já měl letos jednu baterku na reklamaci a starší moudrý šedý pán, který baterie prodává od roku 1991 a před tím dělal v Tesle taky okolo baterií, mi řekl, každou baterku jednou ročně otevřít dolít a dobít pořádnou trafo nabíječkou nechat probublat.
No, AKU co mám na Jawu, tak to bych ještě bral, ale dolévat? Dovolím si maliiiiiinko odporovat a použiju příručku.

Tak jako tak vydrží max 4 roky a pak se prudce snížuje startovací proud. Příště na sraz vezmu elektronický zátěžák s tiskárnou. Je schopen vyplivnout i % životnosti a funguje to. Baterku, co má Kawasan bych raději neotvíral :D
Jen pro Chosého- V Toyotě Yaris 1,0 r.v. 2001 vydržela baterka Varta (origo z výroby víc než 12 let). Možná jsem to někde už psal. Jezdil každý den do 50km, parkování venku, bez dobíjení vnějším zdrojem. Asi někde....neudělali chybu.Pozor Extra vyjímka!

Otevřené akumulátory
Akumulátory tohoto typu jsou známé také jako „standardní akumulátory“ nebo „běžné akumulátory“. Lze je snadno rozpoznat podle šroubovacích krytek na plášti. U těchto akumulátorů lze provádět údržbu (destilovanou vodu je možné doplňovat) a lze je nabíjet pomocí každého nabíjecího přístroje.[/size]

Uzavřené akumulátory
Tyto akumulátory jsou označovány také výrazem „bezúdržbové akumulátory“. Oproti akumulátorům WET nelze tyto akumulátory otevírat. Jsou uzavřené a nelze je doplňovat. Tento druh akumulátorů vyžaduje regulované nabíjecí přístroje.

Akumulátory VRLA
Při příliš vysokém tlaku v důsledku nesprávného zacházení (chybný nabíjecí přístroj) se ventily otevřou. Plyny mohou unikat ventilem, trvale však snižují životnost akumulátoru. Kromě toho nesmí nikdy do akumulátoru proniknout vnější vzduch. Rekombinační akumulátory se nesmí nikdy otevírat a jsou zcela bezúdržbové. Tento druh akumulátorů vyžaduje regulované nabíjecí přístroje.[/i]

Re: Nabíječka

Napsal: stř lis 11, 2015 21:28:30
od misak39
hezky řečeno... ale co je za kategorii baterek, co sice maj dekl (resp. většinou dva) ale daj se normálně sundat a jsou to olověný batérie?

Re: Nabíječka

Napsal: stř lis 11, 2015 22:39:51
od KankX
ZRX 1984 píše:CHOSÉ SE K TOMU PROPRAOVAL SÁM :-)

Já měl letos jednu baterku na reklamaci a starší moudrý šedý pán, který baterie prodává od roku 1991 a před tím dělal v Tesle taky okolo baterií, mi řekl, každou baterku jednou ročně otevřít dolít a dobít pořádnou trafo nabíječkou nechat probublat.
hm tak ten pán měl zůstat v roce 1991 ... tohle uděláš s baterkou do motorky a PÁ PÁ ... BYE BYE

Re: Nabíječka

Napsal: čtv lis 12, 2015 08:07:43
od Méďa
misak39 píše:hezky řečeno... ale co je za kategorii baterek, co sice maj dekl (resp. většinou dva) ale daj se normálně sundat a jsou to olověný batérie?

varianta 2- Uzavřené AKU-s dolitím se nepočítá, ale podle mne se po určité době "něco málo" odpaří a na záchranu života ke konci sezony bych to i zkusil-vyhodit ji můžu vždycky.

Samo, že nejsou jen ty 3 varianty olověných, ale tady to stačí. I u těch uzavřených, když přeženeš nabíjení klasickou nabíječkou, třeba přepnutím na nabíjení trvalým proudem (což šlo a jde-někdy to je i potřeba) +............ a provaříš ji, tak z ní máš sušenku na namáčení.
Otevřít jde každá :D

Ještě byla kdysi taky dobrý rada- před nabíjením klasického olověného AKU (se šroubovacími víčky a kyselinou) otočit dnem nahoru a hned zpět. NENENENENE a nebudu psát proč.
Poslední-na své mladé oči jsem vícekrát viděl, jak to dopadne, když AKU vaří (s povolenými víčky) a elektrikář nebo jiný odborník pod proudem odpojí svorku. Fuj.

Re: Nabíječka

Napsal: čtv lis 12, 2015 12:05:59
od 666S999
Méďa píše: Ještě byla kdysi taky dobrý rada- před nabíjením klasického olověného AKU (se šroubovacími víčky a kyselinou) otočit dnem nahoru a hned zpět. NENENENENE a nebudu psát proč.
Poslední-na své mladé oči jsem vícekrát viděl, jak to dopadne, když AKU vaří (s povolenými víčky) a elektrikář nebo jiný odborník pod proudem odpojí svorku. Fuj.
SS oudruzi vědí, netřeba rozvádět. :lol: :ANAL: . Méďo už začínám šedivět, a velmi nepatrně (promile), za to může nejen věk, ale i štrapáce s batéryjema. :rock:

Re: Nabíječka

Napsal: čtv lis 12, 2015 13:31:07
od Zdrahy
Víte jak dopadl Jan Hus..

Re: Nabíječka

Napsal: čtv lis 12, 2015 13:46:04
od Méďa
666S999 píše:
Méďa píše: Ještě byla kdysi taky dobrý rada- před nabíjením klasického olověného AKU (se šroubovacími víčky a kyselinou) otočit dnem nahoru a hned zpět. NENENENENE a nebudu psát proč.
Poslední-na své mladé oči jsem vícekrát viděl, jak to dopadne, když AKU vaří (s povolenými víčky) a elektrikář nebo jiný odborník pod proudem odpojí svorku. Fuj.
SS oudruzi vědí, netřeba rozvádět. :lol: :ANAL: . Méďo už začínám šedivět, a velmi nepatrně (promile), za to může nejen věk, ale i štrapáce s batéryjema. :rock:
Jestli je tohle měřítko, tak to jsem na 100% za zenitem :lol: xxx

Sekymu nikdo neporadil, ale keců dost :rolleyes:

Re: Nabíječka

Napsal: čtv lis 12, 2015 18:11:02
od kawasan
Zdrahy píše:Víte jak dopadl Jan Hus..
- ten měl taky baterku v p----i ??? :rolleyes: