Řazení bez spojky je luxus, který si můžou dovolit jen závodníci. Každý kdo natrefil na takto dokurvenou převodovku, mi dá jistě za pravdu, že je sní hafo starostí a stojí to ranec.
Mluvím z vlastní skušenosti, koupil jsem ZZR600. Po prvních jízdách, jsem zjistil, že se ve vyšších otáčkách velmi špatně a hlučně řadí se spojkou, po více jízdách začalo ZZRo jakoby škubat při akceleraci na dvojku, později i na trojku, a bez žádných zvuků. Předchozí majitel ze mě dělal blbce, a tvrdil abych nahoru řadil bez spojky, že stím neměl problém. Šlo to o chlup líp,
ale jen o chlup. Takže po pár jízdách šel motor ven. Po rozebrání se zjistilo, že jsou na oknech a kolíkách ozubených kol, na straně při které jsou kola v tahu, silně omlácené a sražené hrany. Dále se přišlo na to, že je v důsledku proskakování kvaltů silně opotřebená kulisa a řadící vydličky, a že už se to někdo pokoušel opravit tím, že přidal do stromečku oz. kol nějaké vymezovací podložky, které tam vůbec nepatří. A začali mi neskutečný starosti s opravou.
Po neuspěšných opravách na CNC fréze, a po třikrát složeným,odskoušeným a znovu rozebraným motoru, už mě to přestalo bavit a na inzerát jsem koupil celou převodovku i z řadící kulisou a vidličkami ze stejného ročníku ZZR. Lidi nevěřili by jste, ale ta převodovka byla jako nová, a od té doby byl klid. Řadit šlo jako nůž do másla.(se spojkou)
Od té doby mě nikdo nepřesvědčí o tom, že řazení bez spojky neničí převodovku
Těmito peripetiemi, jsem ale na druhou stranu získal docela slušné skušenosti o funkci převodovky.
