Stránka 2 z 2
Re: zx9r 2000 Nesvítí,
Napsal: stř pro 18, 2013 20:52:08
od Blacky
Mnoo origo xenon 4300K svítí "zluto-bile" a to je v poho, nejaky tunersky 6-8000K neresim.
Nemám nic proti Osramu. i ta základní žárovka musi splnovat normu. ale i Osram dělá ruzný, takže zkusím nejake "svitivejsi". "Bereš z regálu" ten standard, nebo i nějaký ty Silverstar, nebo X-racer?
Ale díky za info o tech bankach, to sem nejak neresil. Tedy by se mela zarovka menit driv, nez praskne

Re: zx9r 2000 Nesvítí,
Napsal: stř pro 18, 2013 21:45:19
od Pavel ZRX
[quote="Z."
Jakou uvádí u Philipse Eco, co snese 14,8V dobu životnosti?
Uvádějí jen 4x vyšší životnost přímo na obale.
Re: zx9r 2000 Nesvítí,
Napsal: pon pro 23, 2013 22:43:06
od Z.
Pavel ZRX píše:[quote="Z."
Jakou uvádí u Philipse Eco, co snese 14,8V dobu životnosti?
Uvádějí jen 4x vyšší životnost přímo na obale.

1000 až 1500 hodin je střední doba životnosti pro std H7, takže 6000 hodin to je 250 dní.
Re: zx9r 2000 Nesvítí,
Napsal: pon pro 23, 2013 22:50:40
od Z.
Blacky píše:Mnoo origo xenon 4300K svítí "zluto-bile" a to je v poho, nejaky tunersky 6-8000K neresim.
Nemám nic proti Osramu. i ta základní žárovka musi splnovat normu. ale i Osram dělá ruzný, takže zkusím nejake "svitivejsi". "Bereš z regálu" ten standard, nebo i nějaký ty Silverstar, nebo X-racer?
Ale díky za info o tech bankach, to sem nejak neresil. Tedy by se mela zarovka menit driv, nez praskne

Řekněme, že v tom regálu jsou etalonové žárovky, tj, takové "výběrové", které se používají pro měření fotometrických vlastností světlometů a svítilen a jsou uznány všemi těmi TUV, EZU, SAE, CCC a jinými vládními autoritami pro "type approval" světelného zdroje. Čili žádné silverstary, brakery, racery či dark killery to nejsou.
V podstatě ano, žárovka by se měla pravidelně měnit. Ale to dělám pouze já, bo se tím živím. A možná ještě pár kolegů v branži, co máme stejnou diagnozu.
Momentálně je nejlepším zdrojem pro auta/motorky použití 35W Xenonu. Žárovky se profilují jako "low cost řešení", LED-ky potřebují ještě "zvládnout" odpadní teplo vs. světelný tok (dávám tomu 2-3 roky), dobrý kompromis mezi vším je 25W Xenon. Za pár let uvidíme co laser, prozatím docela drahý špás.
Re: zx9r 2000 Nesvítí,
Napsal: úte pro 24, 2013 09:41:36
od KankX
Z. píše:Blacky píše:Mnoo origo xenon 4300K svítí "zluto-bile" a to je v poho, nejaky tunersky 6-8000K neresim.
Nemám nic proti Osramu. i ta základní žárovka musi splnovat normu. ale i Osram dělá ruzný, takže zkusím nejake "svitivejsi". "Bereš z regálu" ten standard, nebo i nějaký ty Silverstar, nebo X-racer?
Ale díky za info o tech bankach, to sem nejak neresil. Tedy by se mela zarovka menit driv, nez praskne

V podstatě ano, žárovka by se měla pravidelně měnit. Ale to dělám pouze já, bo se tím živím. A možná ještě pár kolegů v branži, co máme stejnou diagnozu.
Ty Zbyndo a musím je měnit i když nejezdim? U většiny motorkářů bude asi stačit ta jedna se kterou to koupili, protože tolik hodin co ta žárovka vydrží, vydrží v sedle jen malo z nich

Re: zx9r 2000 Nesvítí,
Napsal: úte pro 24, 2013 18:37:35
od 666S999
KankX píše:
Ty Zbyndo a musím je měnit i když nejezdim? U většiny motorkářů bude asi stačit ta jedna se kterou to koupili, protože tolik hodin co ta žárovka vydrží, vydrží v sedle jen malo z nich

