Olej na vzduchovej filtr

Co se nevešlo jinam, manuály, foto a tak...
Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » čtv dub 10, 2008 21:46:53

sweetyboy píše:jo jeste jsem zapomnel..ja jsem jak magor. uz si nepamaztuju jak ten filtr byl. dal jsem to tím zlutým dolu tak snad to mam dobre :P :P :P
Jo Jo tím žlutým dolů. Ta žlutá strana se stará o to aby se ten filtr těma naplácanejma muškama a jinym bordelem hned neucpal a ten molitan z druhé strany zachycuje ten nejjemnější prach tím že se přilepuje na stěny těch pórů a přirozeně se tím postupně ucpává.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
sweetyboy
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 235
Registrován: stř srp 16, 2006 17:06:30
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sweetyboy » pát dub 11, 2008 09:47:08

No tak ja ho zkusim jeste trochu vymackat.....to je opravdu alchymie.......je na prd ze to clovek pozna jen asi pri ostrejsi jizde jak to jede...na suchej filtr to proste v nizkych otackach jelo v pohode...no doufam ze to nebudu muset nekolikrat rozdelavat.....z toho tvojeho prispevku teda vychazi ze kdyz bude dobre startovat i za tepla tak by to melo byt asi OK pokud to chapu spravne..... :?: :?: :?:
K.a.w.a.s.a.k.i...Zx9R...N.i.n.j.a..1999......jezdím, vždy jen s GODSPEED.! Kawa a Dalibor:-)

Uživatelský avatar
contura
Příspěvky: 24
Registrován: stř dub 09, 2008 10:20:23

Příspěvek od contura » pát dub 11, 2008 10:21:51

Zubr píše:Kurva, kurva, kurva!!! Páč jsem si včera nepříjemně zranil pravou nohu a asi jsem se na minimálně 14dní vyřadil z ježdění na motorce, tak jsem se dneska pustil do údržby vzd. filtru. Už to mám hotový a už to stíhám udělat do dvou hodin, ale na vyzkoušení si budu muset počkat. Takže tady je můj osvědčený postup s několika praktickými radami a postřehy na víc.

Postup údržby se sprejem na filtry MOTUL
Pár věcí na usnadnění a zrychlení práce: alespoň jednu ruly papírových utěrek (spotřeba je velká) , fén na vlasy ( né však horkovzdušnou pistoli), naprosto nutný je JAR na nádobí.

Po vyjmutí filtru z air boxu jej rozeberte, ty plastové mřížky jsou k sobě ve čtyřech bodech jen secvaklé, takže je bez obav od sebe odtrhněte. ZX-9R má ze zadní strany filtru drátěnou mřížku, avšak zzr600 má mřížku umístěnou extra v airboxu.

Oklepejte tu vrstvu mušek, ať vám tolik nezašpiní vodu v kýblu. Samotný filtr ponořte do kýble s vodou ve které máte 1 až 2 polévkové lžíce JARu a opatrně vyperte promačkáváním filtru ( nekroutit, neždímat, neroztrhnout a hlavně vofafrně). Pak si vyměňte vodu a propláchněte v čisté vodě. Pak jěj srolujte a vymačkejte z něj co nejvíc vody.
Pokud však máte filtr napuštěn motorovým olejem, tak ten jarovou vodou nevyperete, takže si budete muset poradit jinak( technický benzín sice filtru neublíží, ale nemusím vám snad připomínat, jak nebezpečná je s ním manipulace.

Fáze sušení: Obalte filtr z obou stran papírovými utěrkami srolujte a promačkejte, opakujte s dalšími suchými utěrkami až do vysušení filtru, pak přichází na řadu fén, kterým dosušíte filtr.

Po té filtr nastříkejte MOTULEM. Je lepší to udělat venku, páč ten sajrajt zasere co může. Ten sprej když je nový, tak ze vzdálenosti 30cm velkým množstvím zasahuje prostor v průměru cca3cm, takže podobně jako se stříká barva stříkněte na celý povrch zadní strany filtru (černá strana MOLITAN) , né ze strany vstupu (žlutá strana). Vedlejší efekt je ten, že to mazivo po nastříkání ihned mrzne, ale při 20 st.C se rychle zahřeje, pokud to děláte v zimě ve studené garáži, tak se vám opět bude hodit FÉN. Pak mazivo prsty promačkejte, aby se dostalo do celého filtru, zamaštění té žluté strany nijak nevadí. Nebojte se o ruce není to nijak agresivní, pouze to nejde vůbec ničím kromě jarové vody umýt.

