Zdvihový objem

Co se nevešlo jinam, manuály, foto a tak...
Odpovědět

Zajímal vás uvedenej vzorec?

Zajímavej, vypočetl jsem si ho pro svůj stroj.
1
11%
Zajímavej, ale nepotřebuju si nic počítat.
7
78%
Nezajímavej, ale je proč ho sem nedat.
0
Žádná hlasování
Nezájem, proč to sem cpeš.
1
11%
 
Celkem hlasů: 9

Uživatelský avatar
Uncle
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 265
Registrován: čtv led 24, 2008 17:19:58
Bydliště: Jihlava-> nedaleko Telče
Kontaktovat uživatele:

Zdvihový objem

Příspěvek od Uncle » ned srp 29, 2010 20:56:49

Ahoj, teď jsem našel jeden pěknej vzoreček na max. provozní otáčky kdy ještě v motoru v poho drží olejovej film.

vzorec je: otáčky kdy je max. výkon * zdvih v metrech / 30 =...

Když vám to vyjde pod 19, tak je to ok, když nad, tak si to otočte a zjistíte max. otáčky do kterejch je to ok.

u mý ZX 10R je zdvih 0,055 m a když použiju 12000 ot/min, pak: 0,055*12000/30=22 m/min což je nad 19m/min dost.
Abych tedy mohl bejt klidnej, že olej "zvládá" držet tolik potřebnej olejovej film, pak otočením vzorce dostanu 19*30/0,055=10363 ot/min

U choperů to bude samozřejmě míň, protože mají větší zdvih, takže to pro ně může bejt zajímavější, kolik ot/min by neměly dlohodobě přetáčet :)
Koho by to zajímalo víc, pak je to z knížky "Technická rukojeť motocyklisty".

No a můj dotaz: Nevíte někdo, kolik má zdvih GPZ 500S? Nemůžu to najít na webu a v TP jsem to nenašel. Ještě loni se nabízela v USA jako Ninja 500, ale teď ji nemůžu najít.

Předem díky za odpověď.
#834 | ZX 10-R ´06 black. Kdo leští, má za tři ;-D

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3438
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dak » ned srp 29, 2010 21:50:05

No myslím, že to tak úplná pravda nebude. Dyť u motoru, vysokootáčkového motoru, sou lepší olejové čerpadla, které dávají vyšší tlak oleje. A navíc se používají jinné oleje než v autech! Viděl sem případy mašin které meli najeté přes 100 000 km, normálně jeli a při přeměřování motoru (tlaky, vůle atd.) tam nebyl nejaký velký problém. A to ju majitel nijak zvášť nešetřil! Pokud stým člověk zacházá tak jak se má, nedává to studené do omezovača, mění pravidelně olej a filtry a podobně, tak to vydrží. Myslím si že toto inženýři z Japonska majů podchycené.
Dak
CKC -015-

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » ned srp 29, 2010 23:00:25

je to asi půl napůl. Podle mne. S každým olejem jinak,každá trochu jinak. Kdy je ta kniha vydaná?
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

Uživatelský avatar
Uncle
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 265
Registrován: čtv led 24, 2008 17:19:58
Bydliště: Jihlava-> nedaleko Telče
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Uncle » pon srp 30, 2010 06:36:01

Juj, je to nová knížka, nabízí ji ČMN. Dřív byl ten koeficient 16 M/min, nyní je 19m/min. Je to tam ve vztahu k pístním kroužkům, ne k oleji.
#834 | ZX 10-R ´06 black. Kdo leští, má za tři ;-D

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » pon srp 30, 2010 13:55:49

připomíná mi to problém s dvoutaktními oleji, kdy na M2T jsi zadřel Jawu, jelikož při vyšších točkách ráda nemazala nebo už ne po celém obvodu pístu. Zato oleje pro křovinořezy, nejradši mám Stihl, musí mazat myslím i při 13tis. točkách.
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

Uživatelský avatar
Dargas
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 832
Registrován: čtv črc 27, 2006 18:00:24
Bydliště: okr. Jihlava

