nedobiji
- PájinKAWA
- Babyrider
- Příspěvky: 99
- Registrován: čtv dub 05, 2007 19:40:21
- Bydliště: Vidlatá Seč
- Kontaktovat uživatele:
tak sem se na to dostal a oddelal to viko alternatoru. drzi na nem i stator(civky) a jak maverik psal,ze olej nevytece,tak sem myslel,ze tam bude sucho,ale ono je to cele do oleje,je tam tedy neco spatne? startovaci ustroji jsou ozubeny kola,tak by mohli byt klidne mazace ale aby altik byl v oleji,tak s tim sem se jeste nesetkal.odpor civej kolem 1kohm a to neni dobre.ale mam nejlevnejsi multimetr a ukazuje spatne urcite. mam by spravne 0.3 - 0,4 ohm.
Zdravim všechny lidi dobré vůle! ZX6R ´00
- PájinKAWA
- Babyrider
- Příspěvky: 99
- Registrován: čtv dub 05, 2007 19:40:21
- Bydliště: Vidlatá Seč
- Kontaktovat uživatele:
az dostanu fotky z fotaku,tak vam to ukazu. seka se me ctecka,pouziju kabel
meril sem to tim nejlevnejsim multimetrem,takze ten asi zahodim a koupim si konecne neco co uz opravdu meri.merim casto.
a ja mam regulaci a diody zvlast pod sedlem na ramu,takze sem meril pouze civky.jdu na ty fotky,dam je na rajce
meril sem to tim nejlevnejsim multimetrem,takze ten asi zahodim a koupim si konecne neco co uz opravdu meri.merim casto.
a ja mam regulaci a diody zvlast pod sedlem na ramu,takze sem meril pouze civky.jdu na ty fotky,dam je na rajce
Zdravim všechny lidi dobré vůle! ZX6R ´00
- PájinKAWA
- Babyrider
- Příspěvky: 99
- Registrován: čtv dub 05, 2007 19:40:21
- Bydliště: Vidlatá Seč
- Kontaktovat uživatele:
TAK TADY od snimku 015 je dnesni den http://kawioko.rajce.idnes.cz/Garaz/
dalsi rozbor zastim nasvedcuje tomu ze shorelo vynuti, ale netusim,jak se to mohlo a proc stat. prisel sem na to tak ze :
- pulka civecek je nalepena odost cernejsi hmotou (izolaci civkoveho dratu),jeji vic prave na tom miste, a je videt i jedna vybublanina z vysokyho tepla
- odpor civek podle meho meraku,ktery sice za merak moc nepovazuju,ukazuje vyssi hodnoty nez 0,3 - 0,4 ohm asi 1kohm(vsechny tri ukazujou stejne)
- mezi jakymkoli vyvodem a kostrou vika alternatoru merim odpor,co si myslim,ze ma byt odizolovane
dalsi rozbor zastim nasvedcuje tomu ze shorelo vynuti, ale netusim,jak se to mohlo a proc stat. prisel sem na to tak ze :
- pulka civecek je nalepena odost cernejsi hmotou (izolaci civkoveho dratu),jeji vic prave na tom miste, a je videt i jedna vybublanina z vysokyho tepla
- odpor civek podle meho meraku,ktery sice za merak moc nepovazuju,ukazuje vyssi hodnoty nez 0,3 - 0,4 ohm asi 1kohm(vsechny tri ukazujou stejne)
- mezi jakymkoli vyvodem a kostrou vika alternatoru merim odpor,co si myslim,ze ma byt odizolovane
Zdravim všechny lidi dobré vůle! ZX6R ´00
- 666S999
- Ghostrider
- Příspěvky: 6798
- Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
- Bydliště: prostřední Morava
- Kontaktovat uživatele:
Ano, cívky statoru musí být izolované...od kostry, dále, rozdíly odporů tří cívek by měly být minimální. Máš li to takhle vypreparované a změřené...diagnóza je TO HYN! (čili v prd+li) Ale oč tu běží, je definovat příčinu, než důsledek. Zkus ozkoušet zbytek nádivky, jestli je vše OK, aby po výměně statoru...sis nezopákl REPETE!
