Stránka 2 z 3

Napsal: pon dub 07, 2008 00:08:24
od kalisek
Zubr píše:
MiMoZa píše:
kalisek píše: Jestli je to normalni nevim...ale nektery lidi to asi bezne delaj :D
No to bych chtěl pak vidět tu propustnost toho filtru :roll:
Osobně filtr vyfoukám 2x za sezonu a jednou za dvě sezony ho vyměním...těch 500kč/2 roky není zas tak strašný a když ušetřím na NEkupování těch všech mazátek,olejíčků a sračiček,mám ho zaplacenej...
No to by mě zajímalo kolik za tu sezonu najezdíš kilometrů a že ti to za ty dva roky ještě jezdí. Jinak já mám už pět let sprej od Motulu ( cca400kč už nevím), čistil jsem filtr cca 15krát a ještě není úplně prázdnej ( ale už jsem si koupil novej, kdyby mi najednou došel). Pokud ten filtr není úplně suchej, tak z něj nevyfoukáš ani kulový(Chudák motor).

Nikdy jsem novej filtr nekupoval, tak by mě zajímalo jestli je orig. filtr z výroby nastříkanej nebo suchej. Jeden kámoš koupil z druhovýroby filtr na ZZR600 a ten byl tak nacucanej olejem, že to zzero nešlo ani natočit.
No nový filtry se snad určitě prodávaj zcela suchý :) .Takže pokud tomu dobře rozumim: dle tvého názoru...čim sušší filtr tim lepší pro motor...ty tim sprejem ten filtr teda jen lehce poprášíš?

Napsal: pon dub 07, 2008 13:00:51
od Zubr
Toto byl stejný příspěvek jako ten pod ním, tak jsem ho smáznul. :lol:

Napsal: pon dub 07, 2008 13:03:00
od Zubr
kalisek píše:
Zubr píše:
MiMoZa píše: No to bych chtěl pak vidět tu propustnost toho filtru :roll:
Osobně filtr vyfoukám 2x za sezonu a jednou za dvě sezony ho vyměním...těch 500kč/2 roky není zas tak strašný a když ušetřím na NEkupování těch všech mazátek,olejíčků a sračiček,mám ho zaplacenej...
No to by mě zajímalo kolik za tu sezonu najezdíš kilometrů a že ti to za ty dva roky ještě jezdí. Jinak já mám už pět let sprej od Motulu ( cca400kč už nevím), čistil jsem filtr cca 15krát a ještě není úplně prázdnej ( ale už jsem si koupil novej, kdyby mi najednou došel). Pokud ten filtr není úplně suchej, tak z něj nevyfoukáš ani kulový(Chudák motor).

Nikdy jsem novej filtr nekupoval, tak by mě zajímalo jestli je orig. filtr z výroby nastříkanej nebo suchej. Jeden kámoš koupil z druhovýroby filtr na ZZR600 a ten byl tak nacucanej olejem, že to zzero nešlo ani natočit.
No nový filtry se snad určitě prodávaj zcela suchý :) .Takže pokud tomu dobře rozumim: dle tvého názoru...čim sušší filtr tim lepší pro motor...ty tim sprejem ten filtr teda jen lehce poprášíš?


Jenom poprášit nestačí, je potřeba stříknout tolik, aby jsi ten sajrajt dostal do celého filtru, ale v tomto stavu je skoro nepropustnej a proto musíš co nejlépe vysušit přebytečné mazivo, které zneprůchodnilo póry v tom molitanu. To s papírovýma filtrama takový problémy nejsou, jen vyměníš a jezdíš cca10000km, molitan je hold daň za výkon z náporového sání.

Ten motor je seřízen na určitý odpor filtru, aby byla ideální směs a ta se špatným naimpregnováním filtru velmi zásadně mění a to stojí mnoho výkonu.

Napsal: pon dub 07, 2008 13:25:37
od sweetyboy
to by clovek neveril ze takova banalitka sebere tolik vykonu :roll: :roll:
to by me zajimalo kolik to sebralo me ale rekl bych ze tedka mi to jezdi jak sestikilo co jsem mel predtim :lol: :lol: :lol:

Napsal: úte dub 08, 2008 00:13:25
od Zubr
Nejhorší na tom je, že když budete mít ideálně naimpregnovaný orig. filtr, tak výměnou za KNko a přetryskováním na brzdě z této úpravy vydolujou možná 3 až 5koní možná ani to ne a vy ani nepoznáte za ty prachy rozdíl :!: Ale když však budete mít filtr špatně naimpregnován, špatně to pojede, tak výměnou za KNko a přetryskováním na brzdě najednou přibude řádná porce koní, rozdíl bude skutečně poznat a vy pak budete KNka vychvalovat až do nebe, ale i KNka se musí čas od času vyprat a naimpregnovat tím jejich spešl. červeným sajrajtem a dostanete se do obdobného problému, jak hodně to vlastně nastříkat. :!: :!: :?:

Napsal: úte dub 08, 2008 00:23:49
od Zubr
Taky je možný, že u Kawy KNko nebude žádný přínos ve výkonu, protože propustnost orig. molitanových filtrů je skutečně větší než u papírových filtrů. A proto se papírové filtry s oblibou při ladění motorů nahrazují za propustnější KNka.

