Stránka 2 z 2

Napsal: stř úno 10, 2010 22:42:59
od KankX
matt píše:tak proc jsem se tady asi ptal??abych zjistil co a jak!!!nikdo sem nenapsal az na maverika. tak jsem procetl par diskuzi a taky tam psali o brouseni. a kdyz me to potrvrdil jeste ten borec co dela motory :scratch:
neres to... nech zbrousit a je to. Kupovat nove je nebetycna kravina. Asi tak jako vyrobce nedoporucuje ty podlozky prehazovat mezi sebou... dnes je vse o ksefte a taky o tom ze kdyz koupis novou je jistota ze ma spravnou tloustku, kdyz to zbrousi matlak nekde na koleni, tak je to vsechno v haji a za to si vyrobce nemuze vzit zodpovednost, proto to doporuceni !!! Podlozka je z uslechtile ocele a rozhodne neni jeji povrh nijak upravovan, jak tu nekteri psali, to ti muzu klidne garantovat...

Napsal: čtv úno 11, 2010 08:55:55
od ZRX 1984
Tak to je jednoduchý, nech brousit a když to bude na chuj, už víš že nejsou z ušlechtilé ocele celé, ale jen povrch, bo se teďka šetří všude a koupíš pak novou no, korát to bude třeba dvojí práce.

Napsal: čtv úno 11, 2010 10:28:21
od marek
U podložek z motorky jsem to netestoval, ale u auta, tuším že to tehdy byl nějaký Citroen, jsem měřil tvrdost podložky před a po obroušení a bylo to stejné. Takže buď tam žádné povrchové kalení nebo cementace nebo něco podobného není a nebo je to ve vrstvě silnější než ta desetina nabo dvě co z toho obrousíš. Ale jak říkám, bylo to u plechovky.

Napsal: čtv úno 11, 2010 10:43:03
od ZRX 1984
marek píše:U podložek z motorky jsem to netestoval, ale u auta, tuším že to tehdy byl nějaký Citroen, jsem měřil tvrdost podložky před a po obroušení a bylo to stejné. Takže buď tam žádné povrchové kalení nebo cementace nebo něco podobného není a nebo je to ve vrstvě silnější než ta desetina nabo dvě co z toho obrousíš. Ale jak říkám, bylo to u plechovky.
A hlavně v dobách jistě poctivých :-) Dneska je třeba prodávat nové věci a ne repasovat staré....

Napsal: čtv úno 11, 2010 13:51:39
od Pavel ZRX
KankX píše:
matt píše:tak proc jsem se tady asi ptal??abych zjistil co a jak!!!nikdo sem nenapsal az na maverika. tak jsem procetl par diskuzi a taky tam psali o brouseni. a kdyz me to potrvrdil jeste ten borec co dela motory :scratch:
neres to... nech zbrousit a je to. Kupovat nove je nebetycna kravina. Asi tak jako vyrobce nedoporucuje ty podlozky prehazovat mezi sebou... dnes je vse o ksefte a taky o tom ze kdyz koupis novou je jistota ze ma spravnou tloustku, kdyz to zbrousi matlak nekde na koleni, tak je to vsechno v haji a za to si vyrobce nemuze vzit zodpovednost, proto to doporuceni !!! Podlozka je z uslechtile ocele a rozhodne neni jeji povrh nijak upravovan, jak tu nekteri psali, to ti muzu klidne garantovat...
Važ slova, garante :wink: Ti někteří, co tu psali, jsou třeba servisáci, co to řeší denně. Já to prostě nebrousím, brousit nikomu nebudu a když někdo nemá na servis, ať si motorku dělá sám, jak chce, podložky klidně broušené, doma na brusce nebo na magnetce, se svojí garancí, nebo tou tvojí. Jo a na svoje motorky kupuju originální díly, vím proč, včetně podložek ventilů, které jsem řešil nedávno, při servisu 6000km, 6ks jsem přeskládal, to je samo OK, 10ks jsem koupil.

Napsal: čtv úno 11, 2010 17:18:33
od Maverick
Pavel ZRX píše:Važ slova, garante :wink: Ti někteří, co tu psali, jsou třeba servisáci, co to řeší denně. Já to prostě nebrousím, brousit nikomu nebudu a když někdo nemá na servis, ať si motorku dělá sám, jak chce, podložky klidně broušené, doma na brusce nebo na magnetce, se svojí garancí, nebo tou tvojí. Jo a na svoje motorky kupuju originální díly, vím proč, včetně podložek ventilů, které jsem řešil nedávno, při servisu 6000km, 6ks jsem přeskládal, to je samo OK, 10ks jsem koupil.
Podepsáno :idea:

Napsal: čtv úno 11, 2010 21:22:01
od KankX
co jsem napsal to plati... nikdo vas nenuti brousit, ja bych si je doma taky nebrousil, protoze mam vsak clovicka ve sroubarne kde maji patricne vybaveni a vzhledem k tomu ze se sbrousenim zadna tvrdost ani kvalita podlozky nezmeni tak neni duvod rvat prachy nenazranym, ze? ;-) Takze bych to shrnul asi takto... samozrejme ze kdyz tu podlozku sbrousi nekdo neodborne a treba ji prekali, tak maji ventily problem... pak je urcite lepsi koupit novou.

Napsal: čtv úno 11, 2010 21:34:24
od Pavel ZRX
KankX píše:co jsem napsal to plati... nikdo vas nenuti brousit, ja bych si je doma taky nebrousil, protoze mam vsak clovicka ve sroubarne kde maji patricne vybaveni a vzhledem k tomu ze se sbrousenim zadna tvrdost ani kvalita podlozky nezmeni tak neni duvod rvat prachy nenazranym, ze? ;-) Takze bych to shrnul asi takto... samozrejme ze kdyz tu podlozku sbrousi nekdo neodborne a treba ji prekali, tak maji ventily problem... pak je urcite lepsi koupit novou.
Nepřekalí, maximálně popustí nebo vyžíhá, zleží na dosažené teplotě. Ke kalení je třeba dosáhnout austenit. stavu a prudce zchladit.

Napsal: pát úno 12, 2010 08:49:38
od Tomast33
Fakt nechápu co tu řešíte.
Na motorku r.v. 96 bych nové podložky určitě nekupoval a klidně je samo profi, nechal zbrousit.
Myslím si, že pokud se nevyžíhají bude to OK.