Stránka 2 z 2

Re: zx9r 2000 Nesvítí,

Napsal: stř pro 18, 2013 20:52:08
od Blacky
Mnoo origo xenon 4300K svítí "zluto-bile" a to je v poho, nejaky tunersky 6-8000K neresim.

Nemám nic proti Osramu. i ta základní žárovka musi splnovat normu. ale i Osram dělá ruzný, takže zkusím nejake "svitivejsi". "Bereš z regálu" ten standard, nebo i nějaký ty Silverstar, nebo X-racer?

Ale díky za info o tech bankach, to sem nejak neresil. Tedy by se mela zarovka menit driv, nez praskne :)

Re: zx9r 2000 Nesvítí,

Napsal: stř pro 18, 2013 21:45:19
od Pavel ZRX
[quote="Z."

Jakou uvádí u Philipse Eco, co snese 14,8V dobu životnosti?
Uvádějí jen 4x vyšší životnost přímo na obale.

Re: zx9r 2000 Nesvítí,

Napsal: pon pro 23, 2013 22:43:06
od Z.
Pavel ZRX píše:[quote="Z."

Jakou uvádí u Philipse Eco, co snese 14,8V dobu životnosti?
Uvádějí jen 4x vyšší životnost přímo na obale.
:-) 1000 až 1500 hodin je střední doba životnosti pro std H7, takže 6000 hodin to je 250 dní.

Re: zx9r 2000 Nesvítí,

Napsal: pon pro 23, 2013 22:50:40
od Z.
Blacky píše:Mnoo origo xenon 4300K svítí "zluto-bile" a to je v poho, nejaky tunersky 6-8000K neresim.

Nemám nic proti Osramu. i ta základní žárovka musi splnovat normu. ale i Osram dělá ruzný, takže zkusím nejake "svitivejsi". "Bereš z regálu" ten standard, nebo i nějaký ty Silverstar, nebo X-racer?

Ale díky za info o tech bankach, to sem nejak neresil. Tedy by se mela zarovka menit driv, nez praskne :)

:-)

Řekněme, že v tom regálu jsou etalonové žárovky, tj, takové "výběrové", které se používají pro měření fotometrických vlastností světlometů a svítilen a jsou uznány všemi těmi TUV, EZU, SAE, CCC a jinými vládními autoritami pro "type approval" světelného zdroje. Čili žádné silverstary, brakery, racery či dark killery to nejsou.

V podstatě ano, žárovka by se měla pravidelně měnit. Ale to dělám pouze já, bo se tím živím. A možná ještě pár kolegů v branži, co máme stejnou diagnozu.

Momentálně je nejlepším zdrojem pro auta/motorky použití 35W Xenonu. Žárovky se profilují jako "low cost řešení", LED-ky potřebují ještě "zvládnout" odpadní teplo vs. světelný tok (dávám tomu 2-3 roky), dobrý kompromis mezi vším je 25W Xenon. Za pár let uvidíme co laser, prozatím docela drahý špás.

Re: zx9r 2000 Nesvítí,

Napsal: úte pro 24, 2013 09:41:36
od KankX
Z. píše:
Blacky píše:Mnoo origo xenon 4300K svítí "zluto-bile" a to je v poho, nejaky tunersky 6-8000K neresim.

Nemám nic proti Osramu. i ta základní žárovka musi splnovat normu. ale i Osram dělá ruzný, takže zkusím nejake "svitivejsi". "Bereš z regálu" ten standard, nebo i nějaký ty Silverstar, nebo X-racer?

Ale díky za info o tech bankach, to sem nejak neresil. Tedy by se mela zarovka menit driv, nez praskne :)

V podstatě ano, žárovka by se měla pravidelně měnit. Ale to dělám pouze já, bo se tím živím. A možná ještě pár kolegů v branži, co máme stejnou diagnozu.
Ty Zbyndo a musím je měnit i když nejezdim? U většiny motorkářů bude asi stačit ta jedna se kterou to koupili, protože tolik hodin co ta žárovka vydrží, vydrží v sedle jen malo z nich :D

Re: zx9r 2000 Nesvítí,

Napsal: úte pro 24, 2013 18:37:35
od 666S999
KankX píše: Ty Zbyndo a musím je měnit i když nejezdim? U většiny motorkářů bude asi stačit ta jedna se kterou to koupili, protože tolik hodin co ta žárovka vydrží, vydrží v sedle jen malo z nich :D
Tak už jsem starej jak Metuzalém, i na Rexovi už jsem měnil prasklou žárovku (teda "tlumené"), kdybych byl COOL, tak budu ještě jezdit do STK na dálkový...
Nebo si kupuju motorky se špatnýma žárovkama.
Na letadlech v "pozičkách" praskají u jedné barvy žárovky cca 3x časteji než u druhé... Otázka na žárovkové experty: Která barva to je, a logicky proč?!

