ZX-7R...startování

Uživatelský avatar
volkswagen
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7949
Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od volkswagen » čtv led 04, 2007 08:01:09

K dobíjení "gelovek"


Druhou kategorií jsou akumulátory tzv. rounové (lidově řečeno gelové), dnes asi nejvíce rozšířené ve všech druzích motocyklů v bazarech a zřejmě i v motocyklech nových, vyjma nejnovějších typů. V podstatě se jedná o akumulátor bezúdržbový, který se nalívá pouze při uvedení do provozu elektrolytem přímo namíchaným a dodávaným od výrobce.

Po zalití se uzavře a další údržba, co se elektrolytu týče, není již za provozu nutná. Jak je patrné nejedná se tedy o akumulátor gelový, ale o akumulátor s elektrolytem. Jediný rozdíl je, že uvnitř je ještě mezi olověnými pláty “rouno“ (tkanina), která se zalívá připraveným elektrolytem. Vzhledem k tomu, že je akumulátor téměř neprodyšně uzavřen, lze jej i v motocyklu do jisté míry naklopit, či provádět nejrůznější manipulaci bez většího rizika potřísnění.Tento akumulátor by se měl dobíjet již pouze tzv. impulsní nabíječkou s elektronickou regulací, která si ohlídá jak nabíjecí proud, tak napětí v každém stádiu dobíjecího procesu (viz. obrázky). Člověk v podstatě sleduje pouze diody. Při dobíjení takovou to nabíječkou se více než ve valné většině případů předejde tzv. nafouknutí, či dokonce “bouchnutí“, jak tomu v krajních mezích může dojít u dobíjení tohoto typu klasickou nabíječkou, která dává konstantní proud. Tyto akumulátory lze v praxi dobíjet i klasickou nabíječkou, ale je třeba přesně odhadnout dobu nabíjení a rovněž voltmetr byste měli mít po ruce. Lze také říci, že vzhledem k tomu, že je akumulátor uzavřený, je zde riziko nehody podstatně vyšší a rovněž akumulátoru samotnému takové to dobíjení příliš nesvědčí.

Celý článek zde
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye

Uživatelský avatar
ZX--7R
Příspěvky: 23
Registrován: čtv zář 14, 2006 16:55:38
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od ZX--7R » čtv led 04, 2007 08:44:32

Super,diky za prinosne odpovedi.Jaris : A co se tyce toho Mladyho,tak vzdy sem kupoval baterie tam.Zkusim ji nechat nekde zkontrolovat a kdyby byla moznost ji nechat nekde nabit,tak ji u nekekoho necham kdo ma nabijecku na gelovky.

Uživatelský avatar
pavelik_cz
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 552
Registrován: pon srp 21, 2006 09:58:24
Bydliště: České Velenice (řiť světa)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pavelik_cz » čtv led 04, 2007 08:53:59

*****************
Nindžááá ZX10R,04

Uživatelský avatar
ZX--7R
Příspěvky: 23
Registrován: čtv zář 14, 2006 16:55:38
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od ZX--7R » ned led 14, 2007 23:05:15

Tak sem to nastartoval. Po nabití baterie a rozebraní spínače na řidítku se pak stále nic nedelo a bylo to stejny. Uz sem si nevedel rady a myslel na horsi varianty. Pak z nouze sem predelal kostry ktery byly na ramu. a fíha byla v tom zavada. Motorka pak chytla jako vínko a tak mi to nedalo a pekne sem se projel.

Odpovědět