Napsal: úte lis 27, 2007 10:09:30
jen tak trochuZdrahyZX9R píše:Že by vojáci??

jen tak trochuZdrahyZX9R píše:Že by vojáci??
Dekuji za pozdrav, od 1.1.08 se tam budeme potkavat. Jdu na oper. odbor.MadMax píše:tak te zdravim. z 25. plrbshorad píše:dobry postreh, 252. plroMadMax píše:jen tak mimo tema. nepracujes nahodou ve strakonicich?
To je kamo uzasny, musel jsem to precist asi 3x nez jsem to vsechno pobral, o weekendu to prubnu, radeji jsem si to vytiskl.Zubr píše:Můžu ti poradit, jak to spolehlivě vyzkoušet:
Po zapnutí zapalování to čerpadlo neběhá. Začne pumpovat, až když stiskneš tlačítko startéru a po naskočení motoru už funguje samo.
Zkouška je celkem jednoduchá: Takže až to čerpadlo napojíš, tak za 1. vypusť všechny čtyři karburátory(výpustný ventily zespoda plovákových komor)
2.odpoj mínus z baterky ( velmi důležité!!!!!!!, jinak může vzniknout požár)
3.z bateriáku(relé startéru) odpoj ten tlustý kabel, který vede ke startéru, tím vyřadíž startér z chodu.
4.připoj zpět mínus baterky
5.otevři ventil nádrže
6.při stisku a držení startovacího tlačítka cvakne bateriák a rozeběhne se čerpadlo ze kterého se ozývá takové jako lupání, nebo cvakání, po cca 20 vteřinách se cvakání zpomalí, až úplně ustane, tím jsou karburátory naplněny.(Ještě důležité: přilož na to čerpadlo ruku aby jsi to lupání cítil v ruce, to budeš potřebovat, až při druhým testu s nastartovaným motorem, páč to cvakání nebude slyšet, ale pouze cítit v ruce)
7.opět odpoj mínus z B.
8.připoj startér k bateriáku
9.připoj mínus B.
Druhý test je jednoduchý, stačí natočit motor a vyzkoušet jestli pumpuje. Při běhu motoru na volnoběh přilož ruku na čerpadlo a měl by jsi cítit škubání čerpadla, vždy tak jednou za 10 až 30 sekund.(záleží na spotřebě paliva na volnoběh) Pokud zvýšíš otáčky, tak trochu zrychlí, ale spotřeba je stále minimální. Takže jestli pumpuje, tak máš vyhráno a mělo by to fachat.![]()
jaris píše:u me ZXR 93 je pri zapnuti klicku na cerpadle 12V a cerpa (to relatko je tam jen pro zapnuti cerpadla), jinak cerpadlo se samo vypne kdyz natlakuje (cvakani spomaluje az uplne prestane) u nekterych ZXR to bylo jak pise zubr, takze muzes treba odpojit ten starter abys ho vyzkousel...
ZdrahyZX9R píše:Takže tam soudruzi z Japonska píšou zhruba tohle:
Palivová pumpa (A) pracuje když je aktivováno tlačítko Startování, nebo jestli běží motor.
Když je hladina paliva v plovákové komoře nízká, pumpa dodává palivo do komory dokud se nedostane na požadovanou úroveň. Tím vzroste tlak a palivové čerpadlo přestane čerpat.
blabla odkaz na jinou kapitolu (výměna čerpadla)
Inspekce:
Sundej sedadlo
Odkryj relé palivového čerpadla (A) - na 2 obrázku
Nastav ohnmeter na rozsah 1 kiloohm a měř podle obrázku
- když se nedoměříš, jsi v pytli a vyměň relé
- když se doměříš podle tabulky, zkus funkci pumpy
to upozornění v čtverci je varování ať nezničíš obvody nebhodným použitím měřáku
ZdrahyZX9R píše:Že by vojáci??
jaris píše:to Zubr : Me to cerpadlo normalne funguje i cela motorka mi jede dobre nic se neprehrivajen sem odpovidal shoradovi
mam US verzi, takze tam to mohlo byt udelane jinak, kazdopadne se mi spousteni cerpadla klickem zda pohodlnejsi, nemusis dlouho startovat a trapit motor. Proste otocis klickem, pockas nez cerpadlo nasaje a nastartujes...
no a koukal sem na to schema vidim to tkhle :Stisknes start a do cerpadla jde proud, to je jasny, pokud jdou z ridici jednotky KLADNE? impulsy, tak pres tyrystor ti pude (dokud bezi motor) porad proud k cerpadlu. Ta dioda je zrejme aby nebylo po nastartovani na jednom konektoru start tlacitka napeti-budou tam nejspis pripojeny i jine okruhy.
cerpadlo je membranove , takze tam bude membrana, elektromagnet a prerusovac. je to neco jako rele, jen na ty kotve co se pritahuje nejsou jen kontakty ale i membrana, vzdy kdyz se membrana pritane tak se zas kontakty rozepnou a membrana odtahne a tak dokola. Kdyz je uz moc velky tlak a membrana nejde pritahnout, proste jen prochazi civkou proud a nic se nedeje a nic se nehreje a nepali(jako kdyz mas zaple rele)...
Takhle si to myslim teda ja,ale je to zajimava diskuze