Stránka 2 z 2
Napsal: stř úno 10, 2010 22:42:59
od KankX
matt píše:tak proc jsem se tady asi ptal??abych zjistil co a jak!!!nikdo sem nenapsal az na maverika. tak jsem procetl par diskuzi a taky tam psali o brouseni. a kdyz me to potrvrdil jeste ten borec co dela motory

neres to... nech zbrousit a je to. Kupovat nove je nebetycna kravina. Asi tak jako vyrobce nedoporucuje ty podlozky prehazovat mezi sebou... dnes je vse o ksefte a taky o tom ze kdyz koupis novou je jistota ze ma spravnou tloustku, kdyz to zbrousi matlak nekde na koleni, tak je to vsechno v haji a za to si vyrobce nemuze vzit zodpovednost, proto to doporuceni !!! Podlozka je z uslechtile ocele a rozhodne neni jeji povrh nijak upravovan, jak tu nekteri psali, to ti muzu klidne garantovat...
Napsal: čtv úno 11, 2010 08:55:55
od ZRX 1984
Tak to je jednoduchý, nech brousit a když to bude na chuj, už víš že nejsou z ušlechtilé ocele celé, ale jen povrch, bo se teďka šetří všude a koupíš pak novou no, korát to bude třeba dvojí práce.
Napsal: čtv úno 11, 2010 10:28:21
od marek
U podložek z motorky jsem to netestoval, ale u auta, tuším že to tehdy byl nějaký Citroen, jsem měřil tvrdost podložky před a po obroušení a bylo to stejné. Takže buď tam žádné povrchové kalení nebo cementace nebo něco podobného není a nebo je to ve vrstvě silnější než ta desetina nabo dvě co z toho obrousíš. Ale jak říkám, bylo to u plechovky.
Napsal: čtv úno 11, 2010 10:43:03
od ZRX 1984
marek píše:U podložek z motorky jsem to netestoval, ale u auta, tuším že to tehdy byl nějaký Citroen, jsem měřil tvrdost podložky před a po obroušení a bylo to stejné. Takže buď tam žádné povrchové kalení nebo cementace nebo něco podobného není a nebo je to ve vrstvě silnější než ta desetina nabo dvě co z toho obrousíš. Ale jak říkám, bylo to u plechovky.
A hlavně v dobách jistě poctivých

Dneska je třeba prodávat nové věci a ne repasovat staré....
Napsal: čtv úno 11, 2010 13:51:39
od Pavel ZRX
KankX píše:matt píše:tak proc jsem se tady asi ptal??abych zjistil co a jak!!!nikdo sem nenapsal az na maverika. tak jsem procetl par diskuzi a taky tam psali o brouseni. a kdyz me to potrvrdil jeste ten borec co dela motory

neres to... nech zbrousit a je to. Kupovat nove je nebetycna kravina. Asi tak jako vyrobce nedoporucuje ty podlozky prehazovat mezi sebou... dnes je vse o ksefte a taky o tom ze kdyz koupis novou je jistota ze ma spravnou tloustku, kdyz to zbrousi matlak nekde na koleni, tak je to vsechno v haji a za to si vyrobce nemuze vzit zodpovednost, proto to doporuceni !!! Podlozka je z uslechtile ocele a rozhodne neni jeji povrh nijak upravovan, jak tu nekteri psali, to ti muzu klidne garantovat...
Važ slova, garante

Ti někteří, co tu psali, jsou třeba servisáci, co to řeší denně. Já to prostě nebrousím, brousit nikomu nebudu a když někdo nemá na servis, ať si motorku dělá sám, jak chce, podložky klidně broušené, doma na brusce nebo na magnetce, se svojí garancí, nebo tou tvojí. Jo a na svoje motorky kupuju originální díly, vím proč, včetně podložek ventilů, které jsem řešil nedávno, při servisu 6000km, 6ks jsem přeskládal, to je samo OK, 10ks jsem koupil.
Napsal: čtv úno 11, 2010 17:18:33
od Maverick
Pavel ZRX píše:Važ slova, garante

Ti někteří, co tu psali, jsou třeba servisáci, co to řeší denně. Já to prostě nebrousím, brousit nikomu nebudu a když někdo nemá na servis, ať si motorku dělá sám, jak chce, podložky klidně broušené, doma na brusce nebo na magnetce, se svojí garancí, nebo tou tvojí. Jo a na svoje motorky kupuju originální díly, vím proč, včetně podložek ventilů, které jsem řešil nedávno, při servisu 6000km, 6ks jsem přeskládal, to je samo OK, 10ks jsem koupil.
Podepsáno

Napsal: čtv úno 11, 2010 21:22:01
od KankX
co jsem napsal to plati... nikdo vas nenuti brousit, ja bych si je doma taky nebrousil, protoze mam vsak clovicka ve sroubarne kde maji patricne vybaveni a vzhledem k tomu ze se sbrousenim zadna tvrdost ani kvalita podlozky nezmeni tak neni duvod rvat prachy nenazranym, ze?

Takze bych to shrnul asi takto... samozrejme ze kdyz tu podlozku sbrousi nekdo neodborne a treba ji prekali, tak maji ventily problem... pak je urcite lepsi koupit novou.
Napsal: čtv úno 11, 2010 21:34:24
od Pavel ZRX
KankX píše:co jsem napsal to plati... nikdo vas nenuti brousit, ja bych si je doma taky nebrousil, protoze mam vsak clovicka ve sroubarne kde maji patricne vybaveni a vzhledem k tomu ze se sbrousenim zadna tvrdost ani kvalita podlozky nezmeni tak neni duvod rvat prachy nenazranym, ze?

Takze bych to shrnul asi takto... samozrejme ze kdyz tu podlozku sbrousi nekdo neodborne a treba ji prekali, tak maji ventily problem... pak je urcite lepsi koupit novou.
Nepřekalí, maximálně popustí nebo vyžíhá, zleží na dosažené teplotě. Ke kalení je třeba dosáhnout austenit. stavu a prudce zchladit.
Napsal: pát úno 12, 2010 08:49:38
od Tomast33
Fakt nechápu co tu řešíte.
Na motorku r.v. 96 bych nové podložky určitě nekupoval a klidně je samo profi, nechal zbrousit.
Myslím si, že pokud se nevyžíhají bude to OK.