Stránka 2 z 3

Napsal: stř kvě 02, 2007 16:33:20
od MadMax
nee, je to pripravek kterym podrzis vnitrek vidle, aby se neprotacel a potom muzes vysroubovat ten spodni imbus. Dobry je nechat vidle kompletni i s pruzinou vevnitr a povolit ten imbus jako prvni. Vnitrek by se pri tom protacet nemel.

Obrázek

Napsal: stř kvě 02, 2007 16:37:39
od MMKS
tak kawa servis tak 1,000 Kč matroš a 1000 - 1500 práce. Neautorizovaný servis celkem tak 1500 Kč, takže jasná volba (s motorem bych zvažoval asi jinak). Ale mám dilema. Mluvil jsme s minulým majitelem a ten říkal, že kvůli tomu že s tím zahučel do díry a vystříklo mu těsnění dělal asi před 2-3 roky komplet vidle nové, myšleno gufera, prachovky olej. Takže je mě divné co tam teče, když to bylo měněné "nedávno? Díval jsem se na ty prachovky (jsou to doufám ty gumy úplně nahoře co "zašpuntovávají" ty černé věci do kterých se zasouvají ty lesklé tyče, řečeno jazykem idioty, tedy mě) a že by byli nějak zasrané jsem nezjistil. Taky nás napadlo, jestli někde nepouští třeba brzdovka, ale taky jsem nic nenašel. napadá teda někoho co by to mohlo být a co s tím. Jde to jen nějak přetěsnit, nebo to celé absolvovat znovu?
Spoléhám v korektnost předchozího majitele, a že vidle nejsou nijak zohlé a nechcalo to už v průběhu.

Napsal: stř kvě 02, 2007 16:55:58
od NRG
MadMax: JJ, to je přesně ono. To s tou pružinou mě nenapadlo, postupoval jsem podle servisního manuálu, kde se pružina napřed vyndá, tak to zkusím příště. Ale teď jsem se byl zeptat v jednom motoservisu a tam mi mechanik řekl, že ty nástavce stejně nemá, a že tam vždycky vrazí nějakej plochej profil na šířku toho dvanáctihranu a přidrží to tím, tak to jdu zkusit.

Napsal: stř kvě 02, 2007 16:59:09
od NRG
MMKS: když to chceš přetěsnit (tj. vyměnit gufero), tak ty vidlice stejně musíš rozebrat a vyměnit olej. Když netěsní gufero a prolíná olej, tak prachovky být poškozený nemusí.

Napsal: stř kvě 02, 2007 17:21:19
od MMKS
jsou to určitě ty tlumiče, Teď jsem to zkusmo pořádně propružil a na šavli zůstal proužek oleje. Mluvil jsme s chlapem ze servisu a ten že se to prý stává po zimě celkem často, kdy dlouhým stání dojde k deformaci gufera. On že to prý na krosce dělal i 3x do roka. :o (ale když to umí, je to asi brnkačka)

Napsal: stř kvě 02, 2007 17:59:02
od DoktorZRX
Mě se to stalo taky po zimě :roll:

Napsal: stř kvě 02, 2007 22:31:32
od KING
DoktorZRX píše:Mě se to stalo taky po zimě :roll:
Tak jak to tady čtu tak mám začít šetřit, protože mám natočeno 41000 km. Ale zaplat motobůch zatím vše v pohodě.

Napsal: čtv kvě 03, 2007 09:06:02
od NRG
MMKS: když po dlouhým stání na vidli zůstane kroužek oleje, tak je to v pořádku, olej jen vyvzlínal mezi břity simerinku. Horší je, pokud se tam ten olej objevuje pořád.

Napsal: čtv kvě 03, 2007 18:03:24
od MMKS
on je tam po každém odpružení. To že je to po dlouhém stání, mě říkal jen ten opravář, jako jeden z důvodů, proč se to stalo i u poměrně nových gufer.

Napsal: pát kvě 04, 2007 11:02:00
od NRG
Jestli je tam po každým propružení, tak ti fakt teó gufero jde asi do kytiček. Jinak jsem včera výměnu gufera úspěšně dokončil, největší problém byl narvat tam to gufero, protože nemám ten spešl přípravek.

Napsal: pát kvě 04, 2007 11:49:49
od MadMax
trochu pomuze natlouct ho tam pres to stary gufero at nebusis primo do noveho :wink:

Napsal: pát kvě 04, 2007 12:38:15
od NRG
JJ, to jsem taky zkoušel, ale ani ťuk :( Nakonec jsem stejně musel mlátit do toho novýho. Pochybuju, že bych ho tam dostal i s tím přípravkem (jak píšou, že ho tam narazí jen tím, že na něj spadne... ani omylem). Pomohla by asi dlouhá trubka, do které bych mohl tlouct seshora, ale tu jsem taky neměl :(

Napsal: pát kvě 04, 2007 21:22:30
od milda
Já jsem taky měnil gufera,konkrétně v 10 000km.Vymeteš díru a je to.A byl jsem rád,že vidle nebyly ohlé!!Olej mi chcal až na brzdový kotouče!!

Napsal: pát kvě 04, 2007 22:31:40
od PajaZR
No mě začala ted téct pravá vidle asi při 39tis. a nechal jsem samozřejmě vyměnit obě gufera,gufera byly z Motokšeftu(Brno)na zrx 1200 a stály obě 200kč,tak doufám že vydrží.
A dal jsem je vyměnit mýmu výbornýmu mechanikovi za 1500kč :wink: ,v ceně bylo i seřízení ventilů 8) super :D

Napsal: sob kvě 05, 2007 10:12:17
od MMKS
tak to je super cena. Mě vyjdou gufera asi na nějakých 600 (možná jsou tam i prachovky, ale ty vypadají dobře) a s prací se dostanu tak na 1.500 Kč. Ty ventily a karburátory jsem právě chtěl pořešit místo toho, ale hold to musí počkat.
To je nějaký tůvj "vlastní" mechanik a cena jen pro tebe, nebo má normálně firmu? Brno není od nás zas tak daleko