Tak už jsem starej jak Metuzalém, i na Rexovi už jsem měnil prasklou žárovku (teda "tlumené"), kdybych byl COOL, tak budu ještě jezdit do STK na dálkový...
Nebo si kupuju motorky se špatnýma žárovkama.
Na letadlech v "pozičkách" praskají u jedné barvy žárovky cca 3x časteji než u druhé... Otázka na žárovkové experty: Která barva to je, a logicky proč?!
Re: zx9r 2000 Nesvítí,
Napsal: stř pro 25, 2013 10:19:01
od Zdrahy
Ta červená co bliká rychlejc?
Re: zx9r 2000 Nesvítí,
Napsal: stř pro 25, 2013 10:55:38
od Blacky
Hmm to jsou ty barvy reseni zarovkou? Já myslel, ze jen barevnym filtrem. Tam bych predpokladal, ze cervena pohlti vic tepla, tim padem do cela vic zahreje a proto praskne.
Re: zx9r 2000 Nesvítí,
Napsal: stř pro 25, 2013 12:27:53
od 666S999
Tajenka vyřešena pánové, praská zelená (pravé křídlo). Jelikož zelená nepropouští červené, tepelné záření, čili vevnitř se víc "spaří". Většina lidí tipuje červenou, ta ale tak neškodí, jako barva přírody - zelená. Protože rostlinky chrtí energii, tak odrážejí jen zelenou.
Ano, žárovky jsou jen "letecký standart" bílé světlo, a kryt je tvarovaný barevný filtr (u letadel mého stáří byly skleněné) někdy praskl i ten zelený dekl, červený téměř nikdy.
Re: zx9r 2000 Nesvítí,
Napsal: stř pro 25, 2013 15:27:36
od lukas.01
666S999 píše:
Tak už jsem starej jak Metuzalém, i na Rexovi už jsem měnil prasklou žárovku (teda "tlumené")
Také jsem musel vyměnit žárovku v předním světle a bylo na ní naspáno MADE IN JAPAN, tak to byla asi ještě origo z výroby.
Re: zx9r 2000 Nesvítí,
Napsal: stř pro 25, 2013 17:08:41
od Blacky
666S999 píše:Tajenka vyřešena pánové, praská zelená (pravé křídlo). Jelikož zelená nepropouští červené, tepelné záření, čili vevnitř se víc "spaří". Většina lidí tipuje červenou, ta ale tak neškodí, jako barva přírody - zelená. Protože rostlinky chrtí energii, tak odrážejí jen zelenou.
Ano, žárovky jsou jen "letecký standart" bílé světlo, a kryt je tvarovaný barevný filtr (u letadel mého stáří byly skleněné) někdy praskl i ten zelený dekl, červený téměř nikdy.
Jéé jasný. Sem ofce to obrátil

Žárovka vyzáří celý spektrum a barevnej filtr zadrží všechny barvy kromě svý vlastní. A IR je ve spektru pod červenou. Logické. Díky za prima příklad. Budu tím machrovat na studenty

Re: zx9r 2000 Nesvítí,
Napsal: stř pro 25, 2013 18:16:52
od Z.
Zdrahy píše:Ta červená co bliká rychlejc?
Ta červená co bliká rychlejc
Toto je správná odpověď.
Re: zx9r 2000 Nesvítí,
Napsal: stř pro 25, 2013 18:20:45
od Z.
KankX píše:Z. píše:Blacky píše:Mnoo origo xenon 4300K svítí "zluto-bile" a to je v poho, nejaky tunersky 6-8000K neresim.
Nemám nic proti Osramu. i ta základní žárovka musi splnovat normu. ale i Osram dělá ruzný, takže zkusím nejake "svitivejsi". "Bereš z regálu" ten standard, nebo i nějaký ty Silverstar, nebo X-racer?
Ale díky za info o tech bankach, to sem nejak neresil. Tedy by se mela zarovka menit driv, nez praskne

V podstatě ano, žárovka by se měla pravidelně měnit. Ale to dělám pouze já, bo se tím živím. A možná ještě pár kolegů v branži, co máme stejnou diagnozu.
Ty Zbyndo a musím je měnit i když nejezdim? U většiny motorkářů bude asi stačit ta jedna se kterou to koupili, protože tolik hodin co ta žárovka vydrží, vydrží v sedle jen malo z nich

Musíš, Honzo, musíš.
Re: zx9r 2000 Nesvítí,
Napsal: sob led 04, 2014 16:33:03
od Zdrahy
Zbyndo a máš nějaké zkušenosti s HOD žárovkami? (samozřejmě že vím že nejsou schválené pro běžný provoz, jen mě to zajímá)