Cívka nemůže mít kiloohm a nemůže mít svod na kostru, fatal error
Cívka nemůže mít kiloohm a nemůže mít svod na kostru, fatal error
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______
_________________
_____CKC#21______
- PájinKAWA
- Babyrider
- Příspěvky: 99
- Registrován: čtv dub 05, 2007 19:40:21
- Bydliště: Vidlatá Seč
- Kontaktovat uživatele:
prave, najdi dusledek...to nevím a bude to tezke
jak rikas fatal error, ono to bez svetel jakz takz dobijelo, toje divny,tam musel byt skrat... sem mimo
ten fatal error merim na kazdy civce
zitra me to snad promeri elektrikar ,radsi,snad ma multimetr co meri od 0,1 a vzpominam si ze to do nizkych odnot leze pomalu,takze se musi cekat na ubivani odporu,ci si to pletu?
jak rikas fatal error, ono to bez svetel jakz takz dobijelo, toje divny,tam musel byt skrat... sem mimo
ten fatal error merim na kazdy civce
zitra me to snad promeri elektrikar ,radsi,snad ma multimetr co meri od 0,1 a vzpominam si ze to do nizkych odnot leze pomalu,takze se musi cekat na ubivani odporu,ci si to pletu?
Zdravim všechny lidi dobré vůle! ZX6R ´00
- PájinKAWA
- Babyrider
- Příspěvky: 99
- Registrován: čtv dub 05, 2007 19:40:21
- Bydliště: Vidlatá Seč
- Kontaktovat uživatele:
zde budu psat uvahy proc se spalilo vynuti: (uvahy budu postupne editovat, at netapetuju)
1. motorka ma najeto 70000 a v dnesni dobe se da rict, ze to treba nekdo stocil a ma vic.ale 100 000 musi vydrzet VYRESENO
2. - motorka mela dva pady prave na stranu alternatoru,viko je podrene
- jednou pouze padla na alternator a podruhy po nem jela asi 10m, ale oddelal sem civky a viko je je ok,zadny naznak vybouleni, prasknuti, jeste zkusim
zmerit hloubku na vice mistech (od plochy priruby motoru <-> plochy priruby civky)
- naznak drení neni nikde videt,mozna tak takovy zacerneny cmouhy,ale to bude od toho jak sem to sundaval, magnet rotoru je totiz silne
magneticky a nepotrebuje tak alternator budici napeti
- jeste je na mag. rotoru k videni rekl bych kosticky od polu,ktery asi udelal olej,jeste sem to nezkousel otrit
3. kdyz se sebere moto ze zemne tak to asi chce chvili pockat nez odtece olej z altiku a ne ji hned motat starterem, si teda ted myslim
-myslel sem ze se olej nalije do altiku a nestihne vytict ven,dirka tam je hodne malinka co sem svitil baterkou za rotor a vypada jak udelana sekacem
4. na jare mi odesla baterka,muse nastat souvislost v nekolika smery-odesla kvuli altiku ci altik kvuli baterce
- ze to melo na vybitou baterku velky zatizeni, tak jestli to neco neudelalo
5. vic me nyni nenapada
jinak buzeni nemam, uhliky nemam
a osciloskop, take nevlastnim, jinak bych to promeril, ale chtel sem se i ujistit, ze to nedre, kdyby se to dalo zachranit
1. motorka ma najeto 70000 a v dnesni dobe se da rict, ze to treba nekdo stocil a ma vic.ale 100 000 musi vydrzet VYRESENO
2. - motorka mela dva pady prave na stranu alternatoru,viko je podrene
- jednou pouze padla na alternator a podruhy po nem jela asi 10m, ale oddelal sem civky a viko je je ok,zadny naznak vybouleni, prasknuti, jeste zkusim
zmerit hloubku na vice mistech (od plochy priruby motoru <-> plochy priruby civky)
- naznak drení neni nikde videt,mozna tak takovy zacerneny cmouhy,ale to bude od toho jak sem to sundaval, magnet rotoru je totiz silne
magneticky a nepotrebuje tak alternator budici napeti
- jeste je na mag. rotoru k videni rekl bych kosticky od polu,ktery asi udelal olej,jeste sem to nezkousel otrit
3. kdyz se sebere moto ze zemne tak to asi chce chvili pockat nez odtece olej z altiku a ne ji hned motat starterem, si teda ted myslim
-myslel sem ze se olej nalije do altiku a nestihne vytict ven,dirka tam je hodne malinka co sem svitil baterkou za rotor a vypada jak udelana sekacem
4. na jare mi odesla baterka,muse nastat souvislost v nekolika smery-odesla kvuli altiku ci altik kvuli baterce
- ze to melo na vybitou baterku velky zatizeni, tak jestli to neco neudelalo
5. vic me nyni nenapada
jinak buzeni nemam, uhliky nemam
a osciloskop, take nevlastnim, jinak bych to promeril, ale chtel sem se i ujistit, ze to nedre, kdyby se to dalo zachranit
Naposledy upravil(a) PájinKAWA dne ned říj 10, 2010 17:58:09, celkem upraveno 2 x.
