Stránka 80 z 212

Rex - SIDECAR

Napsal: ned dub 29, 2007 08:47:50
od Pavel ZRX
Pámové, nemá někdo fotky Rexe se sajdou? Nebo nějaký článek, dejte to sem, ať to shlídnu. Dík.

Rex - Sidecar

Napsal: ned dub 29, 2007 09:05:02
od Pavel ZRX
Jednoho Rexe se sajdou jsem viděl, bleděmodrá jedenáctistovka, má ho pán v Uherským Hradišti. Vlastní výroba, ale fakt dobrý.

Napsal: ned dub 29, 2007 09:32:58
od MMKS
a co zkusit googla? Co třeba toto http://images.google.com/imgres?imgurl= ... %26hl%3Den
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... n%26sa%3DN

ale je fakt že jsem toho moc nenašel

Napsal: ned dub 29, 2007 09:33:19
od MMKS
a co zkusit googla? Co třeba toto http://images.google.com/imgres?imgurl= ... %26hl%3Den
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... n%26sa%3DN

ale je fakt že jsem toho moc nenašel

Napsal: ned dub 29, 2007 11:44:21
od DoktorZRX
:arrow:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Napsal: ned dub 29, 2007 11:57:38
od NRG
To si pořídím na stáří :)

Napsal: ned dub 29, 2007 16:09:54
od rudormi
až budou děti tak já jdu do sajdy na rexe :D

Napsal: ned dub 29, 2007 16:16:04
od rudormi
MMKS píše:chlapy už jsem se na to ptal Chosého, ale na kolik otáček jezdíte většinou vy? Popravdě mš připadá, že pro mě by mohlo mít ZRX jen rychlosti 2-4-6 :-), protože změny v rychlostech moc nezaznamenávám, na trojku se to dokáže rozjet a na pětku to táhne taky jak prase.
Co třeba město a rychlost kolem té 50? Držíte tam trojku, nebo čtyřku, nebo úplně jinak? A jak nájezdy do zatáček, když tam třeba chci jet tak 60-80, dát tam před ní 3. nebo radši 4.? Já vím, že je to podle situace, ale ještě to nemám tak v rukách jako auto, takže se na vše musím dopředu připravovat a nestíhám, "tolik" úkonů zaráz.
Vím že v tom mám guláš, ale radši se zeptám, než si ji ničit, nebo se vymáznout. Minule se mě podařilo rozjet se do kopce na 3., protože jsem málem minul odbočku a rychle podřazoval, až jsem zapomněl o kolik. Pak jsem zase měl strach, že jsem si tam vrazil jedničku a smekne se mě zadní kolo, tak jsem tam vrazil vyšší a to byla ta trojka. Prostě jsem ještě lama, takže každá rada vítána.
já jezdím okolo 3 a 5 tis. ot. někdy i 6 tis. když jedu pilu :D (můj rex ještě nepoznal ani své maximum v 8500 ot :oops: )

v obci jezdím za 3 a 3.000 ot = 60 km/hod.
jinak zařazenou rychlost poznám většinou podle otáček:
3.000 ot - 60 km/hod = trojka
3.000 ot - 80 km/hod = čtyřka
3.000 ot - 100 km/hod = pětka

někdy tam taky cpu tu šestku ... :oops:

Re: Klucíííí!!!

Napsal: ned dub 29, 2007 16:18:53
od rudormi
666S999 píše:v ČMN, 20.4. je inzerát:
"Nepředpokládám, že by nějaká roštěnka pilotovala ZRX, takže pánové, co takhle udělat malý srázek v ČR?"

JE TAM UVEDEN TELEFON: 739 460 755...

ten člověk neví, že sraz Rexů JE!!! a to!!!: Ve Žďáru n S, novomanželům Doktorovým se dělá výřad a špalír REXŮ před radnicí!!! Rexaři povinná účast... datum a hoďku známe! je to v té brožuře!
tomu maníkovi jsem psal. je z ostravska. psal jsem mu, ať koukne sem na forum a založí nové téma - a nic. psal jsem mu, že se sjedem v motobaru - a nic. tak ten sraz rexů pod jeho taktovkou nevidím moc růžově :oops:

Napsal: ned dub 29, 2007 16:58:49
od MMKS
tu tabulku si vytisku sebou na cesty :D . Ale už se v tom začínám jakž takž orientovat. Někdy dokonce vytočím 2.3. a pak hned 4.5. na volnoběh a zpátky dle předpisů. Maximálka mě fatk nebere, spíš vždycky na začátku rovinky (většinou za cedulí konec obce) to na mě "napálím" a pak to nechám dobublat a jedu zase v pohodě to kilečko.