Příspěvek od Dargas » pon srp 30, 2010 16:31:54

kámo, až na nějaký nesrovnalosti v jednotkách (tvoje) jsi vypočetl střední pístovou rychlost.
má to být m/s jelikož díky dělení 30 převedeš minuty na sekundy, protože zdvih se počítá 2x.
(2 x zdvih x točky / 60 což je zdvih x točky / 30).
A vem si, že třeba šestkový supersporty maj i přes 21 m/s.
Je to v pohodě, inženýři nejsou blbí. Dostatečná tloušťka olejovýho filmu se, když už, tak posuzuje podle smykového spádu což je jednoduše řečeno vzájemná rychlost pochybujících se ploch lomeno vzdálenost ploch.
Krom toho, je zajímavý, že tyhle "kontroly, zda to inženýři udělali spraávně" nebo "vylepšení" jsou vždy nesmírně jednoduché, aby je spočítal, popř snadno namontoval člověk s ukončeno ZŠ (viz rúzné magnetizéry paliva a podobný nesmysly), takže už z principu doporučuji těmhle podezřele jednoduchým věcem nevěřit.

PS neber to osobně, není to nic proti tobě
CKC # 594

Uživatelský avatar
netdedek
Příspěvky: 17
Registrován: stř kvě 09, 2007 21:22:35
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvek od netdedek » pon srp 30, 2010 17:51:33

Jestli jsi ještě nenašel :
Vrtání x zdvih u GPZ 500S : 74.0 x 58.0 mm
netdedek, GPZ 500S

Uživatelský avatar
Uncle
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 265
Registrován: čtv led 24, 2008 17:19:58
Bydliště: Jihlava-> nedaleko Telče
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Uncle » pon srp 30, 2010 18:11:23

to metdedek: Díky moc, zatim jsem ho neměl, ale teď jsem si to i spočítal, takže díky moc.

to Darglas: díky za info, jednoduchý vzorce mi stačej :D jinak bych to bejval popsal líp, ale knížku jsem pučil, tak se omlouvám. Jinak myslim, že ten vzorec je pro orientaci dobrej, kontrolka řazení es totiž rosvítí právě při dosažení ca 10,5 tis. ot/min (náhoda?) ale jinak nepochybuju, že to maji spočítaný.

A z rochu jinýho soudku, Darglas a Farmář, nak to vidíte s mlýnkama? Pokud jedete, dejte vědět, budeme mít stejnou trasu, víc lidí, větší sranda (info do PM).
#834 | ZX 10-R ´06 black. Kdo leští, má za tři ;-D

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » pon srp 30, 2010 20:12:13

letos vůbec netuším co bude, tak se k Mlejnkům ještě vůbec nevyjadřuju ://///
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

Uživatelský avatar
Dargas
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 832
Registrován: čtv črc 27, 2006 18:00:24
Bydliště: okr. Jihlava

Příspěvek od Dargas » pon srp 30, 2010 20:17:13

ty vogo chtěl jsem, ale asi to fakt nepude..... napravím určitě příští rok!!!!
CKC # 594

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » pon srp 30, 2010 20:32:03

jo, je to výpočet střední píst. rychlosti, měla by být do 20 m/s, je to spíš záležitost pro konstrukci motoru.
ZRX 1200 R

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » pát zář 03, 2010 21:11:25

Osobně bych řekl,že ty proměnné budou velmi variabilní.Hodně bude záležet na kvalitě oleje a jeho dopravě na mazané plochy,v případě pístu na toleranci rozměrů,tvaru,materiálu pístu válce a kroužků a přítlaku oněch kroužků.
Připomíná mi to BMI index.
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
Dargas
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 832
Registrován: čtv črc 27, 2006 18:00:24
Bydliště: okr. Jihlava

Příspěvek od Dargas » sob zář 04, 2010 12:21:22

přesně tak, kde jsou provozní vůle, kde je tlak oleje.....
CKC # 594

Odpovědět