nedobiji

Uživatelský avatar
PájinKAWA
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 05, 2007 19:40:21
Bydliště: Vidlatá Seč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PájinKAWA » pát říj 08, 2010 18:41:41

tak sem se na to dostal a oddelal to viko alternatoru. drzi na nem i stator(civky) a jak maverik psal,ze olej nevytece,tak sem myslel,ze tam bude sucho,ale ono je to cele do oleje,je tam tedy neco spatne? startovaci ustroji jsou ozubeny kola,tak by mohli byt klidne mazace ale aby altik byl v oleji,tak s tim sem se jeste nesetkal.odpor civej kolem 1kohm a to neni dobre.ale mam nejlevnejsi multimetr a ukazuje spatne urcite. mam by spravne 0.3 - 0,4 ohm.
Zdravim všechny lidi dobré vůle! ZX6R ´00

Uživatelský avatar
Maverick
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2504
Registrován: sob srp 12, 2006 21:10:54

Příspěvek od Maverick » pát říj 08, 2010 18:46:52

olej tam má být neboj - jen ti nevyteče :)

Uživatelský avatar
PájinKAWA
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 05, 2007 19:40:21
Bydliště: Vidlatá Seč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PájinKAWA » pát říj 08, 2010 19:00:40

spadl me kamen ze srdce , ale uz sem si myslel, ze jsem objevil zavadu. jdu hledat dal tedy
Zdravim všechny lidi dobré vůle! ZX6R ´00

Uživatelský avatar
PájinKAWA
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 05, 2007 19:40:21
Bydliště: Vidlatá Seč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PájinKAWA » pát říj 08, 2010 19:14:14

jeste je me divny ze sem na vsech civkach meril odpor s kostrou nula
Zdravim všechny lidi dobré vůle! ZX6R ´00

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 666S999 » pát říj 08, 2010 19:56:33

PájinKAWA píše:jeste je me divny ze sem na vsech civkach meril odpor s kostrou nula
1)čím jsi to měřil?
2) měl jsi odpojené vývody na diody??? (je to třífázový dvoucestný usměrňovač...)
3) při obou polaritách?

obrázek:
Obrázek
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 666S999 » pát říj 08, 2010 20:14:55

další obrázky:
Obrázek

Obrázek

Obrázek
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Uživatelský avatar
PájinKAWA
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 05, 2007 19:40:21
Bydliště: Vidlatá Seč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PájinKAWA » pát říj 08, 2010 20:38:26

az dostanu fotky z fotaku,tak vam to ukazu. seka se me ctecka,pouziju kabel

meril sem to tim nejlevnejsim multimetrem,takze ten asi zahodim a koupim si konecne neco co uz opravdu meri.merim casto.
a ja mam regulaci a diody zvlast pod sedlem na ramu,takze sem meril pouze civky.jdu na ty fotky,dam je na rajce
Zdravim všechny lidi dobré vůle! ZX6R ´00

Uživatelský avatar
PájinKAWA
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 05, 2007 19:40:21
Bydliště: Vidlatá Seč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PájinKAWA » sob říj 09, 2010 14:34:53

TAK TADY od snimku 015 je dnesni den http://kawioko.rajce.idnes.cz/Garaz/


dalsi rozbor zastim nasvedcuje tomu ze shorelo vynuti, ale netusim,jak se to mohlo a proc stat. prisel sem na to tak ze :

- pulka civecek je nalepena odost cernejsi hmotou (izolaci civkoveho dratu),jeji vic prave na tom miste, a je videt i jedna vybublanina z vysokyho tepla

- odpor civek podle meho meraku,ktery sice za merak moc nepovazuju,ukazuje vyssi hodnoty nez 0,3 - 0,4 ohm asi 1kohm(vsechny tri ukazujou stejne)

- mezi jakymkoli vyvodem a kostrou vika alternatoru merim odpor,co si myslim,ze ma byt odizolovane
Zdravim všechny lidi dobré vůle! ZX6R ´00

Uživatelský avatar
PájinKAWA
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 05, 2007 19:40:21
Bydliště: Vidlatá Seč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PájinKAWA » sob říj 09, 2010 15:41:58

fota:
všimněte si že jedna polovina je cerna a potekla

foto1 cely altik
Obrázek

foto2 horní cerna pulka
Obrázek

Obrázek

foto3 dolni pekna pulka
Obrázek
Zdravim všechny lidi dobré vůle! ZX6R ´00

Uživatelský avatar
PájinKAWA
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 05, 2007 19:40:21
Bydliště: Vidlatá Seč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PájinKAWA » sob říj 09, 2010 16:48:44

prominte ze to neni moc videt :-/ zkouska mobilem bude asi lepsi pro rozdil barevnosti zavitů
cerna
Obrázek


normanlni
Obrázek

SEM blbej nebo mam pravdu :-D díky
Zdravim všechny lidi dobré vůle! ZX6R ´00

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 666S999 » sob říj 09, 2010 22:29:07

Ano, cívky statoru musí být izolované...od kostry, dále, rozdíly odporů tří cívek by měly být minimální. Máš li to takhle vypreparované a změřené...diagnóza je TO HYN! (čili v prd+li) Ale oč tu běží, je definovat příčinu, než důsledek. Zkus ozkoušet zbytek nádivky, jestli je vše OK, aby po výměně statoru...sis nezopákl REPETE!