Napsal: ned dub 29, 2007 18:09:10
od Marťyn
Když se už mluví o tom ježdění. Stává se mě, že mi kmitají řítítka. Nejdřív jsem měl jen pocit při řízení jednou rukou, pak jsem to zkusil v 80ti pustit a rozkmitaly se dost děsně. Setkali jste se s tím někdo? Gumy mám nové a správný rozměr, nežádoucí vůle jsem nikde nezjistil.

Napsal: ned dub 29, 2007 18:16:42
od Marťyn
Když se už mluví o tom ježdění. Stává se mě, že mi kmitají řítítka. Nejdřív jsem měl jen pocit při řízení jednou rukou, pak jsem to zkusil v 80ti pustit a rozkmitaly se dost děsně. Setkali jste se s tím někdo? Gumy mám nové a správný rozměr, nežádoucí vůle jsem nikde nezjistil.

Napsal: ned dub 29, 2007 18:31:53
od MMKS
no jsem sice lama, ale nemůže být špatně vyvážené kolo, neupadli ti třeba nalepené závažíčka, nebo špatné ložisko kola?

Martine

Napsal: ned dub 29, 2007 18:51:21
od 666S999
Marťyn píše:Když se už mluví o tom ježdění. Stává se mě, že mi kmitají řítítka. Nejdřív jsem měl jen pocit při řízení jednou rukou, pak jsem to zkusil v 80ti pustit a rozkmitaly se dost děsně. Setkali jste se s tím někdo? Gumy mám nové a správný rozměr, nežádoucí vůle jsem nikde nezjistil.
na Rexovi jsem řídil jednou rukou ve 120 na německý dálnici, když jsem si chtěl ulevit na dlouhé cestě... a nic, žádné kmitání...máš správně nafouklé kola? (může to být novýma gumama...vyvážení...trochu maj snahu zakmitat při akceleraci ze zatáčky...když se odlehčuje předek...)
nemám a neměl jsem tenhle problém...

rex 2005

Napsal: ned dub 29, 2007 19:55:22
od 666S999
foto:
Obrázek

Obrázek



popis:
• 2005 Kawasaki ZRX1200R


As the “muscle car” of the motorcycle world, the Kawasaki ZRX1200 has the good looks of yester-year’s Japanese standards. Combined with a relatively upright seating position, the torque of a big-bore engine and sturdy chassis, just looking at its inviting contours makes even the most casual observer want to ride.
In addition to its unique styling, horsepower separates the ZRX1200R from other standards, thanks to an engine tuned with emphasis on low- and mid-range rpm performance. The ZRX1200R engine features electroplated cylinders, which transfer heat much quicker than steel, allowing tighter tolerances to be utilized to generate more power. Pistons with concave domes are found in the lightweight, all-aluminum cylinder block. This translates to a user-friendly street personality and amazing roll-on performance on the highway.

Building on the ZRX1200R’s already incredible torque is the bank of large-bore 36mm Keihin carburetors featuring the Kawasaki Throttle Responsive Ignition Control (K-TRIC) throttle position sensor. K-TRIC is connected to the digital ignition system and varies ignition timing according to throttle position and engine rpm so that the ignition compensates for differing engine loads. The result is crisp throttle response and better fuel efficiency, plus the carburetors have coasting enricheners to prevent backfiring.

With so much power on tap, engine vibration had to be reduced, especially in the 2,000-rpm range. Kawasaki accomplished this by designing a diaphragm spring that is placed between the primary gear and clutch housing. The spring not only provides smooth low-rpm operation, it also works with the shift drum and cam profile to help improve shifting of the five-speed transmission.

