Stránka 2 z 5

Napsal: ned črc 22, 2007 19:47:00
od MMKS
no snad jo, dneska ráno jsem se jel projet a bylo to spíš utrpení. Řešit chlazení, do toho mi ještě několikrát střílelo z výfuku a i v optimálních otáčkách, když motor nebyl v záběhu, od Chosého jsem málem neodjel, starotval jsem na 5x. Přitom 1000km na dovolené to šlo jako po másle a od té doby jsem nejel.. Takže místo radosti z jízdy přemýšlení a poslouchání co se ještě stane.
Zítra vezu chladič na opravu a pak motorku dám na nastavení karburátourů a ventily.
Pak zase 14 dní poslouchat, zda je vše v pohodě. Ale snad to už fakt bude dobré.

Napsal: pon črc 23, 2007 00:48:30
od MiMoZa
Heled a nemáš náhodou ještě na odchodu těsnění pod hlavou? vysvětlovalo by to i ten chladič... stačilo aby byl někde načatej a jak to začlo foukat do vody a zvětšil se tlak,tak to ruplo...
U motorky nevím,ale to špatný startování nám dělalo u auta právě když se začlo propalovat těsnění... zkus až budeš mít opravenej chladič jestli ti to netlakuje expanzku a chladící okruh...

Napsal: pon črc 23, 2007 16:12:18
od MMKS
jojo, bohužel mě to taky napadlo a k tomu i možnost propálených ventilů, nebo těch gumiček kolem nich. Zítra by měl být zalepený chladič (nový skoro 20.000 Kč!!!) a pak to vezmu k mechanikovy na celou kontrolu. Chtěl jsem jen vyštelovat karbecy a ventily a teď toto. Už mě to fakt sere, do toho se rozpárala skoro nová bunda Padana co jsem měl na sobě všeho všudy 5x. Prostě na posraného i hajzl spadne.

Jo jak to tlakování prosím zjistím? Kdyby se to s tím mechanikem opozdilo.

Napsal: pon črc 23, 2007 16:30:06
od MiMoZa
MMKS píše: Jo jak to tlakování prosím zjistím? Kdyby se to s tím mechanikem opozdilo.
Nevím jak je to u rexe řešený,ale já vždycky zkoušel tak,že jsem nalil expanzku až po okraj a nechal to vrčet..pokud začal lítat vzduch,bylo to jasný...jak se začne zahřívat,vyteče trochu vody,ale to je normální,hlavně nesmí jít bublinky vzduchu

Napsal: pon črc 23, 2007 19:24:46
od MMKS
ok dík.

Napsal: úte črc 24, 2007 16:07:24
od MMKS
no tak to fakt bohužel vypadá na to těsnění pod hlavou, Chladič je už opravený, ale podle maníka co to spravoval, byl na něm znát velký tlak, protože byl vypouklý a horní a spodní lamela byly rozšířené. Vzhledem k tomu, že expazka funguje, tak to asi tlakuje vzduch.
Dotaz-neví někdo, nemá zkušenost, kolik stojí taková oprava (těsnění 1.500 Kč). Přes známého jsem získál kontakt na servisáka, co má dělat v nějaké moto-stáji. Prý by se mě na to mrkl (podle mluvi ví o čem mluví) na ceně se prý dohodneme, aby to bylo výhodné pro oba. Takže bych potřeboval vědět, jak se to asi pohybuje. Nechám zároveň vyštelovat ventily (kolik prosím stojí ty podložky?) a taky karburátory. Podle toho maníka prý mohl odejít ještě termostat, ale to snad ne. (kolik stojí asi ten). Nebo nemá někdo odkaz na stánky kde bych se to dozvědě a jak dlouho asi trvá dodací doba. (něco jako elitcar pro auta)
Teď ještě kdybych věděl, jestli to těsnění byla příčina, nebo jen důsledek.
Dík

Milane!

Napsal: úte črc 24, 2007 22:44:25
od 666S999
zkus to u Komára v Hustopečích! je dobrej, Rexe pošteluje a domluv se s ním i na těsnění pod hlavou,
číslo na něj je: 777 333 865 Napiš, jak jsi dopadl! Držím palce, Chozé! :wink:

Napsal: stř črc 25, 2007 16:56:20
od MMKS
zkoušel jsem se dnes po telefonu zeptat na hodinovou sazbu a odhad ceny opravy (bez dílů). První bylo tuším 330 kč/h což je vyšší cena než v Kawě Břeclav a na druhou otázku mi aspoň férově řekl, že ji nedokážu určit, protže tuto motorku ještě neděla, může se 2 hodiny drbat s nějakým zatuhlým šroubem atd. V Kawě mají nižší hodinovou sazbu a prý by to zvládly za cca 3 hodiny :o . Když jsem se ale bavil s tím maníkem, co mi to asi (snad) bude dělat, je to hodně podceněná doba, za kterou se to nedá dost dobře stihnout. Takže uvidíme jak to dopadne.

Napsal: stř črc 25, 2007 19:48:58
od MiMoZa
Je pravda,že se to nedá tak jednoduše určit,protože neví jestli půjde všechno dobře povolit,odpojit,ale 3 hodiny se mi nezdají tak přehnané... Já vím,je to něco jinýho,ale na svojí škodárně mi tvalo vyměnit těs pod hlavou dýl jak hodinu a půl snad jen když jsem to dělal poprvé...když jsem to pak dělal třikrát do roka(byla překroucená hlava,ale nechtěl jsem do toho cpát prachy)tak to šlo i něco přes hodku i včetně ventilů...
Takže pro někoho zkušenýho to věřím za tři hodky nebude problém...