Re: zx9r 2000 Nesvítí,

Napsal: stř pro 25, 2013 10:19:01
od Zdrahy
Ta červená co bliká rychlejc?

Re: zx9r 2000 Nesvítí,

Napsal: stř pro 25, 2013 10:55:38
od Blacky
Hmm to jsou ty barvy reseni zarovkou? Já myslel, ze jen barevnym filtrem. Tam bych predpokladal, ze cervena pohlti vic tepla, tim padem do cela vic zahreje a proto praskne.

Re: zx9r 2000 Nesvítí,

Napsal: stř pro 25, 2013 12:27:53
od 666S999
Tajenka vyřešena pánové, praská zelená (pravé křídlo). Jelikož zelená nepropouští červené, tepelné záření, čili vevnitř se víc "spaří". Většina lidí tipuje červenou, ta ale tak neškodí, jako barva přírody - zelená. Protože rostlinky chrtí energii, tak odrážejí jen zelenou.
Ano, žárovky jsou jen "letecký standart" bílé světlo, a kryt je tvarovaný barevný filtr (u letadel mého stáří byly skleněné) někdy praskl i ten zelený dekl, červený téměř nikdy.

Re: zx9r 2000 Nesvítí,

Napsal: stř pro 25, 2013 15:27:36
od lukas.01
666S999 píše: Tak už jsem starej jak Metuzalém, i na Rexovi už jsem měnil prasklou žárovku (teda "tlumené")
Také jsem musel vyměnit žárovku v předním světle a bylo na ní naspáno MADE IN JAPAN, tak to byla asi ještě origo z výroby.

Re: zx9r 2000 Nesvítí,

Napsal: stř pro 25, 2013 17:08:41
od Blacky
666S999 píše:Tajenka vyřešena pánové, praská zelená (pravé křídlo). Jelikož zelená nepropouští červené, tepelné záření, čili vevnitř se víc "spaří". Většina lidí tipuje červenou, ta ale tak neškodí, jako barva přírody - zelená. Protože rostlinky chrtí energii, tak odrážejí jen zelenou.
Ano, žárovky jsou jen "letecký standart" bílé světlo, a kryt je tvarovaný barevný filtr (u letadel mého stáří byly skleněné) někdy praskl i ten zelený dekl, červený téměř nikdy.

Jéé jasný. Sem ofce to obrátil :mrgreen: Žárovka vyzáří celý spektrum a barevnej filtr zadrží všechny barvy kromě svý vlastní. A IR je ve spektru pod červenou. Logické. Díky za prima příklad. Budu tím machrovat na studenty :butthead:

Re: zx9r 2000 Nesvítí,

Napsal: stř pro 25, 2013 18:16:52
od Z.
Zdrahy píše:Ta červená co bliká rychlejc?

Ta červená co bliká rychlejc

Toto je správná odpověď.

Re: zx9r 2000 Nesvítí,

Napsal: stř pro 25, 2013 18:20:45
od Z.
KankX píše:
Z. píše:
Blacky píše:Mnoo origo xenon 4300K svítí "zluto-bile" a to je v poho, nejaky tunersky 6-8000K neresim.

Nemám nic proti Osramu. i ta základní žárovka musi splnovat normu. ale i Osram dělá ruzný, takže zkusím nejake "svitivejsi". "Bereš z regálu" ten standard, nebo i nějaký ty Silverstar, nebo X-racer?

Ale díky za info o tech bankach, to sem nejak neresil. Tedy by se mela zarovka menit driv, nez praskne :)

V podstatě ano, žárovka by se měla pravidelně měnit. Ale to dělám pouze já, bo se tím živím. A možná ještě pár kolegů v branži, co máme stejnou diagnozu.
Ty Zbyndo a musím je měnit i když nejezdim? U většiny motorkářů bude asi stačit ta jedna se kterou to koupili, protože tolik hodin co ta žárovka vydrží, vydrží v sedle jen malo z nich :D
Musíš, Honzo, musíš.

Re: zx9r 2000 Nesvítí,

Napsal: sob led 04, 2014 16:33:03
od Zdrahy
Zbyndo a máš nějaké zkušenosti s HOD žárovkami? (samozřejmě že vím že nejsou schválené pro běžný provoz, jen mě to zajímá)