The four-into-one exhaust system is constructed entirely of stainless steel with a polished muffler. California models have a catalyzer in the exhaust system to reduce emissions without cutting power.

The ZRX1200R’s engine rests in a tubular-steel, double-cradle frame with an additional gusset behind the steering head for greater rigidity. The swingarm pivot is positioned for excellent rear suspension action and to reduce chain-torque reaction. The swingarm features an underside-braced design, and is shaped for increased rigidity.

Driveline lash is reduced with the use of a urethane rear-wheel damper borrowed from the NINJA® sportbike design. Exceptional braking is provided by the dual 310mm front discs with opposed six-piston calipers, while the rear brake uses a single 250mm disc clamped by an opposed twin-piston caliper. Hollow three-spoke wheels grace both ends.

For rider comfort, the ZRX1200 features an upright riding position, while hollow footpegs and rubber-mounted handlebars reduce vibration and make the ride even more enjoyable. Aluminum grab rails are located on both sides of the seat to accommodate a passenger, and the 5.3-gallon fuel tank is specially designed so that a tank bag can be easily installed.










Features and Benefits

Four-Cylinder, 16-Valve Engine
- Aluminum cylinders are electroplated for quick heat transfer, allowing closer tolerances for more power

- Compact combustion chamber for increased compression ratio without detonation on today’s gasolines

- 16-valve design boosts low-end torque and provides maximum valve area for optimum flow

Gear-Driven Engine Balancer

- Smoothes engine vibration for comfort on the road

Liquid Cooling

- Maintains consistent engine temperatures for long engine life and sustained power during hard use

- Automatic fan keeps things cool even in traffic

36mm Carburetors with Kawasaki Throttle Responsive Ignition Control (K-TRIC)

- A throttle-position sensor tells the ignition-control unit how hard the engine is working so that its micro-computer can determine the best ignition timing for more power and better fuel economy

Digital Ignition

- Microprocessor controlled timing, never needs adjustment

Large-Capacity Fuel Tank

- 5.3-gallon capacity for extended rides without refueling

Bridged Aluminum Swingarm

- Rectangular design is large and stiff

- Eccentric chain adjusters

43mm Cartridge-Type Front Fork

- Exceptional rigidity for more precise cornering

- Features threaded preload adjuster and 12-way compression and rebound damping so the suspension can be tuned to your riding style and road conditions

Large Rear Wheel

- Rear wheel width allows use of wide rear tire

310mm Dual-Disc Front Brakes

- Feature opposed, six-piston calipers for well-modulated, confidence-inspiring stopping power

250mm Disc Rear Brake

- With opposed-piston caliper, produces quick, sure stops

Adjustable Clutch and Front Brake Levers

- Enhanced rider comfort



Specifications

Engine: Four-stroke, DOHC, inline four, 16 valves
Displacement: 1,164cc

Starting: Electric

Bore x stroke: 79.0 x 59.4mm

Compression ratio: 10.1:1

Cooling: Liquid

Carburetion: Keihin CVK36 x 4

Ignition: Digital with Kawasaki Throttle Responsive Ignition Control (K-TRIC)

Transmission: Five-speed

Frame: Double-cradle tubular steel

Rake / trail: 25° / 4.2 in.

Suspension, front: 43mm cartridge-type fork with preload adjustment and 12-way adjustable compression and rebound damping

Suspension, rear: Braced swingarm with twin shocks, five-way adjustable preload and four-way adjustable compression and rebound damping

Wheel travel, front: 4.7 in.

Wheel travel, rear: 4.8 in.

Tire, front: 120/70 x ZR17 tubeless radial

Tire, rear: 180/55 x ZR17 tubeless radial

Brakes, front / rear: Dual hydraulic discs / Disc

Overall length: 83.5 in.

Overall width: 30.7 in.

Overall height: 45.3 in.

Ground clearance: 5.3 in.

Seat height: 31.1 in.

Dry weight: 492 lbs.

Fuel capacity: 5.3 gal.

Wheelbase: 57.7 in.

Colors: Candy Lime Green

* Price and specifications subject to change





Enter your search terms Submit search form
Web www.totalmotorcycle.com