Stránka 2 z 2
Napsal: úte dub 22, 2008 19:19:51
od DoktorZRX
KankX píše:Pepper píše:Olej jsem ted vyměnil. Dal jsem 15W-50 Motul. Zdá se to zatim dobrý. Určitě lepší než na ten Shell co tam byl před tím, ale musim to ještě vyzkoušet v pořádný zátěži.
A pružiny jsou opravdu nový... starý jsem si odvezl ze servisu domů.
mozna blbej dotaz, ale davas do ni (ZR7) olej pro motorky?? Nedavas tam nahodou olej do auta?? ...to jen pro jistotu, musi tam byt olej urceny pro motorky a to predevsim proto aby spravne fungovala spojka ktera je v olejove lazni, narozdil od auta!!!

Tak to vypusť a dej tam 10W-40. Ten olej co tam máš (předpokládám, jak už píše KankX že je motocyklovej) má největší záběr v letních teplotách 30 a víc stupňů. Teď když je venku kolem 15 se to musí projevit. A ještě jedna důležitá rada: čím větší viskosita v tvém případě 50, tak olej hůř teče.

Viskozitní klasifikace
Viskozita je fyzikální veličina popisující odpor kapaliny proti tečení. Odráží míru jejího vnitřního tření. Čím je viskozita vyšší, tím olej hůře „teče“. Velmi důležitou vlastností je závislost viskozity na teplotě a tlaku. Závislost na teplotě je mnohem markantnější, a proto se pro jednoduchost do klasifikací promítá jen tato. Byl zaveden parametr, viskozitní index, který udává míru této závislosti prostým bezrozměrným číslem. Čím je viskozitní index vyšší, tím méně se viskozita mění s teplotou a olej si tak stále udržuje optimální vlastnosti (pro mazání, chlazení, utěsňování, přenos sil atd.). Vše bylo promítnuto do viskozitní klasifikace dle SAE (Society of Automotive Engineers), dle které dělíme oleje do dvou typů tříd:letní a zimní. Dále pak oleje mohou být označovány kombinací letní a zimní třídy, které se nejčastěji nyzývají přívlastky:vícerozsahové, vícestupňové, celoroční nebo multigrádní.
Napsal: úte dub 22, 2008 19:22:54
od Pepper
KankX: jasně, nejsem přeci vemeno
Je fakt, že když to máš u mechanika, tak těžko poznáš, co ti tam nalil. Ale ted jsem si to pro jistotu vyměnil sám a je to zatim OK. Mechanik se ale dušoval, že autoolej ani na dílně nemá. Ale věř mu....že jo

Napsal: úte dub 22, 2008 20:10:19
od Pepper
Doktor: Specifikaci oleje jsi popsal bezvadně, laik by to určitě pochopil.
Ale četl jsi dobře co jsem psal o pár řádků výše???
Já mám problém (ted už vlastně nemám) s klouzáním spojky "pouze" při velké tepelné zátěži. Tzn. dlouhou dobu jedeš na vysoké otáčky ... prostě střelba (ono ZR7 má max něco přes 200kmh). Podle mě se olej přehříval. Co se týká běžný jízdy, tak vše šlape jak má, naprosto OK. Proto jsem použil ted olej 15W50, kterej by měl odolat vyšší tepelné zátěži . A co se týká režimu při studeném oleji, tak jsem poctivej a motorku nejdřív poctivě ohřeju, než jí začnu dávat točky. Zatim se zdá že tento olej funguje podle mých představ. Ještě mě ted napadlo jestli nebude třeba zádrhel v chladiči oleje

No uvidíme

Napsal: stř dub 23, 2008 11:03:14
od NRG
Doktore, máš to popsaný obráceně: 15W 50 - první číslo označuje viskozitu ("tekutost" - čím vyšší číslo, tím hustší olej), W je Winter, olej pro celoroční provoz a poslední číslo je tepelný rozsah oleje (rozsah teplot, kdy má olej zaručeny mazací schopnosti).
Napsal: stř dub 23, 2008 16:59:26
od DoktorZRX
NRG píše:Doktore, máš to popsaný obráceně: 15W 50 - první číslo označuje viskozitu ("tekutost" - čím vyšší číslo, tím hustší olej), W je Winter, olej pro celoroční provoz a poslední číslo je tepelný rozsah oleje (rozsah teplot, kdy má olej zaručeny mazací schopnosti).
Děkuji. Je pravda, že když se to probíralo ve škole, tak jsem byl tou dobou zrovna za školou

Napsal: čtv čer 19, 2008 12:43:16
od Krsoa zr7
cau chlapy mam zr7 uz pul,rekl bychze uz ji mam i trosku v ruce ale porad se neumim naucit ji poslat na zadni.jenom takoví naznaky,pak je strasne vytocena a to ji nedela dobre.jestli mate nejake zkusenosti nebo jesli si to davate uz v pohode tak prosim prosim poradte.dikec
Napsal: čtv čer 19, 2008 13:01:35
od KankX
Krsoa zr7 píše:cau chlapy mam zr7 uz pul,rekl bychze uz ji mam i trosku v ruce ale porad se neumim naucit ji poslat na zadni.jenom takoví naznaky,pak je strasne vytocena a to ji nedela dobre.jestli mate nejake zkusenosti nebo jesli si to davate uz v pohode tak prosim prosim poradte.dikec
na to jsi si mel koupit spis jinou motorku, zrovna ZR7 na tohle moc neni... je to takova klidna pohodova holka
Napsal: čtv čer 19, 2008 13:30:08
od Krsoa zr7
no ted uz to taky vim ale videl jsem videa jak to v pohode zvedaj.mel jsem strach si kupovat silnejsi a vlastne jsem nemel ani moc penez na jiny a moc sem se vtom jeste nevyznal.tovis ze bych bral radsi z 750 nebo 1000 ale kdyz na ne nemam a mam v garazu tuhle tlustosku.ale da se s ni jet i svizne ale tovis neni to vono
Napsal: čtv čer 19, 2008 13:32:35
od Krsoa zr7
jo a prosim te jak si tam davate ty obrazky pod to jmeno?taky bych tam dal tu moji fešandu
Napsal: čtv čer 19, 2008 14:50:39
od Motors
Krsoa zr7 píše:jo a prosim te jak si tam davate ty obrazky pod to jmeno?taky bych tam dal tu moji fešandu
Dáš vlevo nahoře profil pak dáš: Nahraj obrázek postavičky ze svého počítače na server: a tlačítkem vybrat vybereš daný obrázek, který bude mít max rozlišení 100x100 px a max velikost 18 kb. Pak dáš odeslat a je to

Napsal: pát čer 20, 2008 00:33:28
od Krsoa zr7
Motors píše:Krsoa zr7 píše:jo a prosim te jak si tam davate ty obrazky pod to jmeno?taky bych tam dal tu moji fešandu
Dáš vlevo nahoře profil pak dáš: Nahraj obrázek postavičky ze svého počítače na server: a tlačítkem vybrat vybereš daný obrázek, který bude mít max rozlišení 100x100 px a max velikost 18 kb. Pak dáš odeslat a je to

jo jo dekuju ti