Napsal: úte dub 08, 2008 12:48:04
od Zubr
Pak je tu s KNkem další vážný problém. Pokud se naladí motor s KNfiltrem na brzdě, tak obvykle dosáhnou na hodnoty výkonu dané výrobcem, ale to teď není podstatné. Problém však nastane až při jízdě vysokou rychlostí, kdy do tvorby směsi začne kecat náporové sání. Popis funkce už jsem tu vysvětloval, takže kdo neví ať si přelouská všechny moje příspěvky. Oba přetlakové systémy náporového sání musí být při jakékoliv rychlosti dobře vyvážené,aby systém dobře fungoval a aby vám přidal koně navíc.
Takže pokud bude mít KNko jinou propustnost než orig. filtr, tak se tento systém náporového sání rozhodí a bude spíše koně ubírat, ten samí efekt vytváří i špatně naimpregnovaný orig. filtr. To znamená, že na brzdě naměří sice plný výkon při atmosférickém tlaku, ale za jízdy s přetlakem ve vysokých rychlostech bude výkon nižší. Samozřejmě že se tato teorie dá ověřit, pouze na brzdě v aerodynamickém tunelu.

Náporové sání je velmi dobrý zesilovač, účinků vzduchového filtru.


Teď musím jít do práce, takže se pokusím tento problém vysvětlit, až večer po 23hod. :wink:

Napsal: úte dub 08, 2008 16:56:27
od sweetyboy
No ja koupil olej, sprej sem tu pobliž nesehnal ale to bude asi taky koumani jak to udelat? Mam ho nekde nalit a do neho nechat filtr nasaknout pak ho vytahnout a zamotat do hadru a taky trochu pomackat???
Já chci svůj výkon co jsem mel předtím zpět !!!:roll: :roll: :roll: :roll:

Ale zase bych rekl, ze s tim suchym filtrem to tahne v nizkych otackach 3-5 o mnoho lip ale ve vysokych je to zase mrtvý. Teda to alespon tak u moji motky citím. :wink:

Napsal: úte dub 08, 2008 16:56:37
od MiMoZa
Zubr píše: No to by mě zajímalo kolik za tu sezonu najezdíš kilometrů a že ti to za ty dva roky ještě jezdí. Jinak já mám už pět let sprej od Motulu ( cca400kč už nevím), čistil jsem filtr cca 15krát a ještě není úplně prázdnej ( ale už jsem si koupil novej, kdyby mi najednou došel). Pokud ten filtr není úplně suchej, tak z něj nevyfoukáš ani kulový(Chudák motor).

Nikdy jsem novej filtr nekupoval, tak by mě zajímalo jestli je orig. filtr z výroby nastříkanej nebo suchej. Jeden kámoš koupil z druhovýroby filtr na ZZR600 a ten byl tak nacucanej olejem, že to zzero nešlo ani natočit.
Předloni jsem nalítal za půl sezony okolo 3,5tis.,minulou sezonu 8tis a to nekecám z hladu .... zdá se ti to málo?? :wink:
Filtr mám naprosto suchej(Hiflo),tak jak se prodává,tudíž ho vyfoukáš tak jako kterejkoliv originální na autě...

Napsal: stř dub 09, 2008 01:51:16
od Zubr
MiMoZa píše:
Zubr píše: No to by mě zajímalo kolik za tu sezonu najezdíš kilometrů a že ti to za ty dva roky ještě jezdí. Jinak já mám už pět let sprej od Motulu ( cca400kč už nevím), čistil jsem filtr cca 15krát a ještě není úplně prázdnej ( ale už jsem si koupil novej, kdyby mi najednou došel). Pokud ten filtr není úplně suchej, tak z něj nevyfoukáš ani kulový(Chudák motor).

