Napsal: čtv led 04, 2007 08:01:09
K dobíjení "gelovek"
Druhou kategorií jsou akumulátory tzv. rounové (lidově řečeno gelové), dnes asi nejvíce rozšířené ve všech druzích motocyklů v bazarech a zřejmě i v motocyklech nových, vyjma nejnovějších typů. V podstatě se jedná o akumulátor bezúdržbový, který se nalívá pouze při uvedení do provozu elektrolytem přímo namíchaným a dodávaným od výrobce.
Po zalití se uzavře a další údržba, co se elektrolytu týče, není již za provozu nutná. Jak je patrné nejedná se tedy o akumulátor gelový, ale o akumulátor s elektrolytem. Jediný rozdíl je, že uvnitř je ještě mezi olověnými pláty “rouno“ (tkanina), která se zalívá připraveným elektrolytem. Vzhledem k tomu, že je akumulátor téměř neprodyšně uzavřen, lze jej i v motocyklu do jisté míry naklopit, či provádět nejrůznější manipulaci bez většího rizika potřísnění.Tento akumulátor by se měl dobíjet již pouze tzv. impulsní nabíječkou s elektronickou regulací, která si ohlídá jak nabíjecí proud, tak napětí v každém stádiu dobíjecího procesu (viz. obrázky). Člověk v podstatě sleduje pouze diody. Při dobíjení takovou to nabíječkou se více než ve valné většině případů předejde tzv. nafouknutí, či dokonce “bouchnutí“, jak tomu v krajních mezích může dojít u dobíjení tohoto typu klasickou nabíječkou, která dává konstantní proud. Tyto akumulátory lze v praxi dobíjet i klasickou nabíječkou, ale je třeba přesně odhadnout dobu nabíjení a rovněž voltmetr byste měli mít po ruce. Lze také říci, že vzhledem k tomu, že je akumulátor uzavřený, je zde riziko nehody podstatně vyšší a rovněž akumulátoru samotnému takové to dobíjení příliš nesvědčí.
Celý článek zde
Druhou kategorií jsou akumulátory tzv. rounové (lidově řečeno gelové), dnes asi nejvíce rozšířené ve všech druzích motocyklů v bazarech a zřejmě i v motocyklech nových, vyjma nejnovějších typů. V podstatě se jedná o akumulátor bezúdržbový, který se nalívá pouze při uvedení do provozu elektrolytem přímo namíchaným a dodávaným od výrobce.
Po zalití se uzavře a další údržba, co se elektrolytu týče, není již za provozu nutná. Jak je patrné nejedná se tedy o akumulátor gelový, ale o akumulátor s elektrolytem. Jediný rozdíl je, že uvnitř je ještě mezi olověnými pláty “rouno“ (tkanina), která se zalívá připraveným elektrolytem. Vzhledem k tomu, že je akumulátor téměř neprodyšně uzavřen, lze jej i v motocyklu do jisté míry naklopit, či provádět nejrůznější manipulaci bez většího rizika potřísnění.Tento akumulátor by se měl dobíjet již pouze tzv. impulsní nabíječkou s elektronickou regulací, která si ohlídá jak nabíjecí proud, tak napětí v každém stádiu dobíjecího procesu (viz. obrázky). Člověk v podstatě sleduje pouze diody. Při dobíjení takovou to nabíječkou se více než ve valné většině případů předejde tzv. nafouknutí, či dokonce “bouchnutí“, jak tomu v krajních mezích může dojít u dobíjení tohoto typu klasickou nabíječkou, která dává konstantní proud. Tyto akumulátory lze v praxi dobíjet i klasickou nabíječkou, ale je třeba přesně odhadnout dobu nabíjení a rovněž voltmetr byste měli mít po ruce. Lze také říci, že vzhledem k tomu, že je akumulátor uzavřený, je zde riziko nehody podstatně vyšší a rovněž akumulátoru samotnému takové to dobíjení příliš nesvědčí.
Celý článek zde