Napsal: stř črc 25, 2007 19:58:18
od MMKS
tak to čumím. Ale zase na druhou stranu, předpokládám, že na škodárně si nemusel vyndávat motro ne? No maník se kterým se domlouvám tvrdí, že dělal 5 let mechnika v nějaké moto-stáji (kupodivu prý na ZX750R) a že i když to dělal mezi jednotlivýma jízdama, tak to do 3 hodin nezvládl.
O tom, že se to nedá určit přesně je mě jasný, ale potřeboval jsem jen něco, abych mohl porovnat ceny.

hodinovou sazbu...

Napsal: stř črc 25, 2007 20:42:00
od 666S999
bych nehrotil, nepší POŘÁDNĚ odvedená práce s rozvahou a JEDNOU, než uspěchaná a OPAKOVANÁ oprava...nesnáším KUTILY :twisted:
3, NEBO 5 HODIN za 200, nebo za 300/hod...kvůli takovému rozdílu je zadřený motor jak půlka království s princeznou! :lol:

JEDINÉ o co se starám je, že to OPRAVÍ a to ZCELA A JEDNOZNAČNĚ.

H O W G H

Napsal: stř črc 25, 2007 20:51:52
od MMKS
no právě o to mě jde. Já to nechci dát do servisu s tím, vyměňte těsnění + seřiďte ventiliy+ karburátory, ale najděte proč se to sere opravte to a seřiďte to.
Maník fakt aspoň podle toho co jsme si po telefonu řekli vypadá rozumně a že tomu rozumí, takže uvidím. to víš, že by bylo jednodušší to hodit do Kawy, kam to mám 10 km a s tí m, že neumsím řešit objednávání dílu atd, než to vozit na vozíku někam do Brna na okruh. Ale pokud se tomu maník bude věnovat s tím, že se bude vážně snažit vychytat chybu, tk mě to bude sympatičtější, než jen opravení zadané práce.
Nehledě na to, že když se podíváš tady a na motorkářích, tak to řeší podezřele hodně lidí a mají stejné příznaky? Je dost divné, že by tolika lidem odešlo těsnění. Co když je to jen pytlovina s tím víčkem, nebo něco jiného? Fakt už bych chtěl mít motorku u "doktora" abych věděl na čem jsem. To že mě nejezdím, mě neštve tak, jak to, že doteď nic nevím a jen musím v hlavě sumírovat varianty.

Napsal: čtv črc 26, 2007 19:11:14
od MMKS
Já už fakt nevím, dnes jsem to zkoušel, naplnil jsem kapalinu - odvzdušnil nechal nastartované asi 5 minut, přidával plyn a vše v pořádku, k přehřátí, viditelnému úniku kapaliny ani bublání v expanzce nedošlo. Tak jsem to jel hned projet. Motorka táhla dobře, žádné střílení z výfuku (i stratování kupodivu až překvapivě v pořádku). Vytáčení k 8000 ot/min, prudké podřazování a vše v pořádku. Opět žádné střílení z výfuku, jen jednou mě to přestalo zabírat, ale to bylo asi málem benzínu, po přepnutí na reservu se to spravilo na normál (neměl jsem připnuté čidlo). Najel jsem tak asi 12 km, kdy jsem za to tahal a jel přes město pro změnu napomalo. Větrák se spustil až doma při stání, ale ani tehdy nedošlo k žádnému bublání do expanzky (kapalina byla úplně studená. Je pravda, že nějaký tlak v systému být musel, kapalina mi trochu prokapávala špatně utaženou hadicí a při zvýšení otáček se to zvětšovalo, takže tlak tam byl.
Pak jsem zkoušle ještě mít zapnutý motro a otevřený ten uzávěr na vrchu soustavy, ani tady jsem si nevšiml žádných bublinek, při zvýšení otáček, to jakoby kapalinu vcuclo pod hrdlo - po zastavení motoru byla kapalina zase až navršek. Došlo jen ke zpěnění, ale to bych spíš přičítal vibracím.
Pokud bych vzal, že motor střílel a špatně startoval např. kvůli bordelu na svíčce (při minulém startování mě hodně střelilo a od té doby je to v pohodě), tak proč to začlao tak vřít, proč se v systému chyběla kapalina a hlavně, proč byl vydutý chladič? Když žádné jiné náznaky např. špatného těsnění nevidím.

Omlouvám se za délku příspěvku i celého tématu. Ale jsem fakt bezradný, v servisech mi zpravý co si zadám, ale já potřebuju najít, co vůbec spravovat a kde hledat závadu.

Napsal: čtv črc 26, 2007 21:19:29
od MiMoZa
Pokud ti i maník co ti opravoval chladič řekl že byl nafouklej,opravdu,ač třeba provizorně bych to těsnění nechal udělat...i když,kdo ví jestli už to nebylo,nebo jestli ten chladič je vůbec origo,že :roll: V tomhle těžko radit... prostě to zkus pořádně projet a uvidíš...né 12km,ale pořádně... dej si nějaký třeba 100km kolečko...pak při zahřátým motoru dolej vařicí vodu až po hrdlo a zkus to nechat pořád běžet... pokud se ani při takhle prohřátým motoru nic v nádobce neukáže,hlavou by to být nemělo,protože to by se to už muselo projevit....

Napsal: čtv črc 26, 2007 21:26:38
od fanuš
bylo to tou špatně utáhlou hadicí...........