Nikdy jsem novej filtr nekupoval, tak by mě zajímalo jestli je orig. filtr z výroby nastříkanej nebo suchej. Jeden kámoš koupil z druhovýroby filtr na ZZR600 a ten byl tak nacucanej olejem, že to zzero nešlo ani natočit.
Předloni jsem nalítal za půl sezony okolo 3,5tis.,minulou sezonu 8tis a to nekecám z hladu .... zdá se ti to málo?? :wink:
Filtr mám naprosto suchej(Hiflo),tak jak se prodává,tudíž ho vyfoukáš tak jako kterejkoliv originální na autě...
No promiň no, ale proti mě jseš fakt jen víkenďák, ale v žádném případě se ti nechci nějak vysmívat, chraň bůh. Né každý si může dovolit najezdit to co já, neživým rodinu, plat mám velmi slušný, takže pokud se nevyskytnou nějaké problémy, tak jezdím pořád. Loni jsem bohužel odjezdil jen 4 měsíce a nalítal jsem 12000km, předloni jsem hned na jaře havaroval v Mostě na autodromu a celé čtyři měsíce jsem nemohl jezdit, odjel jsem 2,5 měsíce cca 9000km a letos už mám 3700km tak doufám, že dám letos rekord, ale nechci to zakřiknout.

A s tím filtrem, celá tato diskuse se točí okolo orig. molitanového filtru, který se musí impregnovat, a ty tu mluvíš o nějakým filtru značky HILFO, s tímto filtrem nemám žádné zkušenosti, takže nevím z jakého je materiálu a klidně to může být papírák, který se samozřejmě ničím nemaže. Není žádné pravidlo, že náporové sání musí mít nutně molitanový filtr, např. GSXR1000 má z výroby pápírový filtr, ale je nutný ho často měnit za nový, ale molitanový má teoreticky neomezenou životnost, bohužel údržba je však náročná na šikovnost a KHI jistě předpokládá, že se o údržbu filtru stará autorizovaný servis a né že si to každý dělá doma na koleně.

A jestli je ten filtr HILFO přesná kopie orig. filtru a ty ho nemažeš, tak nečekej, že tvůj motor najede nějaký vysoký počet km, už teď bude řádně vypískovanej, protože ten molitan nepropustí jen ty největší zrnka písku řádově větší než 0,5mm a ty menší zachytává ten impregnační sajrajt na který se přilepují, přes suchý molitan projdou vesele až do motoru.

Napsal: čtv dub 10, 2008 16:34:15
od sweetyboy
Tak s tím filtrem si fakt nevim rady. sezral mi asi 4 dcl te sracky na filtr a ani to nevypada ze tam toho je moc..ale kdyz si reknu tak malej filtr a tolik oleje?to jde nejak mimo me. nic mi z neho nekape, jenom to tak trochu lepi kdyz pres to projedu prstem..prosim co se stane kdyz tam toho nahodou bude vice nez ma?????? jemne jsem ho i vymackal do hadry.opravdu jen jemne...:roll: :roll: :roll: :roll:

jak byl suchej bylo videt ze pres neho proslo uplne vsechno! :evil:

Napsal: čtv dub 10, 2008 19:20:56
od Zubr
Kurva, kurva, kurva!!! Páč jsem si včera nepříjemně zranil pravou nohu a asi jsem se na minimálně 14dní vyřadil z ježdění na motorce, tak jsem se dneska pustil do údržby vzd. filtru. Už to mám hotový a už to stíhám udělat do dvou hodin, ale na vyzkoušení si budu muset počkat. Takže tady je můj osvědčený postup s několika praktickými radami a postřehy na víc.

Postup údržby se sprejem na filtry MOTUL
Pár věcí na usnadnění a zrychlení práce: alespoň jednu ruly papírových utěrek (spotřeba je velká) , fén na vlasy ( né však horkovzdušnou pistoli), naprosto nutný je JAR na nádobí.

Po vyjmutí filtru z air boxu jej rozeberte, ty plastové mřížky jsou k sobě ve čtyřech bodech jen secvaklé, takže je bez obav od sebe odtrhněte. ZX-9R má ze zadní strany filtru drátěnou mřížku, avšak zzr600 má mřížku umístěnou extra v airboxu.

Oklepejte tu vrstvu mušek, ať vám tolik nezašpiní vodu v kýblu. Samotný filtr ponořte do kýble s vodou ve které máte 1 až 2 polévkové lžíce JARu a opatrně vyperte promačkáváním filtru ( nekroutit, neždímat, neroztrhnout a hlavně vofafrně). Pak si vyměňte vodu a propláchněte v čisté vodě. Pak jěj srolujte a vymačkejte z něj co nejvíc vody.
Pokud však máte filtr napuštěn motorovým olejem, tak ten jarovou vodou nevyperete, takže si budete muset poradit jinak( technický benzín sice filtru neublíží, ale nemusím vám snad připomínat, jak nebezpečná je s ním manipulace.

Fáze sušení: Obalte filtr z obou stran papírovými utěrkami srolujte a promačkejte, opakujte s dalšími suchými utěrkami až do vysušení filtru, pak přichází na řadu fén, kterým dosušíte filtr.

