Nevím, kdo už mi tady v klubu tvrdil, že boxer od BMW funguje tak, že mu písty jsou současně na stejnou stranu. Dokonce mi tvrdili, že když zatáhnu za heft, tak motorka táhne k jedné straně.
Tak jsem to prověřil a je to PIČOVINA ! Písty jsou normálně od sebe a k sobě, v žádném případě ne současně na stejnou stranu.
Takže ne vždycky věřit tomu, co kdo nakuká
http://www.bmwgs.cz/articles.php?article_id=53
GEORG
konečně vím, jak funguje boxer od BMW :)
konečně vím, jak funguje boxer od BMW :)
ZX10R KRT 2016
CKC#317
CKC#317
Re: konečně vím, jak funguje boxer od BMW :)
Voe jak současně na stejnou stranu ?! Víš jak by to vibrovalo ! Ale když zatůruješ tak se fakt "hejbne" do protipohybu rotace motoru (pokud tomu nedokázali v poslední době vnutit nějaké supervyvažováky). Holt akce vyvolá reakci, fyziku neoblafneš. Ale třeba u Guzzin s tím jejich véčkem je to mnohem výraznější . . . proč to řešíš, chceš boxera?
ZRX1200(05) evo S->N->R
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9300
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: konečně vím, jak funguje boxer od BMW :)
kdyz zatahnes za heft, tak ti to samozrejme hodi motorkou do strany, ale neni to pistama, nybrz rozvodama, setrvakem... osobni zkusenost da mnohdy vic nez teoreticke clanky
a v nadpisu pises ze vis jak funguje a to ti muzu popsat jednim slovem... jako VIBRATOR
a v nadpisu pises ze vis jak funguje a to ti muzu popsat jednim slovem... jako VIBRATOR
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
Re: konečně vím, jak funguje boxer od BMW :)
presne receno momentem setrvacnosti klikovka, kardan- oboje ma osu ve smeru jizdy a kdyz se zrychli nebo zpomali pohyb tak tam pusobi moment setrvacnosti ktery pak zpusobi naklaneni do strany asi spis ta klikovka nez kardan, preci jen tam jsou o dost jiny otackyKankX píše:kdyz zatahnes za heft, tak ti to samozrejme hodi motorkou do strany, ale neni to pistama, nybrz rozvodama, setrvakem
a neco podobnyho vyuzivaj i treba motokrossari, nebo spis kaskaderi kdyz skacou- kdyz potrebujou za letu prizvednout predni kolo tak pridaji plyn, kdyz jdou moc na zada a potrebujou dostat predni kolo niz tak zadni kolo pribrzdi. zase diky momentu setrvacnosti zadniho kola
(ted doufam ze s timhle moc nekecam, ale u toho bmw to tak opravdu je )
ZRX1200R
ZRX1000RR
KX250F
Don't drink and drive, but smoke and fly
#399#
ZRX1000RR
KX250F
Don't drink and drive, but smoke and fly
#399#
-
- Ghostrider
- Příspěvky: 2383
- Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
- Bydliště: Kostelec
- Kontaktovat uživatele:
Re: konečně vím, jak funguje boxer od BMW :)
BMW má ojnice na klikovce uloženy každou na samostatném čepu po 180 stupních, tzn písty jdou k sobě a od sebe. Nevím, jestli je nějaký boxer motor s ojnicemi na jednom společném čepu, tak , jak píše Georg, že by písty chodily souběžně .U V- motoru např. Suzuki SV jsou ojnice na jednom čepu. Tilda i KanX ty setrvačný hmoty hezky popsali, podélný uložení kliky, převodovky a kardanu je dobrý akorát v autě.
ZRX 1200 R
Re: konečně vím, jak funguje boxer od BMW :)
Kamos koupil 12-ku adventure, tak jsem ho chtel oslnit znalostma:) Vždycky se mi to zdalo divne, ale nikdy jsem to neproveroval. Ted uz vím:)
G
G
ZX10R KRT 2016
CKC#317
CKC#317