Cívka nemůže mít kiloohm a nemůže mít svod na kostru, fatal error :lol: 8) :!:
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Uživatelský avatar
PájinKAWA
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 05, 2007 19:40:21
Bydliště: Vidlatá Seč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PájinKAWA » sob říj 09, 2010 23:04:33

prave, najdi dusledek...to nevím a bude to tezke

jak rikas fatal error, ono to bez svetel jakz takz dobijelo, toje divny,tam musel byt skrat... sem mimo
ten fatal error merim na kazdy civce

zitra me to snad promeri elektrikar ,radsi,snad ma multimetr co meri od 0,1 a vzpominam si ze to do nizkych odnot leze pomalu,takze se musi cekat na ubivani odporu,ci si to pletu?
Zdravim všechny lidi dobré vůle! ZX6R ´00

Uživatelský avatar
PájinKAWA
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 05, 2007 19:40:21
Bydliště: Vidlatá Seč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PájinKAWA » ned říj 10, 2010 11:11:36

zde budu psat uvahy proc se spalilo vynuti: (uvahy budu postupne editovat, at netapetuju)

1. motorka ma najeto 70000 a v dnesni dobe se da rict, ze to treba nekdo stocil a ma vic.ale 100 000 musi vydrzet VYRESENO :-)

2. - motorka mela dva pady prave na stranu alternatoru,viko je podrene

- jednou pouze padla na alternator a podruhy po nem jela asi 10m, ale oddelal sem civky a viko je je ok,zadny naznak vybouleni, prasknuti, jeste zkusim
zmerit hloubku na vice mistech (od plochy priruby motoru <-> plochy priruby civky)
- naznak drení neni nikde videt,mozna tak takovy zacerneny cmouhy,ale to bude od toho jak sem to sundaval, magnet rotoru je totiz silne
magneticky a nepotrebuje tak alternator budici napeti
- jeste je na mag. rotoru k videni rekl bych kosticky od polu,ktery asi udelal olej,jeste sem to nezkousel otrit

3. kdyz se sebere moto ze zemne tak to asi chce chvili pockat nez odtece olej z altiku a ne ji hned motat starterem, si teda ted myslim

-myslel sem ze se olej nalije do altiku a nestihne vytict ven,dirka tam je hodne malinka co sem svitil baterkou za rotor a vypada jak udelana sekacem :-D

4. na jare mi odesla baterka,muse nastat souvislost v nekolika smery-odesla kvuli altiku ci altik kvuli baterce

- ze to melo na vybitou baterku velky zatizeni, tak jestli to neco neudelalo


5. vic me nyni nenapada


jinak buzeni nemam, uhliky nemam

a osciloskop, take nevlastnim, jinak bych to promeril, ale chtel sem se i ujistit, ze to nedre, kdyby se to dalo zachranit

Obrázek
Naposledy upravil(a) PájinKAWA dne ned říj 10, 2010 17:58:09, celkem upraveno 2 x.
Zdravim všechny lidi dobré vůle! ZX6R ´00

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 666S999 » ned říj 10, 2010 13:04:53

PájinKAWA píše:zde budu psat uvahy proc se spalilo vynuti: (uvahy budu postupne editovat, at netapetuju)

1. motorka ma najeto 70000 a v dnesni dobe se da rict, ze to treba nekdo stocil a ma vic.ale 100 000 musi vydrzet
2. motorka mela dva pady prave na stranu alternatoru,viko je podrene
3. kdyz se sebere moto ze zemne tak to asi chce chvili pockat nez odtece olej z altiku a ne ji hned motat starterem, si teda ted myslim
4. na jare mi odesla baterka,muse nastat souvislost v nekolika smery-odesla kvuli altiku ci altik kvuli baterce
5. vic me nyni nenapada
Budu Ti dělat editora :lol: :
1)ano, souhlas
2) víš jak to padlo? indukce je o "vzduchové mezeře" - může to být, v případě, že je stator s rotorem nesouosý... čili elektrický výkon podává jen některá z cívek...a ta to nevydrží... (princip neslabšího článku řetězu)
3)ne - padlá motorka odejde na zadřený motor (nemaže v leže :lol: / na rozdíl od ženské :twisted: )
4) v 80% (a víc...tvrdím já...) prostě umře baterka, bez toho, že by byl vinen altík)
5) cesty páně a elektronů jsou nevyzpytatelné.
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 666S999 » ned říj 10, 2010 13:16:32

alt + dobíjecí soustava, jejich závady:
povětšinou "švihlé diody" a pak odejde i regulátor - příčiny:
přetížená soustava, baterka, špatné kontakty na elektrickém rozvodu

samostatná kapitola jsou uhlíky na rotoru. (vůle, přítlak, kvalita kroužků)
měl bys taky změřit buzení, může to být příčina číslo 2. při házivosti sběracího kroužku se jeví problém při vyšších otáčkách motoru (uhlíky vibrují a budí špatně) špatně se tahle záváda hledá, protože bez sledování dynamických parametrů je to pokus trefa/omyl. na rozebraném altíku se dá nejlíp filozofovat, protože k vidění a zhodnocení toho tam moc není.

alternátor:
změř, jestli "nehází" osa rotoru...při otáčení, by měla být vůle mezi rotorem a statorem všude stejná...(natožpak o sebe dřít :lol: )

Jak psal Pavel ZRX, ideálně jsi měl dát osciloskop na ŽIVÉ vývody cívek a měřit napětí na všech. (při více kanálovém osciloskopu zjistíš napěťové parametry cívek a tím i jak jsou zatížené). Dále naměřit, co se děje za diodama. (samozřejmě s dobrou baterkou, abys měl "pevný bod" a důvěru alespoň v něco :lol: .
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Odpovědět