Nyní je nutné přebytečné mazivo dostat pryč, takže opět zabalit do pap.utěrek, srolovat a vymačkat, celé opakovat až do doby, kdy zůstanou utěrky suché. Při 20st.C by měl být filtr v přijatelném použitelném stavu velmi blízko ideálnímu stavu a pokud po odskoušení jede moto velmi dobře, není třeba to předělávat. V tomto stavu bývá často sušší než je ideální stav, takže v průběhu zanášení se do ideálního stavu dostane. Nemám zkušenosti při sušení v nízkých teplotách, takže bude možná třeba filtr ohřát fénem. Ale jak jsem říkal, né vždy se to povede, je to laborování. POkud jede motka líp než před tím, tak je zbytečný s tím cokoliv dělat, ale pokud dojde ke zhoršení, tak je lepší to zkusit předělat případným dosušením, nebo i přistříknutím.

Vyčistěte airbox, ale pozor ať se vám nedostane nějaké smetí na stranu za filtrem, páč v 99% ten bordel nesaje motor a nic ce nestane, ale může se stát, že ten bordel zapadne za sací hrdla, až ke karburátorům, kde jsou vzdušníky pro tvorbu palivové směsi a odtud se už nedostane, pak je jen otázkou času kdy si ho ten vzdušník nasaje a ucpe se (fakt blbá závada, špatně se hledá a ještě hůř opravuje, někdy musí jít karburátor na vyčištění do ultrazvukové lázně.)

Velmi se mi osvědčilo nastříkat stěny airboxu, které jsou před filtrem a nevěřili byste kolik bordelu se na ně nachytalo, o to méně se zanesl filtr.

Na trhu je velká spousta značek sprejů na vzduchové filtry, takže si můžete vybrat, ale počítejte s tím, že má každý jiné vlastnosti a to jak hodně naimpregnovat si musíte vyzkoušet sami. Taky je možné, že jsou mnohem lepší a účinější než MOTUL, ale já jsem na něj zvyklý, takže u něho zůstanu.

Tak takhle to dělám já. Jak to budete dělat vy, je jen na vás. Čau Tom :wink:


Moc dobrej prispevek. Tak se brzo uzdrav. :lol:

MiMoZa
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 678
Registrován: sob srp 19, 2006 14:25:30

Příspěvek od MiMoZa » pát dub 11, 2008 13:39:18

Kua,tak jsi mě asi ukecal...
No každopádně spíš přemýšlím o zakoupení KNka do airboxu,ale nemám možnost to ted někde narychlo nechat přetryskovat,takže co myslíte,mám ho tam bez těch trysek a 0% úprav vůbec dávat? Nerad bych si ještě pohoršil :roll:

Uživatelský avatar
sweetyboy
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 235
Registrován: stř srp 16, 2006 17:06:30
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sweetyboy » pát dub 11, 2008 13:53:50

Jak psal Zubr..vyprdl bych se na to...a bez pretriskovani bych to tam nedaval, pak bude smes na hovno :P
K.a.w.a.s.a.k.i...Zx9R...N.i.n.j.a..1999......jezdím, vždy jen s GODSPEED.! Kawa a Dalibor:-)

Uživatelský avatar
KankX
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 9361
Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KankX » pát dub 11, 2008 19:08:09

MiMoZa píše:Kua,tak jsi mě asi ukecal...
No každopádně spíš přemýšlím o zakoupení KNka do airboxu,ale nemám možnost to ted někde narychlo nechat přetryskovat,takže co myslíte,mám ho tam bez těch trysek a 0% úprav vůbec dávat? Nerad bych si ještě pohoršil :roll:
muj dvorni mechanik a ladic motoru, ktery ladi motorku nejen me, ale predevsim chlapcum na Mosteckem autodromu mi to rozmluvil :-( Rikal ze pokud to nebudu chtit na brzde odladit (pretryskovat) apod. ze mi to pojede podstatne hur... tak jsem se na to vykaslal ;-) a jsem spokojeny s orig. papirakem...
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira

MiMoZa
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 678
Registrován: sob srp 19, 2006 14:25:30

Příspěvek od MiMoZa » pát dub 11, 2008 19:12:06

KankX píše: muj dvorni mechanik a ladic motoru, ktery ladi motorku nejen me, ale predevsim chlapcum na Mosteckem autodromu mi to rozmluvil :-( Rikal ze pokud to nebudu chtit na brzde odladit (pretryskovat) apod. ze mi to pojede podstatne hur... tak jsem se na to vykaslal ;-) a jsem spokojeny s orig. papirakem...
Jj,už jsem si to rozmyslel a hned ho tam dávat nebudu,ale stejně jsem ho dneska objednal a začátkem května mám domluvenej servis,tak se to spláchne při jednom...spíš mě zajímalo,jestli ho tam dát hned jak přijde,ale td už vím že musím vydržet :wink:

Odpovědět