Po té filtr nastříkejte MOTULEM. Je lepší to udělat venku, páč ten sajrajt zasere co může. Ten sprej když je nový, tak ze vzdálenosti 30cm velkým množstvím zasahuje prostor v průměru cca3cm, takže podobně jako se stříká barva stříkněte na celý povrch zadní strany filtru (černá strana MOLITAN) , né ze strany vstupu (žlutá strana). Vedlejší efekt je ten, že to mazivo po nastříkání ihned mrzne, ale při 20 st.C se rychle zahřeje, pokud to děláte v zimě ve studené garáži, tak se vám opět bude hodit FÉN. Pak mazivo prsty promačkejte, aby se dostalo do celého filtru, zamaštění té žluté strany nijak nevadí. Nebojte se o ruce není to nijak agresivní, pouze to nejde vůbec ničím kromě jarové vody umýt.

Nyní je nutné přebytečné mazivo dostat pryč, takže opět zabalit do pap.utěrek, srolovat a vymačkat, celé opakovat až do doby, kdy zůstanou utěrky suché. Při 20st.C by měl být filtr v přijatelném použitelném stavu velmi blízko ideálnímu stavu a pokud po odskoušení jede moto velmi dobře, není třeba to předělávat. V tomto stavu bývá často sušší než je ideální stav, takže v průběhu zanášení se do ideálního stavu dostane. Nemám zkušenosti při sušení v nízkých teplotách, takže bude možná třeba filtr ohřát fénem. Ale jak jsem říkal, né vždy se to povede, je to laborování. POkud jede motka líp než před tím, tak je zbytečný s tím cokoliv dělat, ale pokud dojde ke zhoršení, tak je lepší to zkusit předělat případným dosušením, nebo i přistříknutím.

Vyčistěte airbox, ale pozor ať se vám nedostane nějaké smetí na stranu za filtrem, páč v 99% ten bordel nesaje motor a nic ce nestane, ale může se stát, že ten bordel zapadne za sací hrdla, až ke karburátorům, kde jsou vzdušníky pro tvorbu palivové směsi a odtud se už nedostane, pak je jen otázkou času kdy si ho ten vzdušník nasaje a ucpe se (fakt blbá závada, špatně se hledá a ještě hůř opravuje, někdy musí jít karburátor na vyčištění do ultrazvukové lázně.)

Velmi se mi osvědčilo nastříkat stěny airboxu, které jsou před filtrem a nevěřili byste kolik bordelu se na ně nachytalo, o to méně se zanesl filtr.

Na trhu je velká spousta značek sprejů na vzduchové filtry, takže si můžete vybrat, ale počítejte s tím, že má každý jiné vlastnosti a to jak hodně naimpregnovat si musíte vyzkoušet sami. Taky je možné, že jsou mnohem lepší a účinější než MOTUL, ale já jsem na něj zvyklý, takže u něho zůstanu.

Tak takhle to dělám já. Jak to budete dělat vy, je jen na vás. Čau Tom :wink:

Napsal: čtv dub 10, 2008 19:31:37
od sweetyboy
Zubr - - - - to se musi vymackat az jsou ty uterky suchy a melo by to byt okay?? nevis jak to jezdi kdyz je tam te sracky o neco vic nez by melo???

Napsal: čtv dub 10, 2008 21:37:26
od sweetyboy
jo jeste jsem zapomnel..ja jsem jak magor. uz si nepamaztuju jak ten filtr byl. dal jsem to tím zlutým dolu tak snad to mam dobre :P :P :P

Napsal: čtv dub 10, 2008 21:39:43
od Zubr
Tak každopádně to jede hůř, ale jak konkrétně se to projeví u tvého modelu, těžko říct. Já u své motky poznám když to jede hůře a také to za tepla hůře startuje, u té mojí déle točí a neochotně startuje a obvykle musím lehce přidat plyn, nebo s ním jen vrknout aby si lokla vzduchu. Takto se projevuje bohatá směs= hůře prostupný filtr. Ale musí být nastavení karburátorů jako z výroby(orig. trysky, jehly, nastavení volnoběžné směsi a hladiny plovákových komor).

Na suchý filtr, to jede také hůře. Navíc chudá směs je pro motor velmi nebezpečná, protože se velmi zvyšuje teplota spalování, i přesto, že čtyřtaktní motor chudé směsi odolává lépe než dvoutakt. Tak v dlouhodobém maximálním výkonu se motor tzv. upeče a může selhat. U ostrého dvoutaktu chudá směs během chvilky propálí (roztaví) píst a nebo ukápne svíčka a okamžitě se kousne motor.