Zdravim všechny lidi dobré vůle! ZX6R ´00
- 666S999
- Ghostrider
- Příspěvky: 6798
- Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
- Bydliště: prostřední Morava
- Kontaktovat uživatele:
Budu Ti dělat editora :PájinKAWA píše:zde budu psat uvahy proc se spalilo vynuti: (uvahy budu postupne editovat, at netapetuju)
1. motorka ma najeto 70000 a v dnesni dobe se da rict, ze to treba nekdo stocil a ma vic.ale 100 000 musi vydrzet
2. motorka mela dva pady prave na stranu alternatoru,viko je podrene
3. kdyz se sebere moto ze zemne tak to asi chce chvili pockat nez odtece olej z altiku a ne ji hned motat starterem, si teda ted myslim
4. na jare mi odesla baterka,muse nastat souvislost v nekolika smery-odesla kvuli altiku ci altik kvuli baterce
5. vic me nyni nenapada
1)ano, souhlas
2) víš jak to padlo? indukce je o "vzduchové mezeře" - může to být, v případě, že je stator s rotorem nesouosý... čili elektrický výkon podává jen některá z cívek...a ta to nevydrží... (princip neslabšího článku řetězu)
3)ne - padlá motorka odejde na zadřený motor (nemaže v leže / na rozdíl od ženské )
4) v 80% (a víc...tvrdím já...) prostě umře baterka, bez toho, že by byl vinen altík)
5) cesty páně a elektronů jsou nevyzpytatelné.
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______
_________________
_____CKC#21______
- 666S999
- Ghostrider
- Příspěvky: 6798
- Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
- Bydliště: prostřední Morava
- Kontaktovat uživatele:
alt + dobíjecí soustava, jejich závady:
povětšinou "švihlé diody" a pak odejde i regulátor - příčiny:
přetížená soustava, baterka, špatné kontakty na elektrickém rozvodu
samostatná kapitola jsou uhlíky na rotoru. (vůle, přítlak, kvalita kroužků)
měl bys taky změřit buzení, může to být příčina číslo 2. při házivosti sběracího kroužku se jeví problém při vyšších otáčkách motoru (uhlíky vibrují a budí špatně) špatně se tahle záváda hledá, protože bez sledování dynamických parametrů je to pokus trefa/omyl. na rozebraném altíku se dá nejlíp filozofovat, protože k vidění a zhodnocení toho tam moc není.
alternátor:
změř, jestli "nehází" osa rotoru...při otáčení, by měla být vůle mezi rotorem a statorem všude stejná...(natožpak o sebe dřít )
Jak psal Pavel ZRX, ideálně jsi měl dát osciloskop na ŽIVÉ vývody cívek a měřit napětí na všech. (při více kanálovém osciloskopu zjistíš napěťové parametry cívek a tím i jak jsou zatížené). Dále naměřit, co se děje za diodama. (samozřejmě s dobrou baterkou, abys měl "pevný bod" a důvěru alespoň v něco .
povětšinou "švihlé diody" a pak odejde i regulátor - příčiny:
přetížená soustava, baterka, špatné kontakty na elektrickém rozvodu
samostatná kapitola jsou uhlíky na rotoru. (vůle, přítlak, kvalita kroužků)
měl bys taky změřit buzení, může to být příčina číslo 2. při házivosti sběracího kroužku se jeví problém při vyšších otáčkách motoru (uhlíky vibrují a budí špatně) špatně se tahle záváda hledá, protože bez sledování dynamických parametrů je to pokus trefa/omyl. na rozebraném altíku se dá nejlíp filozofovat, protože k vidění a zhodnocení toho tam moc není.
alternátor:
změř, jestli "nehází" osa rotoru...při otáčení, by měla být vůle mezi rotorem a statorem všude stejná...(natožpak o sebe dřít )
Jak psal Pavel ZRX, ideálně jsi měl dát osciloskop na ŽIVÉ vývody cívek a měřit napětí na všech. (při více kanálovém osciloskopu zjistíš napěťové parametry cívek a tím i jak jsou zatížené). Dále naměřit, co se děje za diodama. (samozřejmě s dobrou baterkou, abys měl "pevný bod" a důvěru alespoň v něco .
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______
_________________
_____CKC#21______